Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، امین رفیعی‌پور  اظهار کرد: کروناویروس به مرحله همه‌گیری جهانی رسیده است و این پاندمی باعث شده مردم به طور ناخواسته سبک زندگی جدیدی را برای خود انتخاب کنند؛ باید قبول کرد که در شرایط خاص اجتماعی قرار داریم و این بیماری باعث مرگ برخی افرادی شده است که باتوجه به شرایط موجود، خانواده قربانیان کرونا نمی‌توانند مراسم ترحیم را به سبک گذشته برگزار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: افرادی که عزیزانشان را از دست می‌دهند دچار سوگ می‌شوند و ممکن است حدود دو الی شش ماه با این سوگ درگیر باشند و حتی اگر بیش از این ادامه‌دار باشد ممکن است نیازمند مداخلات روان‌شناسی برای سوگ درمانی شوند. اما چه باید کرد که در این شرایط مردم کمتر دچار مشکل شوند و بتوانند با سوگ ناشی از «از دست دادن عزیزشان» راحت‌تر کنار بیایند؟ در ابتدا باید مردم بیاموزند که شرایط خارج از کنترل یک جامعه است، زیرا این ویروس در دنیا شیوع پیدا کرده و جهان نیز این را قبول کرده که این بیماری در کنترل کامل قرار ندارد، اگر مردم این مسئله را بپذیرند، خودبه‌خود با سوگ بهتر کنار می‌آیند.

این روانشناس سلامت درباره نحوه ابراز سوگ با وجود ویروس کرونا نیز توضیح داد: باتوجه به شرایط موجود، خانواده «درجه یک» فرد متوفی که در کنار هم زندگی می‌کنند می‌توانند درکنار یکدیگر سوگ خود را ابراز کنند، اما اقوام و دوستان فرد متوفی از طریق تماس‌های تلفنی و تصویری به طور مرتب با این خانواده در ارتباط باشند و در مورد نحوه فوت و دیگر مسائل با آن‌ها صحبت کنند، این روند باعث می‌شود که خانواده متوفی حس همدلی و همدردی اطرافیان را احساس کند.

مشاور رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره ایران در ادامه تاکید کرد: مردم باید این موضوع را بپذیرند که در شرایط بحرانی قرار داریم و این اتفاقات خارج از کنترل است. فامیل و آشنایان نیز می‌توانند علت شرکت نکردن در مراسم ترحیم را رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی عنوان کنند و اینطور بگویند که باتوجه به اینکه ممکن است حضور در این مراسمات منجر به فوت فرد دیگری شود در کنار آن‌ها حاضر نشده‌اند.

رفیعی‌پور معتقد است که اگر خانواده متوفی مراحل سوگ را طی نکند ممکن است دچار آسیب‌های روانی شوند که این آسیب‌ها در آینده می‌تواند منجر به افسردگی‌های طولانی‌مدت شود، البته در حال حاضر روانشناسان نیز می‌توانند به صورت آنلاین به مردم خدمات ارائه دهند.

این روانشناس سلامت در ادامه از مسئولان خواست که مراحل کفن و دفن را دقیق‌تر و به درستی شفاف‌سازی کنند، تا فرصت برای شایعه سازی فراهم نشود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا عزاداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۲۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برهنگی یکی از دسیسه‌های اساسی دشمن برای نابود کردن خانواده‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار احمدرضا رادان در اجتماع عظیم مردم مشهد که به حمایت از طرح نور گرد هم آمده بودند در بخشی از سخنان خود عنوان داشت: موضوع عفاف و حجاب و برهنگی و عریانی یکی از دسیسه‌های اساسی دشمن برای نابود کردن خانواده‌ها، با هدف نفوذ و استحاله است.

وی افزود: ما به حکم قانون و به خواست مردم، مسؤولین به ویژه رئیس جمهور، رئیس دستگاه قضا، وزیر کشور و با حمایت نمایندگان و رئیس مجلس وارد این صحنه شدیم؛ در کنار مضجع شریف حضرت علی بن موسی‌الرضا قسم یاد می‌کنیم و عهد و پیمان می‌بندیم با جانبازان و شهدا و کسانی که دل در گرو خدا بستند تا حمایت‌های مردم عزیز را داریم به لطف خدا و عنایات اهل بیت (ع) به هیچ عنوان از این جنگ شناختی و حوزه اجتماعی که رها شده بود و مورد هجمه دشمن قرار گرفته، لحظه‌ای آرام و قرار نداشته و برای رسیدن به عفت اسلامی درنگ نخواهیم کرد.

کد خبر 6094570

دیگر خبرها

  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم
  • اعلام آمادگی دانشگاه رازی برای پذیرش دانشجویان و اساتید اخراجی آمریکا
  • آمادگی دانشگاه رازی برای پذیرش و جذب تمامی استادان و دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکا
  • بازدید عمومی مردم، مدیران و کارشناسان همراه با خانواده از رویداد حمل‌ونقل دانش‌بنیان
  • مسجد ارک تهران میزبان عزاداران شهادت امام صادق(ع) می شود
  • میزبانی ۲۷ بقعه متبرکه خراسان جنوبی از عزاداران شهادت امام صادق (ع)
  • برهنگی یکی از دسیسه‌های اساسی دشمن برای نابود کردن خانواده‌ها
  • دیدار فرمانده گروه ۹۹ پدافند هوایی نیروی زمینی ارتش با خانواده جانباز متوفی اکبری خندابی
  • زاکانی: ورود اولین نمونه قطار چینی در خرداد به تهران | تمام قراردادهای ما ضمانت بانکی دارد | می خواهند قراردادمان با چین را منحل کنند اما نمی توانند