Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک منبع نظامی از دولت مستعفی یمن از تلاش امارات برای کودتا در سقطری خبر داد. ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم ،یک منبع دولت مستعفی یمن به شبکه الجزیره گزارش داد که امارات در تلاش است تا «سقطری» را بی‌ثبات و یک درگیری خونبار در این استان همزمان با شورش شورای انتقالی جنوب آغاز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع ادامه داد که امارات در تلاش‌های خود برای خرید 13 نفر از افسران ارتش «عبد ربه منصورهادی» رئیس‌جمهور فراری یمن برای کودتا علیه مقامات محلی شکست خورده است.

به گفته منبع مذکور امارات متحده عربی بیش از 270 عنصر را در ابوظبی برای شورش در سقطری آموزش داده است.

این منبع خاطرنشان کرد که ابوظبی یک کشتی‌ و چندین قایق‌ و بالگرد برای اجرای یک عملیات کماندویی در سقطری تجهیز کرده است.

منبع نظامی مذکور ادامه داد که 54 نفر از این عناصر برای خلبانی بالگردها جهت شورش در سقطری آموزش دیده‌اند.

مصاحبه|فضای یمن برای هواپیماهای دشمن امن نیست/ درگیری داخلی مزدوران سعودی و امارات در «مأرب»ادامه اختلافات گروه‌های نیابتی امارات و عربستان/حمایت شیوخ عشایر جنوب یمن از اعلام خودمختارییمن|بن‌بست در اردوگاه جنگ‌افروزان؛ سناریوهای فراروی اختلافات مزدوران عربستان و اماراتمصاحبه| میرابیان: تجزیه‌طلبی شورای انتقالی جنوب با چتر حمایتی امارات/ دیگر کاری از عربستان بر نمی‌آید

این منبع اشاره کرد که امارات از سفر هفتگی خود به سقطری به ادعای رساندن کمک‌های بشردوستانه به این منطقه٬ برای انتقال عناصر خود به آن سوءاستفاده می‌کند.

بامداد روز گذشته گروه شبه‌نظامی تحت حمایت امارات موسوم به «شورای انتقالی جنوب یمن» با صدور بیانیه‌ای، اعلام حالت فوق‌العاده و خودگردانی در مناطق جنوبی یمن کرد.

ستاد تیپ یکم تفنگداران دریایی مستقر در جزیره سقطری نیز در حمایت گروه شبه‌نظامی شورای انتقالی جنوب یمن، اعلام نافرمانی کرده است.

این در حالی است که دولت محلی استان سقطری، بیانیه شورای انتقالی جنوب یمن را رد کرده آن را «کودتا» علیه دولت منصور هادی خواند.

انتهای پیام/

R36346/P/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای انتقالی جنوب جنوب یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۳۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: مطالبات زیادی در شورای شهر برای مناسب‌سازی معابر شهری با هدف استفاده معلولان داشتیم، اما در عمل از سوی شهرداری قدم از قدم برای تحقق آن‌ها برداشته نشد.‌

علی فرمانی در گفت‌وگوی با خبرنگار ایمنا در قزوین در طرح دیدگاه خود پیرامون لایحه شهرداری قزوین مبنی بر صدور مجوز ساخت‌وساز با کاربری ورزشی در ناحیه شهری اسماعیل‌آباد، اظهار کرد: با توجه به اینکه سرانه ورزشی در منطقه مذکور صفر است، ضرورت دارد تا در این راستا اقدامات مؤثری انجام شود و گزارش آن‌ها به شورا ارائه شود.

وی افزود: خواستار برنامه‌ریزی مدیریت شهری قزوین برای افزایش سرانه ورزشی در ناحیه منفصل شهری اسماعیل‌آباد هستیم تا این منطقه از محرومیت زیرساخت‌های ورزشی خارج شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به عملکرد مدیریت شهری در مناسب‌سازی معابر شهری برای معلولان و توان‌خواهان خاطرنشان کرد: در شورای شهر مطالبات فراوانی برای مناسب‌سازی معابر شهری برای استفاده معلولان داشتیم، اما در عمل از سوی شهرداری قدم از قدم برای تحقق آن‌ها برداشته نشد.‌

فرمانی ادامه داد: انتظار داشتیم یک بوستان ویژه افراد توان‌خواه و معلول در شهر قزوین ساخته شود، اما نگاه جدی به این حوزه در بخش‌های مدیریتی شهرداری قزوین وجود ندارد.

کد خبر 751098

دیگر خبرها

  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • افشاگری رشیدی کوچی: افرادی محکومیت قطعی داشتند، اما به دلیل نزدیکی شان به دولت در مجلس آینده حضور دارند / می‌خواهند ریاست را هم به جریان پایداری نزدیک کنند
  • پروژه آمریکا برای مهار مقاومت یمن چیست؟
  • کلاس اولی‌ها برای سنجش سلامت ثبت نام کنند/آخرین مهلت آخراردیبهشت
  • افشاگری رشیدی کوچی از تلاش دولت برای نزدیک کردن ریاست مجلس آینده به جریان پایداری و  امام صادقی‌ها
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • متقاضیان ملی مسکن هیچ قراردادی برای پروژه های نهضت ملی مسکن ندارند
  • شهرداری اصفهان نسبت به کنترل سگ‌های ولگرد اقدام کند
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شود
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شوند