Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان شهردار کرمان با اشاره به مسائل مطرح شده درباره آرامستان کرمان گفت: فردا پیرامون تعارض مالکیتی که بین راه و شهرسازی و ارتش به وجود آمده، در دفتر معاون عمرانی استاندار جلسه داریم و قرار است موضوع حل بشود.

"محمد فرشاد" رییس شورای شهر عصر امروز یکشنبه در نشست عمومی شورای شهر کرمان اظهار کرد: براساس آیین نامه داخلی شورا، جلسات باید در محلی که شهرداری تهیه و در اختیار شورا قرار می دهد، تشکیل شود تا وجاهت قانونی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اتاق جلسات عمومی شورا در محل خانه شهر وسعت کافی ندارد و اصحاب رسانه برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا نمی توانستند شرکت کنند لذا با همکاری شهرداری موقتا و تا فراهم شدن مکان مناسب یا رفع شرایط کنونی(کرونا)، جلسات شورای عمومی در محل سالن سازمان پارک ها و فضای سبز برگزار می شود.

به گزارش ایسنا، در این جلسه "علی اکبر مشرفی" عضو شورای شهر کرمان اظهار کرد: مدرسه حیاتی در بازار کرمان تبدیل به موزه شده و در حال استفاده است و یک باب منزل پشت این مدرسه قرار دارد که مقر لطفعلی خان زند در زمان حضورش در کرمان بوده و دارای کاشی کاری های دست نخورده و گچ بری های خوبی است و قرار بود توسط شهرداری تملک و در کنار موزه حیاتی استفاده شود.

وی افزود: شنیده شده این منزل به اتباع بیگانه اجاره داده شده و کاشی کاری و گچ بری ها آسیب دیده که از شهردار درخواست پیگیری داریم تا این اثر ماندگار در کرمان باقی بماند.

"منصور ایرانمنش" عضو دیگر شورای شهر کرمان در این جلسه با اشاره به مسائل مطرح شده در فضای مجازی در سطح استان و حتی کشور درباره آرامستان کرمان اظهار کرد: نیاز است در این زمینه پاسخگویی و پیگیری شود تا این بحث به سرانجام برسد و عملیات اجرایی آرامستان جدید را هرچه زودتر شاهد باشیم.

وی با اشاره به مطالبه مردم درباره جمع آوری سگ های ولگرد و بلاصاحب گفت: سگ های ولگرد در سطح شهر ایجاد مزاحمت می کنند و با توجه به اینکه احتمال انتقال کرونا از سوی حیوانات وجود دارد، باید در این زمینه اقدام جدی صورت بگیرد.

ایرانمنش بیان کرد: در صورت برخورد سگ ها با وسائل نقلیه و تلف شدن در خیابان، کار جمع آوری آنها نیز(که به شرکت ها واگذار شده) آنطور که باید صورت نمی گیرد.

وی در ادامه اظهار کرد: در پی بارندگی های اخیر، آسفالت بسیاری از خیابان های شهر دچار مشکل شده و درخواست داریم شهرداری کار لکه گیری آسفالت را طی یک هفته در سطح شهر انجام بدهد.

به گزارش ایسنا، "سیدمهران عالم زاده" شهردار کرمان در این جلسه گفت: خانه لطفی در اختیار شهرداری بود و قرار بود با همکاری وزارت ارشاد و بانک رسالت خریداری و تبدیل به موزه استاد ملک زاده بشود.

وی افزود: روال مالکیت این مکان توسط بانک رسالت در حال انجام است و پروژه دنبال می شود. ضمن اینکه بحث اجاره به اتباع بیگانه نیز صحت ندارد.

عالم زاده با اشاره به موضوع آرامستان کرمان بیان کرد: فردا پیرامون تعارض مالکیتی که بین راه و شهرسازی و ارتش به وجود آمده، در دفتر معاون عمرانی استاندار جلسه داریم و قرار است موضوع حل بشود.

شهردار کرمان در ادامه گفت: بحث سگ های بلاصاحب، علی رغم صورت مسئله ساده، کار مشکلی است اما در هر صورت مسوولان سایت نگهداری، قول داده اند تا دو ماه آینده فضا آماده و کار را انجام بدهند.

وی افزود: در حال حاضر کار زنده گیری سگ ها نسبت به قبل سه برابر شده اما بحث نگهداری دچار مشکل و فضا کم است.

عالم زاده درباره لکه گیری آسفالت معابر بیان کرد: برای لکه گیری، باید ام سی را از بورس نقدا خریداری کنیم که ما در فروردین ماه شدیدا مشکل کمبود نقدینگی داشته ایم و امیدواریم با رفع مشکلات، به زودی بتوانیم خرید را انجام داده و در اختیار شهرداری های محلات قرار بدهیم تا لکه گیری صورت بگیرد.

گفتنی است: در این جلسه مصوبات کمیسیون های شورای شهر تصویب نهایی و درباره چند نامه تصمیم گیری شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی کرمان شورای شهر لکه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۸۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین سقف افزایش اجاره‌بها؟ | جزئیات مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی برای موجران

به گزارش همشهری‌آنلاین، علی خضریان نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درباره مصوبه مجلس در طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، گفت: گرانی و نابسامانی بازار مسکن و اجاره‌بها ما را بر آن داشت که با تدوین طرحی از آشفتگی بازار جلوگیری کنیم.

وی افزود: در همین راستا طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کردیم که مراحل تصویب این طرح در مجلس طی شد و اکنون برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در تشریح محورهای مصوبه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، بیان کرد: تکمیل سامانه ملی اسکان از طریق اخذ اطلاعات از دستگاه‌ها و همچنین خوداظهاری خانواده‌ها و مالکین با استفاده از طریق منوط کردن ارائه خدمات دستگاه‌ها به ثبت اطلاعات توسط مردم در این سامانه یکی از محورهای این مصوبه است.

خضریان در همین راستا ادامه داد: طرح شناسایی خانه‌های خالی توسط شهرداری‌ها و تأیید آن توسط سامانه ملی املاک و اسکان و ارائه مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی به موجرینی که قرارداد بلندمدت منعقد می‌کنند یا واحدهای خود را به خانواده کم درآمد دارای سه فرزند و بیشتر اجاره می‌دهند یا واحد را قیمت مناسب اجاره می‌دهند و پیش‌بینی ضمانت‌های اجرایی برای ثبت قراردادهای اجاره و خرید و فروش توسط متعاملین و مشاورین املاک در سامانه ثبت معاملات املاک از دیگر موضوعاتی است که در این طرح پیگیری می‌شود.

نماینده تهران در مجلس خاطرنشان کرد: براساس این طرح سقف افزایش اجاره‌بها توسط شورای عالی مسکن در شرایط وجود تورم بالای ۳۰ درصد تعیین می‌شود. ساماندهی سکوهای ثبت آگهی از طریق تایید اصالت ملک با سامانه ملی املاک و اسکان و تأیید مالک یکی دیگر از اقداماتی است که براساس این طرح باید اجرایی شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس گفت: طبق این مصوبه برای ارائه دامنه قیمت منصفانه با استفاده مشخصات مکانی و فنی هر واحد سامانه‌ای ایجاد می‌شود؛ همچنین ایجاد سکوی ثبت رسمی معاملات، اخذ عوارض از اراضی بایر و بلااستفاده و ممنوعیت خرید و فروش واحدهای طرح‌های حمایتی قبل از تکمیل واحدها از دیگر محورهای مصوبات مجلس است.

کد خبر 847398 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر ویژه مسکن اجاره مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج
  • بررسی مشکلات اتباع شهرستان برخوار 
  • روند کاهشی جرم سرقت در استان کرمان
  • تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود
  • چرا آمار سرقت‌ها در استان کرمان زیاد است
  • بیمه سرمد میزبان جلسۀ عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان
  • تعیین سقف افزایش اجاره‌بها؟ | جزئیات مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی برای موجران
  • مصوبات ساماندهی اجاره‌بها/ تعیین محدوده افزایش
  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری