Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-28@18:40:46 GMT

قیمت خرما در خوزستان کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۴۴۲۳

قیمت خرما در خوزستان کاهش یافت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، امیرحسین نظری اظهار کرد: هر ساله با توجه به ایام پایانی سال معمولا نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا برگزار می‌شد ولی امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برپایی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در استان لغو شد. اما تلاش کردیم تا بحث ذخیره‌سازی کالای اساسی را در اولویت اقدامات قرار دهیم زیرا این کالاها نقش مهمی در معیشت و سفره مردم دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هم اکنون ۳۵۰۰ تن برنج وارد استان و ذخیره‌سازی شده است تا از طریق شبکه‌های توزیع خصوصا فروشگاه‌های بزرگ توزیع شود که قیمت این کالا کیلویی ۸ هزار تومان برای مصرف‌کننده است.

نظری در خصوص تامین خرمای موردنیاز در ایام ماه مبارک رمضان نیز خاطرنشان‌کرد: قریب به ۸ هزار تن خرما در سطح استان ذخیره‌سازی شده است، به گونه‌ای که هم اکنون ما شاهد کاهش قیمت این کالا در سطح عرضه هستیم.

وی همچنین در خصوص افزایش قیمت حبوبات تصریح کرد: این افزایش قیمت به دلیل نوسانات نرخ ارز انجام‌شده اما تلاش ما بر این است تا با افزایش حجم واردات و تغییراتی که در بحث تعرفه ایجاد می‌شود، قیمت حبوبات را در سطح بازار کاهش دهیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: در دیگر کالاهای اساسی نیز ما شاهد ثبات نسبی قیمت کالا بودیم، خصوصا در بحث قیمت گوشت قرمز و مرغ که کاهش قابل توجهی را داشته‌اند و متاسفانه مرغداران در این خصوص دچار ضرر شده‌اند.

این مسئول افزود: امیدواریم در بحث قیمت این کالا هم به شکلی عمل شود که هم جلوی ضرر تولیدکننده گرفته شود و هم به مصرف‌کننده فشار نیاید. همچنین بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان همواره به طور مستمر بر سطح عرضه و بازار خصوصا در ماه مبارک رمضان نظارت خواهند داشت و در این خصوص این سازمان مانور ماه مبارک رمضان را با اولویت کالاهای اساسی اجرا خواهد کرد.

کد خبر 505516 برچسب‌ها خرما استان خوزستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خرما استان خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۴۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقاط حادثه خیز در خوزستان ۵۰ درصد کاهش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا باوی ظهر امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در سال‌های اخیر کارهای متعددی در حوزه بهسازی و ساخت راه‌های خوزستان با هدف کاهش تصادفات انجام گرفته اما هنوز ایرادهایی در کیفیت راه‌ها و نقاط حادثه‌خیز در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در خوزستان ۱۹ نقطه حادثه خیز توسط پلیس راهور کشور و وزارت راه و شهرسازی احصاء و به استان ابلاغ شد، افزود: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۹ نقطه که در تعهد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان بود، رفع شده است.

باوی گفت: منطقه غره در محور رامهرمز- بهبهان، شهرک دانش در محور اندیمشک- شوش، شهرک مدنی در محور ماهشهر- هندیجان، تقاطع ظلم‌آباد در محور گتوند- لالی، کیلومتر ۲۰ محور خرمشهر- اهواز، قلعه چنعان محور کمربندی- صنایع فول، تدین در محور ملاثانی- اهواز، کارخانه قند محور شوش- دزفول، خارستان در محور بهبهان- رامهرمز، نقاطی است که رفع نقص آنها صورت گرفته و ایمن‌سازی شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری دادگستری خوزستان ضمن تاکید بر لزوم ارتقای فرهنگ رانندگی صحیح بین مردم و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی خبر داد: یکی دیگر از کارهای این معاونت در سال گذشته تهیه محتوای پیشگیرانه و انتشار از طریق رسانه‌های جمعی و ارسال پیامک به رانندگان پر خطر بوده است.

باوی افزود: مواردی همچون نصب و به روز رسانی سامانه‌های کنترل سرعت و ثبت تخلفات جاده‌ای (درون و برون شهری در خوزستان)، رصد آخرین وضعیت دوربین‌های هوشمند در استان و نصب سامانه‌های نظارتی برای اعمال نظارت بر نقاط حادثه خیز می‌تواند در کاهش تلفات جانی و خسارت‌های مالی مؤثر باشد که باید در سال جاری نسبت به آن اهتمام ویژه‌ای شود.

کد خبر 6091024

دیگر خبرها

  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه‌خیز استان خوزستان
  • نقاط حادثه خیز در خوزستان ۵۰ درصد کاهش یافت
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • احتمال کاهش عرضه لپ تاپ؛ بازار راکد و متقاضی بلاتکلیف است
  • زنجیره ارزش راهبردی خرمای خوزستان از نقاط قوت نمایشگاه ایران اکسپو
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است
  • ببینید | آشنایی با فواید خرما