Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمود رضا نیازی مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه با اشاره به نقش راهبردی استاندارد در نظارت بر کیفیت کالا‌های صادراتی و وارداتی اظهار داشت: این اداره کل بر کلیه کالا‌های وارداتی و صادراتی مشمول مقررات استاندارد اجباری در مبادی رسمی منطقه نظارت دارد و تنها در صورت انطباق کالا با استاندارد‌های ملی مربوطه یا ضوابط فنی، مجوز صادرات یا واردات آن‌ها صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او بیان کرد: به منظور ارزیابی انطباق کالا‌های صادراتی و وارداتی در گمرکات منطقه در سال گذشته بررسی ۵۵۳۶ اظهار نامه صادراتی و صدور مجوز COC برای کالا‌های صادراتی به منظور تعیین ماهیت و بررسی انطباق این فرآورده‌ها با استاندارد‌های ملی مربوطه یاضوابط فنی در راستای جلوگیری از خروج کالا‌های مغایر با مقررات استاندارد انجام شده است.

او گفت: این اداره کل با ارائه خدمات آزمایشگاهی به گمرکات و تجار منطقه، تعیین ماهیت فرآورده‌های صادراتی ازجمله: خاک بنتونیت، کربنات کلسیم، اسید سولفوریک، خورده سنگ، پودر قیر طبیعی، سولفات آلومینیم، سنگ آهن، سولفات باریم و انجام و برای این فرآورده‌ها مجوز صدور COC صادر نموده است، همچنین صدور مجوز برای واردات کالا در راستای جلوگیری از واردات کالا‌های مغایر با مقررات استاندارد از جمله ضایعات کاغذ و کارتن، لاستیک و قطعات حد واسط جهت مصرف واحد‌های تولیدی نیز انجام شده است.

دبیر شورای استاندارد استان کرمانشاه افزود: به طور میانگین ۶۰ درصد کل کالا‌های صادراتی از مرز‌های کرمانشاه مشمول مقررات استاندارد اجباری و با نظارت این اداره کل انجام می‌شود که عمده این کالا‌ها در بخش صنایع ساختمانی (کاشی، سرامیک، آهن آلات و )، صنایع غذایی (انواع لبنیات، چیپس، پفک، بیسکویت، نوشابه، شکر، کشمش و ) مواد شوینده (پودر رخشتشویی، جرم گیر و مایع ظرفشویی) است.

انتهای  پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کالاهای صادراتی استاندارد ملی مرزهای کرمانشاه مقررات استاندارد کالا های صادراتی کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۰۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی معاملات بورس کالا

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • هشدار مرکز پژوهش های مجلس درباره سبد غذایی خانوار : کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • کالا‌های وارداتی که دلارشان ارزان ماند؛ اما تورمشان قد کشید
  • کالا‌های وارداتی که دلارشان ارزان ماند؛ اما تورمشان قد کشید/ رانت ارزی به سود مردم یا وارداتچی ها؟
  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • سازمان ملی استاندارد صدرنشین جدول تبدیل دستگاهی
  • بررسی معاملات بورس کالا
  • توقیف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته بندی غیر استاندارد در استان کرمانشاه
  • از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند
  • توسعه بازارهای تجاری با روش های غیرسنتی