Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@07:25:59 GMT

طرح غربالگری برای۹۰ درصد از جمعیت زنجان انجام شد

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۲۱۷۹

طرح غربالگری برای۹۰ درصد از جمعیت زنجان انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله حقیقی شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد کرونا در محل استانداری زنجان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، به اجرای طرح غربالگری کرونا در استان اشاره کردو گفت: زنجان اولین استانی بود که این طرح را اجرا کرد.

وی اظهار کرد: طرح غربالگری برای بیش از ۹۰ درصد از جمعیت استان انجام شد و این طرح به عنوان پایلوت اجرا شد و بسیار موفقیت آمیز بود و افراد سرپایی تست شدند و آزمایش از آنها گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار زنجان، با بیان اینکه اگر طرح غربالگری کرونا اجرا نمی‌شد امکان داشت این بیماری در استان بیشتر شیوع پیدا کند، گفت: با توجه نتایج موفقی که این طرح داشته، قرار است در ۲۲ استان کشور نیز غربالگری سرپایی شناسایی بیماران کرونا اجرا شود.

حقیقی تصریح کرد: در این میان بیش از ۶ هزار نفرافراد سرپایی در استان زنجان علامت نداشتند از آنها تست گرفته شدند و تنها ۳.۸ درصد نیازمند بستری بودند.

وی افزود: بیش از ۸۰ درصد بیماران بهبود یافته و مرخص شدند و تنها یک پنجم بیمارستان‌های ما به بیماری کرونا اختصاص یافت.

استاندار زنجان، با بیان اینکه مردم به این نکته داشته باشند که زندگی به حالت خود بر نمی‌گردد، افزود: برای قطع زنجیره کرونا مردم باید پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی هوشمند را رعایت کنند.

حقیقی افزود: افراد باید بهداشت را رعایت کرده و با این کار خود زنجیره بیماری را قطع کنند و اگر مردم رعایت نکنند شاهد افزایش شیوع این بیماری در استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه رعایت نکردن فاصله گذاری هوشمند اجتماعی کار بسیار خطر ناکی است، افزود: طی دو روز گذشته شاهد تجمع وصف‌های طولانی در صف حلیم پزی هستیم و این اصلاً خوب نیست.

استاندار زنجان، افزود: همه افردجامعه در معرض خطر این بیماری هستند و باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرد.

حقیقی تاکید کرد: صیانت از سلامت و جان مردم برای من مهترین وظیفه است، از این رو در برابر کسانی که در اجرای پروتکل های بهداشتی تعلل می کنند و یا تفسیرهای دیگر ارائه می دهند، خواهم ایستاد.

کد خبر 4910485

منبع: مهر

کلیدواژه: فتح الله حقیقی استاندار زنجان ویروس کرونا ویروس کرونا ماه مبارك رمضان بوشهر شیراز ایلام شیوع کرونا کمک به نیازمندان قزوین شهرکرد بیرجند ستاد مقابله با کرونا جهش تولید گردشگری بارش باران طرح غربالگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۲۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: در راستای مقابله با بیماری نیوکاسل، طرح واکسیناسیون طیور در زنجان اجرا شد.

محمدباقر حاج‌کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در راستای برنامه ملی کنترل بیماری نیوکاسل و بر اساس وظایف قانونی سازمان دامپزشکی کشور در مبارزه با بیماری‌های دام و طیور و جلوگیری از سرایت و انتشار آنها، مرحله دهم واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی با استفاده از واکسن مقاوم به حرارت علیه بیماری نیوکاسل در سطح استان اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه نیوکاسل یک بیماری ویروسی است، گفت: در زمان وقوع به دلیل سرعت بالای انتشار بیماری در جمعیت طیور صنعتی و بومی معمولاً نمی‌توان درمان خاصی انجام داد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی زنجان گفت: طی دو ماه گذشته بیش از ۳۵۷ هزار و ۷۰۰ قطعه طیور بومی در روستاهای شهرستان‌های تابعه استان با واکسن نیوکاسل مقاوم به حرارت به صورت آشامیدنی مورد واکسیناسیون رایگان قرار گرفتند.

حاج‌کاظمی گفت: نیوکاسل یکی از بیماری‌های مهم و قابل توجه در گله مرغ و خروس یا ماکیان است که در صورت بروز، سبب خسارات سنگین به پرورش‌دهندگان طیور صنعتی (مرغداری‌ها) و روستاییان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح واکسیناسیون رایگان جمعیت طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل علاوه بر بالا بردن سطح ایمنی در طیور بومی، مانع از سرایت بیماری به مجموعه‌های پرورش صنعتی طیور می‌شود.

کد خبر 748669

دیگر خبرها

  • کارفرمایان باید حقوق و عزت کارگر را رعایت کنند
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارائه می دهند
  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • ۳ مصدوم بر اثر برخورد ۲ خودرو سواری در آزاد راه قزوین _ زنجان
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!