Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@22:15:00 GMT

متجاوزان به دنبال تجزیه یمن هستند

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۲۶۵۳

متجاوزان به دنبال تجزیه یمن هستند

خبرگزاری مهر، سرویس بین الملل- فاطمه صالحی: تحولات یمن به تازگی وارد فاز جدیدی از درگیری‌ها شده است به طوری که عناصر مزدور و تحت حمایت عربستان سعودی از یک‌سو و امارات از سوی دیگر بر سر منافع خود در یمن به ویژه جنوب این کشور دچار درگیری شده‌اند.

شورای انتقالی جنوب یمن به تازگی پس از اعلام حالت فوق العاده و منطقه خودمختار در جنوب یمن من خبر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقدامی که دولت فراری یمن مستقر در عربستان به شدت با آن مخالفت کرده و تبعات فاجعه بار آن را متوجه شورای انتقالی جنوب دانسته است.

در میان این کش و قوس ها بین مزدوران عربستان و امارات، اوضاع مناطق تحت اشغال دو طرف در جنوب یمن هر روز بدتر از دیروز می شود به طوریکه از یک طرف فقر و گرسنگی و از طرف دیگر ناامنی و ترور در این مناطق سایه افکنده و تنها چیزی که به آن توجه نمی شود منافع مردم یمن است.

در خصوص تحولات میدانی نیز عناصر وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن در تلاش هستند تا کنترل مناطق حساس در جنوب این کشور را به دست بگیرند.

«نصرالدین عامر» قائم‌مقام وزارت اطلاع رسانی یمن  و رئیس مرکز اطلاع رسانی انصار الله در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص این تحولات یمن تاکید کرد: به این تحولات از دو جنبه می توان نگاه کرد؛ اول آن که کشورهای متجاوز از همان ابتدا به دنبال تجزیه یمن و هدف قرار دادن این کشور و نه تقویت اتحاد میان گروه‌ها و طرف‌های درگیر در یمن بودند، چرا که این مسئله مسیر کنترل بر یمن را آسان تر می کند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی انصارالله تاکید کرد: مسئله دوم نتیجه طبیعی شکست هایی است که کشورهای متجاوز و عناصر آن در یمن متحمل شده اند؛ این شکست ها بر ماهیت و شکل اختلافات درون عناصر مزدور تاثیر می گذارد.

وی در ادامه در خصوص مخالفت برخی استان‌های جنوبی یمن با اقدام شورای انتقالی تاکید کرد: این مسئله نشان دهنده آشوب ها و ناآرامی ها در جنوب یمن است. شهروندان در مناطق اشغال شده آخرین مسئله ای هستند که اشغالگران به آنها فکر می کنند.

عامر هم چنین تاکید کرد: اشغالگران به شهروندان یمنی به چشم مزدور و نیرو نگاه می‌کنند و هر طرف تلاش دارد تا آنها را به سمت خودشان بکشاند.

وی در ادامه افزود: ما همواره مسئولیت هرگونه درگیری میان یمنی‌ها در مناطق تحت اشغال را متوجه کشورهای متجاوز می‌دانیم. در واقع این کشورها مسئولیت کسانی که در جریان این رنج ها و دردها کشته می شوند و همچنین سختی های شهروندان یمنی به دلیل اشغالگری و پیامدهای منفی آن را بر عهده دارند.

قائم مقام وزارت اطلاع رسانی یمن هم چنین تصریح کرد: ما از لحاظ قضایی علیه این کشورهای متجاوز در آینده به دلیل ارتکاب این جنایات و همچنین حملات هوایی و یا محاصره یمن شکایت خواهیم کرد.

کد خبر 4910589 فاطمه صالحی

منبع: مهر

کلیدواژه: یمن عربستان سعودی امارات متحده عربی ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا عراق رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ عربستان سعودی فلسطین روسیه ایران سوریه شیوع کرونا داعش امارات متحده عربی لبنان کشورهای متجاوز شورای انتقالی اطلاع رسانی جنوب یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۲۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان

به گزارش خبرگزاری مهر، امروز با ورود سامانه بارشی به کشور در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، برخی مناطق جنوب و مرکز ایران، استان‌های ساحلی دریای خزر و استان‌های قزوین، البرز و تهران رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، برخی مناطق گردوخاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

امروز با ورود سامانه بارشی به کشور در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، برخی مناطق جنوب و مرکز ایران، استان‌های ساحلی دریای خزر و استان‌های قزوین، البرز و تهران رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، برخی مناطق گردوخاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

فردا سه‌شنبه تا حدودی از شدت بارش‌ها در مناطق ذکر شده کاسته شده و علاوه بر این مناطق در شمال شرق نیز بارش روی می‌دهد. روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در شمال غرب، سواحل شمالی، شمال شرق، ارتفاعات البرز مرکزی و بخش‌هایی از شرق و جنوب کشور بارش پیش‌بینی شده است.

امروز و فردا در استان‌های ساحلی دریای خزر و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در شمال شرق کشور کاهش دما روی می‌دهد. روز جمعه جو آرام همراه با افزایش نسبی دما در کشور روی می‌دهد. طی دو روز آینده نیز دریای خزر و خلیج‌فارس مواج هستند.

آسیب به محصولات کشاورزی

توصیه:

تسریع در شخم مزارع شالیزاری به کمک روان‌آب‌های سطحی موجود.

دادن کود سرک به مزارع گندم آبی و کلزا قبل از وقوع بارش در استان‌های شمال غربی.

عدم انجام آبیاری مزارع غلات جهت جلوگیری از ورس با توجه به پیش‌بینی وقوع باد شدید.

تسریع در برداشت مزارع غلات و کلزا آماده برداشت در استان‌های جنوبی و چغندرقند در خوزستان.

محافظت از دپوهای گندم و غلات برداشت شده در برابر بارش رگباری به‌ویژه در استان بوشهر.

خودداری از برداشت یونجه، نعنا و گل محمدی در استان فارس.

اجتناب از محلول‌پاشی و سمپاشی در مزارع و باغات با توجه به وقوع بارش‌ها.

آماده‌سازی زمین برای کشت محصولات کشاورزی بهاره (سیب زمینی و چغندرقند بهاره در استان لرستان و ذرت در استان البرز، سبزی و صیفی به خصوص سیب زمینی در مناطق سردسیر استان‌های شمال غربی).

زهکشی و پاکسازی مسیر آب باغات و مزارع با توجه به بارش‌ها، حفاظت از مزارع صیفی جات.

کنترل دما و رطوبت انبارها با توجه به افزایش رطوبت جهت جلوگیری از خسارت بیماری‌های قارچی، بسته نگهداشتن دریچه گلخانه‌ها در هنگام بارش و استحکام آنها در برابر باد شدید.

عدم استفاده از آب باران برای دام‌ها.

جلوگیری از نفوذ روان‌آب به داخل سالن‌ها.

پاکسازی، تنظیم و کنترل دریچه ورودی و خروجی آب استخرها.

خودداری دامداران و عشایر از عبور در ارتفاعات و انتقال دام‌ها به مکان سرپوشیده در هنگام وقوع بارش.

عایق‌بندی و محافظت از کندوها در مقابل بارش و باد شدید.

استحکام نهال‌های جوان در برابر باد شدید.

عدم تردد ماشین آلات کشاورزی و کمباین‌های برداشت غلات بر روی مزارع در موقع بارندگی.

کد خبر 6097791 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ذوب شدن اجساد شهدای غزه با سلاح‌های ممنوعه ارتش صهیونیستی
  • نبرد مسلحانه نیروهای مقاومت فلسطین با متجاوزان در «طولکرم»
  • آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان
  • جنگنده‌های اسرائیلی مناطق مسکونی شهر رفح را زیر آتش گرفتند
  • کاهش دما در شمال شرق و استان‌های ساحلی / امروز و فردا در کدام مناطق باران می‌بارد؟
  • تلف شدن صدها هزار ماهی در ویتنام
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت / ترافیک سنگین در محورهای شمالی
  • نجات جان چند بیمار با اعضای بدن کارمند پست
  • مسیر جنوب به شمال هراز تا اطلاع ثانوی مسدود شد
  • خطر سیل در کمین نان مردم جنوب کشور