Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@18:21:12 GMT

شرکت‌های حمل مسافر موظف به داشتن مدیر فنی هستند

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۹۵۷۲

شرکت‌های حمل مسافر موظف به داشتن مدیر فنی هستند

به گزارش ایرنا غلام‌عباس بهرامی‌نیا روز یکشنبه به مناسب هفتم اردیبهشت روز ایمنی راه‌ها در ارتباط آنلاین با رسانه‌ها در این خصوص اظهارداشت: ایمنی راه‌ها یکی از با اهمیت ترین موضوع‌هایی است که دغدغه بخش زیادی از جامعه و به‌خصوص مسئولان کشور است.

وی با بیان اینکه مهمترین موضوع برای هرشخصی که قصد سفر از مبدا به مقصدی را دارد ایمنی است، گفت: این امر همواره مورد توجه بخش‌های مختلف ریلی، هوایی، دریایی و جاده‌ای است؛ اما باتوجه به اینکه ۹۰ درصد از جابجایی بار و مسافر از طریق جاده انجام می‌شود، اهمیت موضوع در این حوزه بیش از دیگر بخش‌های حمل و نقل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای ترافیک استان تصریح‌کرد: طبیعی است که با وجود این حجم از جابجایی که از طریق جاده انجام می‌شود، بیشترین حوادث نیز در این بخش صورت می‌گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به اینکه برای پیشگیری از این تصادفات اقدامات مختلفی صورت گرفته است، گفت: همزمان با گسترش مسیرها و جاده‌های دسترسی، اقدامات پیشگیرانه برای بروز تصادفات همیشه به عنوان یک اولویت و راهکار مطرح بوده است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های مسافری موظف به داشتن مدیر فنی هستند، گفت: در این راستا، مدیر فنی باید اتوبوس‌ها را قبل از حرکت مورد بررسی قرار دهد و اگرمشکلی وجود داشت، از تردد هرکدام از آنها جلوگیری شود.

بهرامی‌نیا تصریح‌کرد: استفاده از مدیر فنی در شرکت‌های مسافری می‌تواند از بروز حوادث و تلفات انسانی به صورت چشم‌گیری جلوگیری کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با تاکید بر اینکه اتوبوس‌های مسافری تحت نظارت سیستم سپهتن هستند، گفت: در قالب این سیستم، راننده به صورت کاملا آنلاین و مستمر کنترل می‌شود و اگر تخلفی صورت بگیرد، این سیستم پلیس را درجریان قرار خواهد داد.

۲۹۰ کیلومتر از جاده‌های خوزستان تحت پوشش سیستم روشنایی

وی همچنین روشنایی، نصب علائم رانندگی و خط کشی مسیرها را از جمله اقدامات پیشگیرانه در جهت بروز حوادث رانندگی دانست و ادامه داد: تاکنون ۲۹۰ کیلومتر از مسیرهای استان تحت پوشش سیستم روشنایی قرار گرفته و در طول سال به صورت مستمر کار نگهداری و بروزرسانی آنها انجام می‌شود.

 بهرامی نیا توجه به افزایش میزان روشنایی‌های نقطه‌ای در ارتقای ایمنی راه‌ها را با اهمیت خواند و گفت: سال گذشته در این زمینه اقداماتی صورت گرفته که ادامه آن به امسال موکول شده و همچنان در دست انجام هستند.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان میزان روشنایی طولی انجام شده در مسیرهای استان را ۱۲ کیلومتر عنوان‌کرد و گفت: همچنین در ۱۰ نقطه پر حادثه استان برج نوری نصب شد تا به افزایش ایمنی راه‌ها کمک شود.

وی یکی از اقدامات اساسی در زمینه ارتقا ایمنی جاده‌ها را بخشنده کردن راه عنوان‌کرد و افزود: منظور از بخشنده کردن راه، اصلاح شیب شیروانی جاده است تا از واژگونی خودروئی که به هر دلیل از مسیر خارج می‌شود، جلوگیری شود.

به گفته بهرامی‌نیا، بررسی‌ها حاکی از آن است که ۵۰ درصد از وسیله‌های نقلیه‌ای که از مسیر خارج شده‌اند، دچار واژگونی و تلفات انسانی می‌شود.

۷۵ دوربین ثبت تخلف در جاده‌های خوزستان طی سال گذشته

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان همچنین از نصب ۷۵ دوربین ثبت تخلفات در جاده‌های استان خبر داد و اضافه‌کرد: در گذشته تعداد دوربین‌های موجود در جاده‌ها ۱۲ عدد بود.

وی تصریح‌کرد: در تلاش هستیم تا با برنامه‌ریزی که صورت می‌گیرد، طی امسال تعداد دوربین‌های ثبت تخلف در جاده‌های استان به ۹۳ دوربین افزایش پیدا کند.

بهرامی‌نیا با تاکید بر اینکه کنترل سرعت وسایل نقلیه می‌تواند در کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای نقش مهمی داشته باشد، گفت: همچنین در حال حاضر تعدادی دوربین پایش تصویری در مسیرهای استان  وجود دارد که وضعیت ترافیکی جاده‌ها را گزارش می‌کند.

وی اضافه کرد: این دوربین‌ها باعث می‌شوند تا تصمیم‌گیری درباره مشکلات ترافیکی با سرعت عمل بیشتری صورت بگیرد.

وجود ۱۳۰ نقطه حادثه خیز در خوزستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره به اینکه خوزستان دارای ۱۳۰ نقطه حادثه خیز است، گفت: این نقاط حادثه خیز نیاز به اصلاح هندسی دارند که مستلزم اعتبارات زیادی است.

بهرامی نیا خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۳۰ نقطه حادثه خیز استان اصلاح هندسی شد که مهمترین آنها ۲ نقطه در شهرستان آغاجاری، بخش زیدون از توابع شهرستان بهبهان، مسجدسلیمان و اندیمشک هستند که از حالت مقاطع پرخطر خارج شدند.

عضو شورای ترافیک استان خوزستان بیان داشت: با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته ، قرار است امسال ۱۲ نقطه از جاده‌های استان که پرخطر هستند ، اصلاح هندسی شوند.

انجام ۱۸۲ کیلومتر روکش آسفالت در جاده‌های اصلی طی ۶ ماه آینده

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با بیان اینکه در نیمه ابتدای امسال انجام ۱۸۲ کیلومتر روکش آسفالت در برنامه کاری این اداره کل قرار دارد، گفت: این اقدام در صورتی انجام می‌شود که هزینه‌های تعمیر و نگهداری از جاده‌های استان به صورت چشم‌گیری افزایش پیدا کرده است.

بهرامی‌نیا خاطرنشان‌کرد: در ۶ ماه نخست امسال نیز قرار است ۲۵۱ کیلومتر از مسیرهای روستایی استان با هدف ارتقا ایمنی ترددها آسفالت شوند.

خوزستان ۱۸ هزار کیلومتر جاده و ۵۶ محور ارتباطی اصلی و فرعی وجود دارد و کمتر از یک هزار کیلومتر بزرگراه و آزادراه در این استان وجود دارد و بیشتر جاده ها دوطرفه است.

برچسب‌ها تصادفات جاده ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تصادفات جاده ای تصادفات جاده ای مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان جاده های استان ایمنی راه ها انجام می شود بهرامی نیا جاده ها حادثه خیز مدیر فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۹۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ امید جهان نژادیان گفت: خوزستان یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی ازجمله گندم است و برداشت این دانه‌های طلایی در استان از بیستم فروردین امسال از مناطق جنوبی استان آغاز شد و تاکنون ادامه دارد.
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان میزان خرید روزانه خرید گندم از کشاورزان خوزستان را بیش از ۶۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: از ابتدای فصل برداشت تاکنون، بیش از ۵۶۰ هزار تن از این محصول راهبردی خریداری و به سیلو‌ها انتقال داده شده است.
وی درخصوص میزان خرید گندم نسبت به پارسال می‌گوید: تاکنون شاهد افزایش دوبرابری این محصول هستیم و استقبال کشاورزان برای تحویل به مراکز خرید خوب بوده است.
در سال زراعی جاری هر کیلوگرم گندم به قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم گندم دروم به قیمت ۱۸ هزار تومان از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری می‌شود.
پارسال در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.
در سال زارعی جاری در ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی خوزستان کشت گندم انجام شده است.

دیگر خبرها

  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • انتخاب معلم دزفولی به عنوان معلم نمونه کشوری
  • ◄ چهار بانده شدن جاده ملاثانی به مسجدسلیمان به کجا رسید؟
  • تداوم آفتاب بر گستره آبادان و خرمشهر
  • سقوط مرگبار مینی‌بوس به دره باغملک
  • مرگ دو کارمند سازمان آب و برق در حادثه سقوط مینی‌بوس به دره
  • سقوط مرگبار ون در محور صیدون به امامزاده عبدالله
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است
  • تداوم سیر افزایش دما در آبادان و خرمشهر
  • سهم بخش‌های مختلف حمل و نقل در ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر و بار