Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@19:51:21 GMT

جمع آوری ۷۲۲ مورد مواد ضدعفونی کننده غیرمجاز در رفسنجان

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۹۴۷۴

جمع آوری ۷۲۲ مورد مواد ضدعفونی کننده غیرمجاز در رفسنجان

به گزارش خبرنگار مهر، رضاعلی سلطانخواه ظهر یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت، اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا با توجه به اینکه مصرف مواد ضدعفونی کننده، الکل و ژل ضدعفونی کننده به نحو چشمگیری افزایش یافت از داروخانه‌ها، کارگاه‌های تولید ماسک، مواد ضدعفونی کننده و الکل و… رفسنجان نظارت‌هایی انجام شد که تاکنون ۷۰ مورد بازرسی و نظارت بر این کارگاه‌ها به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بازرسی‌هایی که از کارگاه‌های تولید ماسک، مواد ضدعفونی کننده و الکل و… در رفسنجان داشتیم اقلام غیرمجاز از جمله ۷۲۲ مورد مواد ضدعفونی کننده (۶۰، ۱۰۰، ۱۲۰ لیتری)، ۶۰۰ عدد ماسک بی کیفیت، ۲۰۴ قلم داروی غیر مجاز جمع آوری شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ادامه داد: سه کارگاه تولید الکل و ضدعفونی کننده دست در رفسنجان اقدام به تولید این محصولات کردند که از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۹ هزار و ۲۰۰ لیتر الکل ۷۰ تا ۷۵ درصد تولید کردند همچنین در دو شرکت دانش بنیان دانشگاه ولی عصر (عج) ۳۶ هزار بسته‌های ۱۰۰، ۱۲۰ و ۶۰ سی سی ژل، ضوعفونی کننده دست و الکل تولید شده است که در تولید این اقلام نظارت مستمر انجام شده است، همچنین ۱۵۰ تن محلول ضدعفونی کننده سطوح و معابر در قسمت‌های مختلف شهری و روستایی مصرف شد.

سلطانخواه ادامه داد: چهار کارگاه تولید ماسک در قالب بسیج، موکب خاتم الانبیا رفسنجان، کارگاه خیرین گمنام و حضرت زینب (س) در رفسنجان راه اندازی شد که به همین میزان کارگاه در شهرستان انار هم راه اندازی شده است ضمن اینکه چهار کارگاه تولید لباس و گان هم راه اندازی شده که تاکنون پنج هزار دست لباس بیمارستانی توسط این کارگاه‌ها در رفسنجان تولید و تحویل بیمارستان شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان اظهار کرد: در دو ماه اخیر به میزان ۲۳۶ هزار و ۳۲۲ ماسک جراحی سه لایه و ۲۴ هزار و ۲۰۰ ماسک N۹۵ تهیه و در اختیار بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) قرار داده شد تا نیروها و پرسنل این بیمارستان و بیماران از این ماسک استفاده کنند که تاکنون کمبودی از این لحاظ در این بیمارستان نداشتیم.

سلطانخواه در خصوص رفع نیازهای دارویی بیماران زمینه‌ای در زمان شیوع کرونا نیز گفت: از آنجا که با وجود بیماری کرونا ارتباطات بین المللی هم قطع شد داروی بیماران زمینه‌ای با تأخیر وارد و به دست مصرف کنندگان می‌رسید که در این زمینه هم مثلاً برای بیماران دیابتی داروی انسولین قلمی مورد نیاز بود که به تدریج می‌آمد برای اینکه به همه بیماران این دارو برسد بخشی از هر نسخه‌ای را ارائه می‌دادیم تا همه بیماران از این دارو بهره مند شوند و بقیه نسخه هم در زمان بعد که دارو می‌رسید به آنها ارائه می‌شد.

کد خبر 4910433

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ویروس کرونا رفسنجان ویروس کرونا بوشهر ماه مبارك رمضان شیراز ایلام شیوع کرونا قزوین کمک به نیازمندان شهرکرد بیرجند ستاد مقابله با کرونا گردشگری بارش باران استانداری قزوین مواد ضدعفونی کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۹۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد

به گزارش قدس خراسان، سردار احمد نگهبان عنوان کرد: در راستای رسیدگی به مطالبات و خواسته های مردمی، طرح ارتقای امنیت اجتماعی با محوریت مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر در سطح شهر مشهد اجرا شد.

وی اضافه کرد: در این طرح یک روزه پلیس مبارزه با مواد مخدر مشهد با همکاری کلانتری های سطح شهرستان ۳۲ خرده فروش را شناسایی و دستگیر کردند.جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی گفت: در اجرای این طرح بیش از پنج کیلوگرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی آماده فروش کشف، ۱۱ باب واحد کسب مهر و موم و هشت دستگاه موتورسیکلت و ۶ دستگاه خودرو سواری که برای توزیع مواد مخدر استفاده می شد، توقیف و روانه پارکینگ شد.

نگهبان افزود: طرح های پاکسازی معتادان متجاهر و کارتون خواب ادامه دارد و شهروندان نیز در صورت اطلاع از فعالیت قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • ۷۲۷ هزار قرص و داروی خارج از شبکه توزیع در زابل کشف شد
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران
  • شناسایی و پلمپ کارگاه غیرمجاز تولید چیپس سیب زمینی در سامان
  • دردسرهای جالب مردی که بدنش الکل تولید می‌کند!
  • پلمب کارگاه غیرمجاز تولید چیپس سیب زمینی در سامان
  • چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟