Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@19:07:54 GMT

تمدید واکسیناسیون دام سبک در آستارا

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۳۹۵۷

تمدید واکسیناسیون دام سبک در آستارا

حبیب بنی رستم روز دوشنبه در شبکه دامپزشکی آستارا اظهار کرد: واکسیناسیون رایگان دام های سبک با همکاری پنج مامور دامپزشکی به مدت یک ماه در ۵۰ روستا اجرا می شود.

وی افزود: تب برفکی بیماری ویروسی عفونی و به شدت واگیر و مهمترین راه انتشار آن، انتقال مستقیم از طریق تماس دام آلوده با دام حساس است و تب، آب ریزش دهان، بی اشتهایی و لنگیدن از علایم آن در گوسفند و بز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شبکه دامپزشکی آستارا بیان کرد: دامداران برای جلوگیری از شیوع تب برفکی، با مجوز سازمان دامپزشکی به خرید و فروش دام اقدام و علائم بیماری را به شبکه دامپزشکی گزارش کنند.

او گفت: دامدارانی که قصد حمل دام در سطح استان گیلان را دارند باید ۲۴ ساعت قبل از حمل، از شرکت تعاونی دامداران در شهرک عباس آباد آستارا، پلاک ۱۵ رقمی دریافت کنند.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به بیش از ۲۰۰ کشور از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه ، امارات متحده عربی و ایران نیز سرایت کرده است.

بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده است و دامداران آن از ۱۸ هزار و ۵۰۰ راس گاو و گوساله و ۱۶ هزار راس گوسفند و بز نگهداری می کنند.

برچسب‌ها آستارا ویروس کرونا دام و طيور واکسیناسیون اتحادیه سراسری دامداران سازمان دامپزشکی کشور بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آستارا ویروس کرونا دام و طيور واکسیناسیون اتحادیه سراسری دامداران سازمان دامپزشکی کشور بهداشت و سلامت آستارا ویروس کرونا دام و طيور واکسیناسیون اتحادیه سراسری دامداران سازمان دامپزشکی کشور بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۳۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ

آفتاب‌‌نیوز :

«ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد. وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد. وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت، اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم‌های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می‌کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع‌ترین خبر‌های امسال دارفانی را وداع گفت.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • دامداران مراقب احشام خود در بارندگی ها باشند
  • واکسیناسیون رایگان بیش از ۱۰ هزار راس دام در بافق
  • توزیع بیش از ۳۳ هزار تن سبوس یارانه‌ای در کردستان
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان غربی ییلاقی است
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی
  • (تصاویر) جاذبه‌های گردشگری و طبیعی آستارا
  • هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان و دامداران