Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه خبری "المیادین" روز یکشنبه به نقل از دولت منصورهادی گزارش داد: اقدام  به اصطلاح "شورای انتقالی جنوب" برای اعلام خودمختاری در این منطقه، سرکشی علیه دولت یمن و یک کودتای صریح علیه توافق ریاض و نهادهای دولتی است.

دولت منصورهادی شورای انتقالی جنوب و فرماندهان اماراتی آنان را مسؤول اجرا نشدن توافق‌نامه ریاض و نیز کودتای کامل (در جنوب یمن) دانسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۴ آبان ماه توافقی میان دولت مستعفی مورد حمایت عربستان و شورای انتقالی جنوب مورد حمایت امارات با میانجیگری سعودی‌ها در ریاض امضا شد.

از مهم‌ترین بندهای توافق ریاض می‌توان به استقرار دولت منصور هادی در شهر عدن طی مدت ۷ هفته، متمرکز شدن نیروهای نظامی زیر نظر وزارتخانه‌های کشور و دفاع، مقابله مشترک با جنبش انصارالله، تشکیل یک کمیته نظارت بر توافق ریاض با نظارت عربستان و تعیین ۱۲ وزیر از شورای انتقالی جنوب در دولت آینده از مجموع ۲۴ وزیر کابینه اشاره کرد.

دولت مستعفی یمن در پایان اعلام کرد: بار دیگر از کشورهای ائتلاف عربی دعوت می‌کنیم که در خصوص یکپارچگی و تمامیت ارضی جمهوری یمن مسؤولیت‌پذیر باشند.

شورای انتقالی جنوب یمن که از حمایت امارات متحده عربی برخوردار است، بامداد یکشنبه در استانهای جنوبی یمن حکومت خودمختاری اعلام کرد.

این شورا ضمن اعلام خودمختاری در عدن و دیگر استانهای جنوبی یمن، خاطرنشان کرد که وضعیت فوقالعاده از شنبه شب به مرحله  اجرا گذاشته شده است.

اقدام شورای انتقالی جنوب یمن در پی ادامه اختلاف با دولت منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن است که از سوی عربستان حمایت می‌شود.

شورای انتقالی جنوب یمن پیش از این به مقامات دولت مستعفی اجازه برگزاری جلسات و نشست در شهر عدن را نداده بود، مسأله‌ای که دولت منصور هادی آن را تلاش امارات برای به شکست کشاندن توافق ریاض تفسیر کرد.

این شورا هفته گذشته نیز اعلام کرد، وقوع جنگ با نیروهای مورد حمایت سعودی بسیار نزدیک شده و ما در حال دور شدن از رسیدن به یک توافق سیاسی پایدار هستیم.

شورای انتقالی جنوب یمن در سال ۲۰۱۷ پس از برکناری «عیدروس الزبیدی» استاندار پیشین عدن با حمایت ابوظبی تشکیل و هدف آن استقلال مجدد بخش جنوبی یمن اعلام شد.

ائتلاف کشورهای عربی به سرکردگی عربستان از ۲۶ مارس۲۰۱۵ (فروردین ۹۴) به بهانه بازگرداندن منصور هادی به قدرت یمن را هدف حمله‌های خود قرار داده‌اند. این در حالی است که پس از گذشت بیش از پنج سال از این جنگ، ائتلاف سعودی هیچ دستاوردی در یمن کسب نکرده است.

برچسب‌ها یمن ابوظبی شورای انتقالی جنوب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یمن ابوظبی شورای انتقالی جنوب یمن ابوظبی شورای انتقالی جنوب شورای انتقالی جنوب یمن دولت منصور منصور هادی مورد حمایت توافق ریاض

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۹۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سبا، یک منبع امنیتی از اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی خبر داد.

بر این اساس نیروهای امنیتی یمن موفق شده‌اند که فعالیت‌های اطلاعاتی دشمن آمریکایی- صهیونیستی را به شکست بکشانند.

این منبع تاکید کرد که نیروهای امنیتی یمن روز آینده طی بیانیه‌ای رسمی جزییات این موضوع را اعلام خواهند کرد.

کد خبر 6097674

دیگر خبرها

  • ژاپن اظهارات بایدن درباره مهاجرهراسی را تاسف آور خواند
  • افتتاح ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • شهر بدون چراغ قرمز در ایران کجاست؟
  • اقدام تازه و غافلگیرکننده امیر تتلو در زندان
  • فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد
  • اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی
  • پروژه آمریکا برای مهار مقاومت یمن چیست؟
  • سودان: امارات بیش از ۴۰۰ محموله سلاح و مهمات برای نیروهای واکنش سریع فرستاده است
  • سودان: چاد از طریق امارات به واکنش سریع کمک می‌کند
  • پخش زنده| نشست خبری «هادی طحان‌نظیف» سخنگوی شورای نگهبان