Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@02:55:29 GMT

۱۸ درصد موقوفات زنجان به حوزه درمان اختصاص دارد

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۹۲۷۳

۱۸ درصد موقوفات زنجان به حوزه درمان اختصاص دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل اوقاف و امورخیریه استان زنجان: حجت‌الاسلام مختار کرمی، اظهار کرد: واقفان خیراندیش در هر عصر و زمانه‌ای به نیازهای ضروری جامعه توجه داشته‌اند و در استان زنجان موقوفات متنوع و با نیت‌های خیر و مورد نیاز جامعه از جمله اشتغال، عزاداری امام حسین (ع)، کمک به نیازمندان و بهداشت و درمان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه در استان زنجان ۱۸ درصد از موقوفات به حوزه درمان اختصاص یافته و هر ساله از سوی متولیان و همکاران این اداره براساس نیت واقفان اجرای نیت می‌شود، بیان کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تاکنون خدمات و اقدامات زیادی را براساس نیات منطبق انجام داده و این اقدامات در گستره استان بوده است.

کرمی ادامه داد: نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان از عواید موقوفات برای مبارزه با ویروس کرونا هزینه شده است که شامل خرید اقلام و مواد ضدعفونی‌کننده، دوخت ۳۰ هزار ماسک توسط فعالان فرهنگی و مراکز افق مستقر در بقاع متبرکه، دوخت لباس برای کادر درمانی، دوخت لباس برای بیماران و برای افرادی که مشعول تغسیل اموات کرونایی بوده‌اند و سایر خدمات می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان یادآور شد: همچنین در ایام کرونایی بسته‌های غذایی و معیشتی توسط خیران و مراکز افق تهیه و در بین نیازمندان توزیع شده است و در ماه مبارک رمضان نیز طرح ضیافت همدلی به اجرا درمی‌آید.

کرمی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۱ وقف جدید در استان زنجان ثبت شد، تصریح کرد: نیاز است که مبلغان و اصحاب رسانه ما را در این راه یاری دهند که از بستر مناسب استان زنجان که به لحاظ فعالیت‌های نیک و خیر زبان‌زد هستند، بیشتر بهره بگیریم و مردم را برای وقف‌های جدید مورد نیاز جامعه تشویق کنیم.

وی تصریح کرد: امسال با توجه به وضعیت و شرایط جامعه که تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته تا کنون وقف جدیدی به ثبت نرسیده است اما امیدواریم مردم وقف را به عنوان صدقه جاریه مدنظر داشته باشند.

کد خبر 4908777

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل اوقاف زنجان شبکه بهداشت و درمان وقف ویروس کرونا بوشهر ماه مبارك رمضان شیراز ایلام شیوع کرونا قزوین کمک به نیازمندان شهرکرد بیرجند ستاد مقابله با کرونا گردشگری بارش باران گرگان استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۹۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل

به گزارش خبرگزاری مهر، حکمت الله هاشمی گفت: جمعیت هلال احمر استان زنجان با مشارکت قرارگاه الکفیل ۱۱۰ یونیت دندانپزشکی برای ارائه خدمات به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در مجموعه ۶ هزار نفری ورزشگاه انقلاب زنجان کرده است.

وی ادامه داد: ۳۱۰ دندانپزشک و دستیار دندانپزشک در ارائه این خدمات همکاری و مشارکت دارند که از این تعداد ۲۴۰ نفر داوطلب جمعیت هلال احمر وظیفه خدمت رسانی به مراجعان را بر عهده دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: یکهزار فریم عینک برای مددجویان کمیته امداد حضرت امام خمینی و بهزیستی تأمین شده که پس از انجام معاینات مورد نیاز این فریم‌ها به بیماران نیازمند تحویل داده می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بیمارستان درمان و توانبخشی در کنار خدمات دندانپزشکی راه اندازی شده که خدمات ویزیت و ارائه داروی رایگان انجام می‌شود. هاشمی تاکید کرد: از ۱۲ اردیبهشت ماه پزشکان عمومی، متخصص کودکان، متخصص عفونی اطفال، زنان و زایمان، تغذیه، داخلی، کلیه، ریه کودکان و قرنیه در این بیمارستان بیماران نیازمند را رایگان ویزیت می‌کنند.

وی اظهار داشت: نوزادان و کودکان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد به لحاظ سلامت حرکتی و جسمی معاینه خواهند شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، این معاینات را صافی کف پا، پای پرانتزی و گودی کمر برشمرد و گفت: در صورت تشخیص پزشک برای درمان در صورت داشتن مشکل، این کودکان و نوزادان جهت درمان به مراکز درمان و توانبخشی هلال احمر استان ارجاع داده می‌شوند.

هاشمی افزود: پنج مشاور داوطلب برای ارائه ۱ خدمات رایگان نیز در حال ارائه خدمات مورد نیاز هستند.

وی ادامه داد: ارائه آموزش‌های رایگان و فعالیت تیم‌های سحر از دیگر خدماتی است که در حال انجام است. گفتنی است، ارائه خدمات درمانی با همکاری قرارگاه جهادی الکفیل از ۱۲ اردیبهشت: شده و تا شامگاه جاری ادامه دارد.

کد خبر 6096349

دیگر خبرها

  • عدالت آموزشی در همه نقاط استان زنجان گسترش یابد
  • برگزاری نخستین رویداد ملی غذایی «فبین فود» در مشهد
  • همکاری ۲۰۰ داوطلب هلال‌احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل
  • غلبه بر عفونت سینوس بدون نیاز به دارو
  • غلبه بر عفونت سینوس : ترفندهای ساده و موثر بدون نیاز به دارو (اینفوگرافی)
  • حاکمیت نگاه ویژه‌ای در تأمین نیاز‌های حرفه‌ای ماماها داشته باشد
  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند
  • معافیت ویژه مازندران در پذیره اجاره موقوفات