Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان از تولید ۹۰۵ هزار ماسک توسط تیم مشاغل خانگی استان خبر داد.

دکتر سیدعلی نادر دهقانی  بیان کرد: در راستای اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی در خدمت مبارزه با کرونا ۹۰۵ هزار ماسک در استان تولید شده است.

او  تصریح کرد: این ماسک‌ها توسط تیم مشاغل خانگی زنان سرپرست خانوار که تحت حمایت جهاد دانشگاهی لرستان مدیریت و ساماندهی شده‌اند تولید و در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر دهقانی اظهار کرد: همچنین توسط این تیم ۱۵۰ عدد گان و ۵۰۰ عدد دستکش تولید و روانه بازار شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان تصریح کرد: این ماسک‌ها توسط زنان سرپرست خانوار استان در شهر‌های بروجرد، معمولان، الیگودرز و خرم آباد تولید شده است.

دکتر دهقانی ساخت دستگاه ضدعفونی‌کننده با یو وی سی و بخار سرد و همچنین ضدعفونی کننده موادغذایی و ایده‌های متنوع دیگر در موضوع جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را از دیگر برنامه‌های جهاد دانشگاهی استان دانست که علی‌رغم مکاتبات و پیگیری لازم مراجع صدور مجوز فعلاً پاسخی ندادند.

او  عزم، اراده، تلاش و سازماندهی برای حضور موثر در عرصه مبارزه با ویروس کووید ۱۹ در بین تیم‌های مشاغل خانگی و زنان سرپرست خانوار را ستودنی دانست و تاکید کرد: برای موفقیت در چنین بحران‌هایی نیازمند چنین انسجامی هستیم که نتیجه آن خدمت صادقانه است.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان توزیع بخشی از این اقلام در مناطق محروم و حاشیه شهر‌ها و نیز کمک برخی افراد خیر برای تامین مواد اولیه را از دیگر شاخص‌های قابل بیان این اقدام دانست و گفت: قطعاً فعالیت در این عرصه در ذهن مردم نجیب کشور خواهد ماند و همه گروه‌ها از جمله تیم‌های پزشکی و کادر درمانی که مجاهدانه در سخت‌ترین شرایط در کنار مردم بودند و تلاش کردند در ذهن مردم و جامعه عزیزتر خواهد شد.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد دانشگاهی کرونا جهاد دانشگاهی مشاغل خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۳۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از توان جهاد دانشگاهی زنجان برای خدمت به جوانان ضروری است

ایسنا/زنجان مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: استفاده از توان جهاد دانشگاهی استان برای خدمت به قشر جوان، ضروری است و ما آماده همکاری هستیم.

جواد بازرگان امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت ماه) در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان، اظهار کرد: در دوره‌های مختلف برنامه‌های مشترکی تدارک و اجرایی شده است که نتایج مطلوبی را شاهد بودیم. امیدواریم این روند ادامه‌دار باشد. برای تسهیل امور جوانان باید از هر فرصت و امکانی بهره برد و ما جهاد دانشگاهی استان را ظرفیتی در این راستا می‌دانیم که جوانان را در مسیرهای تعریف‌شده می‌تواند پرورش دهد و برای آنها مسیر تعریف کند.

او با اشاره به اینکه مهارت‌آموزی و آشنا کردن جوانان علاقه‌مند به کسب و کار از جمله توانمندی‌های جهاد دانشگاهی استان است که امیدواریم با بستن تفاهم‌نامه به این امر دست یابیم، بیان کرد: ورزش از جمله حوزه‌هایی است که می‌توان به آن ورود کرد. قطعاً استفاده از ظرفیت‌های متقابل می‌تواند ما را به اهداف در نظر گرفته‌شده برساند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان افزود: اداره‌ کل ورزش و جوانان در هر برهه‌ای آماده همکاری با جهاد دانشگاهی است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان نیز در این دیدار با اشاره به نتایج مطلوب همکاری بین‌ بخشی جهاد با اداره‌ کل ورزش و جوانان، گفت: این اداره‌ کل در ادوار مختلف کمک حال جهاد دانشگاهی بوده و تجارب خوبی از این همکاری ثبت شده است که امیدواریم ادامه‌دار باشد.

وی بیان کرد: یکی از نتایج همکاری، فعالیت مرکز رشد صنایع خلاق فرهنگی در جهاد دانشگاهی است که اکنون حدود ۳۰ تیم در آن مستقرند و جوانان در حال فعالیت هستند. البته تعدادی از تیم‌ها رشد کرده و مستقل شده‌اند.

طاهر یوسفی‌ امیری اظهار کرد: یکی از تاکیدها در جهاد دانشگاهی این است که به‌ جای حمایت مستقیم فرهنگ اشتغال و ارتقای اعتماد به‌نفس در جوانان را جزو اهداف خود بگنجاند تا جوانان بتوانند به‌عنوان کارآفرین، مسیر شغلی درستی را طی کنند.

او با اشاره به اینکه توجه به زنجیره ارزش بسیار اهمیت دارد، گفت: باید به موضوع جوانان به‌صورت سیستماتیک توجه شود و همه بخش‌ها مد نظر قرار گیرد تا به نتیجه موردنظر دست یابیم.

در این دیدار، تفاهم‌نامه‌ ارائه خدمات هدایت شغلی و استعدادیابی و مشاوره شغلی حمایت از اجرای طرح‌ها و برنامه‌های الگویی و انگیزشی شغلی و کارآفرینی و اشتغال گروه‌های هدف (جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال) بسته شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استفاده از توان جهاد دانشگاهی زنجان برای خدمت به جوانان ضروری است
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • انتشار کتاب ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری
  • انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • برپایی جشنواره بیتا در یزد
  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • تمدید مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران برای شرکت در مسابقه ملی «سدید»
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد