Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@23:25:43 GMT

برداشت گیاه دارویی بابونه در کازرون

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۳۳۴۲

برداشت گیاه دارویی بابونه در کازرون

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، زهرا پناه مسئول باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان کازرون اظهار کرد: کازرون با دارا بودن شرایط آب و هوایی مساعد، مستعد کشت و پرورش انواع گیاهان دارویی از جمله بابونه است.

او ادامه داد: در پاییز پارسال، ۵ هکتار بابونه رقم آلمانی در شهرستان کازرون کاشته و با وجود مشکلاتی از جمله نبود دستگاه برداشت، پیش بینی می‌شود از هر هکتار متوسط ۳ تن بابونه خشک برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پناه افزود: یکی از مزایای کشت گیاهان دارویی، قابلیت کاشت آن‌ها در اراضی کوچک و کرت‌های قابل کشت است که درآمد نسبتا خوبی دارد و گیاهان دارویی به علت آستانه تحمل بالا در برابر تنش‌های محیطی و نیاز کم به منابع آبی برای کاشت در شرایط اقلیمی این شهرستان مناسب هستند.

این مقام مسئول گفت: بابونه، گیاهی علفی و یکساله است و به صورت پاییزه و بهاره کشت می‌شود و این گیاه شور پسند در زمین‌هایی که شوری بیشتری داشته باشد با عصاره‌ای بهتر و رنگی زیباتر تولید می‌شود.

او افزود: گیاه بابونه دارای خواص تقویت کننده معده وروده، ضد نفخ، آرام بخش و مناسب برای پوست و سردرد است و گل و برگ‌های آن خاصیت دارویی فراوان دارد که در داروسازی، طب سنتی ودر تهیه موادآرایشی و بهداشتی از آن استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گیاه بابونه گیاهان دارویی برداشت گیاه دارویی جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۳۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل رویش گیاه کوهی با مصرف خوراکی و دارویی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، اردیبهشت فصل رویش "ریواس" گیاه کوهی پرخاصیت است؛ خاستگاه این گیاه کوهی با ساقه‌های قرمز و سبز در مناطق کوهستانی است.

ساقه‌های این گیاه برای تازه‌خوری و استفاده در انواع خورشت و سوپ کاربرد داد و برگ‌هایش علاوه بر خوراک دام، سبب جلوگیری از جاری شدن سیلاب در دشت‌ها می‌شود.

ریواس از تيره ترشک ها است و مصرف دارویی هم دارد که البته برداشت  بی‌رویه آن به به طبیعت و محیط زیست آسیب می رساند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • این گیاه دارویی نفخ شکم را از بین می‌برد
  • فصل رویش گیاه کوهی با مصرف خوراکی و دارویی
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض
  • بوی خوش گیاهان بهاری درسفره گروسی‌ها/۱۳۵ نوع گیاه خوراکی در بیجار
  • گیاهان خوراکی خودرو؛ گنجینه‌ای ارزشمند در چهارمحال و بخیاری
  • بازار داغ گیاهان دارویی در کرمانشاه+ تصویر
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان