Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با انتقاد از طولانی بودن صف‌های خرید در برخی صنوف مانند قنادی‌ها، گفت: علوم پزشکی و اتاق اصناف باید نظارت شدیدتری بر اجرای فاصله گذاری هوشمند در قنادی‌ها داشته باشند و حتی الامکان از فروش بسته بندی شده استفاده شود.

جواد رحمتی در جلسه کمیته بهداشت محیط ستاد استانی مقابله با کرونا، همکاری مردم را اصلی‌ترین مولفه در ریشه کردن کردن بیماری کرونا دانست و بر ضرورت اتخاذ تدابیر مناسب برای افزایش توجه مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اجرای دقیق مصوبات این کمیته توسط دستگاه‌های عضو گفت: همکاری آگاهانه مردم، اصلی‌ترین عامل در فرآیند مبارزه با کروناست و تا زمانی که این موضوع، محقق نشود بسیاری از تلاش‌های انجام شده نتیجه بخش نخواهد بود.

وی ادامه داد: بی توجهی مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، امکان افزایش مبتلایان به کرونا را در استان به دنبال خواهد داشت که در این صورت قطعا تمامی محدودیت‌های پیشین و شاید محدودیت‌هایی شدیدتر اعمال خواهد شد.

رئیس کمیته بهداشت محیط ستاد استانی مقابله با کرونا در ادامه با تبیین مصوبات این جلسه، اظهار کرد: شیرینی فروشی‌ها فقط می‌توانند زولبیا و بامیه تولید شده در مغازه خودشان را بفروشند و هرگونه حمل این شیرینی برای فروش در یک مغازه دیگر، تخلف است. سایر اصناف نیز حق فروش زولبیا و بامیه ندارند و در صورت مشاهده باید این مواد  توسط علوم پزشکی و نهادهای نظارتی، معدوم شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد بازگشایی پارک‌ها و تفرجگاه‌ها، گفت: هرگونه اتراق در پارک‌ها و تفرجگاه‌های استان ممنوع است و انتظار داریم که مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تنها برای پیاده روی از پارک ها استفاده کنند. سرویس‌های بهداشتی پارک‌ها و تفرجگاه‌ها نیز باید همچنان بسته باشد.

وی در این جلسه خواستار رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در تمامی سازمان‌ها، دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها و برخورد با هرگونه قصور و تخلف در این زمینه با اتخاذ سیاست‌های تنبیهی شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، رحمتی ادامه داد: هرگونه دعوت از مردم برای تجمع در اماکن خاص همچون پارک‌ها و سایر اماکن فرهنگی و مذهبی نیز تا اطلاع ثانوی ممنوع است و با توجه به احتمال افزایش آمار مبتلایان به کرونا باید همچنان مردم را به "در خانه ماندن" تشویق کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی فاصله گذاری هوشمند قنادي صف خرید کروناویروس پروتکل های بهداشتی آذربایجان شرقی پارک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۲۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عوامل نزاع در پارک «گوللر باغی»

به گزارش ایمنا، سامان غنی‌زاده امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با توجه به انتشار فیلم درگیری و هنجارشکنی عده‌ای اظهار کرد: در پی وقوع نزاع و درگیری افرادی در پارک گوللرباغی ارومیه که موجب ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان شده بودند، موضوع به طور ویژه در دستور کار اطلاعاتی مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی آذربایجان‌غربی قرار گرفت.

وی افزود: با اشراف اطلاعاتی، بررسی‌های همه‌جانبه و تحقیقات پلیس، این افراد را که با یکدیگر درگیر شده بودند، شناسایی شدند.

جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: هفت متهم اصلی طی یک عملیات منسجم و مقتدرانه پلیس دستگیر و به مقر پلیس هدایت شدند.

غنی‌زاده در پایان با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده با صدور حکم قضائی روانه زندان شدند، به هنجارشکنان هشدار داد: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و در این راستا پلیس با افرادی که بخواهند امنیت و آرامش مردم را خدشه‌دار کنند به شدت برخورد خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • دستگیری عوامل نزاع در پارک «گوللر باغی»
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • همدلی خیران هلال احمر آذربایجان شرقی در سیل سیستان و بلوچستان
  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان استان آذربایجان شرقی به اهر
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • انتقاد معاون استاندار از آپارتمان‌سازی در قم
  • شوراها از نگاه بخشی و کوتاه مدت پرهیز کنند
  • انتقاد استاندار لرستان از تورم شدید نیروی کار در شهرداری‌ها