Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-06@03:10:56 GMT

سناتور آمریکایی: باید مقامات چین را تحریم کنیم

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۸۹۴۵

سناتور آمریکایی: باید مقامات چین را تحریم کنیم

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، یک سناتور جمهوریخواه آمریکایی یکشنبه در تازه ترین موضع‌گیری علیه چین، خواستار اعمال تحریم علیه مقامات این کشور و لغو بدهی سنگین کشورش به چین شد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «نیوز مکس»، «لیندسی گراهام» در گفت‌وگو با شبکه خبری «فاکس نیوز» چین را به پنهان کاری در زمینه شیوع ویروس کرونا متهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گراهام در این مصاحبه گفت، «چین است که باید هزینه پرداخت کند». گراهام همچنین خواستار لغو پرداخت بدهای ایالات متحده به چین، اعمال تعرفه بر همه کالاهای چین و البته تحریم هایی علیه مقامات چینی شد.

به نوشته این منبع خبری، آمریکا بیش از یک تریلیون دلار بدهی به چین دارد.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا  نیز  پنجشنبه  گذشته بار دیگر به اتهام‌زنی علیه چین درباره شیوع ویروس کرونا پرداخت.وی گفت: «ما به شدت معتقدیم که چین شیوع ویروس کرونای جدید را به موقع به سازمان جهانی بهداشت گزارش نداده است.»

سخنگوی وزارت خارجه چین نیز در واکنش به ادعاهای مقام‌های آمریکایی گفت: «اگر آمریکا گمراه شده است و یا اطلاعات کافی در این زمینه دریافت نکرده، پس به چه دلیل در همان اوایل شیوع ویروس کووید-۱۹، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا در تاریخ ۱۵ ژانویه (۲۵ دی ۹۸) در خصوص کرونا هشدار داد و به چه دلیل آمریکا در تاریخ ۲۵ ژانویه (پنجم بهمن ماه) تصریح کرد که کنسولگری خود را در ووهان تعطیل می‌کند و کارکنان خود را خارج کرد»

سخنگوی کرملین نیز در واکنش به برخی ادعاهای مقامات آمریکایی گفت، هیچ‌گونه شواهدی نیست که نشان دهد پکن در مراحل اولیه شیوع کرونا، برخی اطلاعات را در این خصوص را از دیگر کشورهای جهان مخفی کرده باشد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: چین وزارت خارجه وزیر امور خارجه آمریکا ویروس تحریم لیندسی گراهام ویروس کرونا اخبار کرونا شیوع ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۸۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت مجلس یمن از تشدید مبارزات علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، پارلمان یمن در بیانیه‌ای بر موضع استوار یمن در قبال موضوع فلسطین تاکید کرد.
 
در این بیانیه تاکید شده است که هرگونه تشدید تنش آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن و پیامدهای ناشی از آن، با قاطعیت و غافلگیری غیرمنتظره‌ای مواجه خواهد شد که دشمنان یمن آن را پیش‌بینی نکرده یا انتظار ندارند.
 
یمن بار دیگر بر تعهد خود به صلح تاکید کرد و نسبت به اجرای طرح‌های صهیونیستی-آمریکایی-انگلیسی در منطقه هشدار داد.
 
مجلس یمن همچنین همگان را به هوشیاری و بسیج همه نیروها و اتحاد جبهه ملی برای مقابله با همه توطئه‌ها علیه کشور و ملت و ایستادگی قاطع در برابر متجاوزان و اشغالگران و حامیان آنها فراخواند.
 
نیروهای مسلح یمن روز جمعه (14 اردیبهشت‌ماه) از آغاز اجرای چهارمین مرحله از تشدید تنش با گسترش هدف‌گیری کشتی‌های وابسته به رژیم صهیونیستی به سمت دریای مدیترانه خبر دادند.
 
این اقدام در پاسخ به دستورات سید عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله بود که گفت تا زمانی که اسرائیل به جنگ غزه پایان دهد و آمریکا حمله به یمن را متوقف کند، عملیات در دریای سرخ را تشدید خواهد کرد.
 
سید عبدالملک گفت: «اگر دشمن اسرائیلی و آمریکایی به ناسازگاری خود ادامه دهند، ما برای مرحله چهارم تشدید تنش آماده می‌شویم.»
 

دیگر خبرها

  • آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!
  • حمایت مجلس یمن از تشدید مبارزات علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • سناتور آمریکایی خطاب به دانشجویان حامی غزه: شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید
  • پنتاگون اعلام کرد پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به برچسب «یهودستیزی» زدن به دانشجویان آمریکایی
  • واکنش کنعانی به زدن برچسب «یهودستیزی» به دانشجویان معترض آمریکایی
  • تماس سنای آمریکا با دیوان بین‌المللی کیفری برای جلوگیری از اقدام احتمالی علیه سران تل‌آویو