Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، شبکه الجزیره گزارش داد: تعداد موارد ابتلا به کووید19 در جهان به 3 میلیون نزدیک می شود، تعداد قربانیان هم از 206 هزار نفر فراتر رفت.

 

 

طبق تازه ترین آمار منتشر شده سازمان جهانی بهداشت، تعداد کل موارد ثبت شده رسمی آلوده به ویروس کووید19 در جهان در حال حاضر 2،994،958 نفر اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد قربانیان این بیماری همه گیر 206 هزار و 997 بیمار بوده است که تعداد بهبود یافتگان به 878،954 نفر رسید.

بیشترین تعداد موارد و مرگ و میر در آمریکا ثبت شده است. از 987،322 آلوده به بیماری همه گیر، 55،415 نفر قربانی شدند.

و اما در اسپانیا کودکان برای نخستین بار پس از شش هفته از خانه‌ های خود بیرون رفتند، در انگلیس اعلام شد نخست وزیر به سر کار بازگشته و در فرانسه نیز قرار است جزئیات لغو قرنطینه به زودی اعلام شود.

تاکنون 210 کشور و منطقه مختلف در سراسر جهان و همینطور سه کشتی بین المللی به کرونا آلوده شده اند.

اخبار مرتبط با شیوع کرونا را در بخش زیر می خوانیم:​

 

ایالت های آمریکا برای بازگشایی آماده می شوند

کشمکش بین کاخ سفید و برخی ایالت ‌ها بر سر زمان برداشته شدن محدودیت‌ ها ادامه دارد. در این میان ایالت جورجیا از روز یکشنبه و به رغم توصیه برخی کارشناسان، لغو محدودیت ‌ها را آغاز کرد و به هزاران تن اجازه داد کار خود را از سر بگیرند.

بنا بر تازه‌ ترین گزارش ‌ها، ایالت ‌های «می ‌سی‌ سی‌ پی، کلرادو، مینه ‌سوتا، مونتانا و تنسی» آماده می‌شوند تا به چند ایالت دیگر آمریکا بپیوندند که کسب‌ وکارها را بازگشایی خواهند کرد.

با این حال، به گفته بعضی از سیاستمداران آمریکایی، رعایت مقررات فاصله گذاری اجتماعی دست کم تا پایان تابستان ضروری است.

«دبورا برکس» هماهنگ کننده کارگروه مقابله با همه گیری کرونا در کاخ سفید گفت مقررات فاصله گذاری اجتماعی باید دست کم تا پایان تابستان رعایت شود.

«اندرو کومو» فرماندار دموکرات نیویورک گفته است که با آغاز تعطیلات تابستانی نگه داشتن مردم در خانه هایشان غیر عملی خواهد بود.

او با اشاره به گزارش هایی درباره افزایش موارد خشونت خانگی، سوء مصرف نوشیدنی های الکلی و مواد مخدر و افزایش مشکلات روانی گفت:‌ بحث سلامت روانی افراد در میان است.

محدودیت های قرنطینه در ایالت نیویورک تا 15 مه (26 اردیبهشت) برقرار است.

در عین حال فرماندار دموکرات ایالت کلرادو گفته آرایشگاه ها و سالن های خالکوبی می توانند از جمعه شروع به کار کنند.

در ایالت های تنسی و می سی سی پی قرنطینه اجباری از دوشنبه لغو می شود.

فرماندار مونتانا نیز مجوز بازگشایی کلیساها، با رعایت مقررات فاصله گذاری اجتماعی را صادر کرده و گفته است مدارس و رستوران ها هم می توانند از 7 مه، (18 اردیبهشت) فعالیت عادی را از سر بگیرند.

پیش از این نیز فرمانداران جورجیا، اوکلاهاما، آلاسکا و کارولینای شمالی به رغم انتقادهای شدید، از کاهش محدودیت ها خبر داده بودند.

این در حالی است که کارشناس بهداشت عمومی هشدار داده اند لغو زودهنگام محدودیت ها می تواند منجر به بروز موج دوم گسترش عفونت شود.

 

هشدار مشاور کاخ سفید در مورد شوک تاریخی به اقتصاد آمریکا

«کوین هاست» مشاور اقتصادی کاخ سفید گفت که برای ترمیم اوضاع اقتصادی نیاز به محرک‌ های بیشتر اقتصادی است.

او اظهار داشت: «این بزرگترین شوک منفی است که به نظرم اقتصاد ما تاکنون به خود دیده است. ما در حال نزدیک شدن به یک نرخ بیکاری هستیم که پیشتر در دوره رکود بزرگ (در دهه 1930) شاهد آن بودیم».

سیاست خانه ‌نشینی به دلیل شیوع کرونا که در سرتاسر آمریکا به اجرا در آمده است، فشار زیادی به اقتصاد این کشور وارد کرده و باعث تعطیلی کسب‌ وکارها و جهش شدید در نرخ بیکاری شده است.

از اواسط ماه مارس تاکنون بیش از 26 میلیون نفر برای دریافت مقرری بیکاری ثبت‌ نام کرده‌ اند و خرده‌ فروشی، ساخت ‌وساز و اعتماد مصرف‌ کنندگان سقوط کرده است.

 

توصیه عجیب ترامپ  ده ‌ها نیویورکی را روانه بیمارستان کرد

شهروندان نیویورکی به پیشنهاد دونالد ترامپ برای از بین بردن کرونا به استعمال مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده روی آوردند و دچار مسمومیت شدند.

پس از اظهار نظر عجیب دونالد ترامپ و پیشنهاد نوشیدن مواد ضدعفونی‌کننده برای از بین بردن عفونت ناشی از کرونا، تعداد بسیار زیادی از مردم نیویورک با بخش‌ های درمان و سلامت این ایالت تماس گرفتند و اعلام کردند که مواد ضدعفونی‌کننده در خانه ‌های خود را نوشیده ‌اند.

سخنگوی مرکز کنترل سموم وزارت بهداشت آمریکا در نیویورک اعلام کرد: تاکنون ده‌ ها نفر به دلیل مسمومیت با مواد ضدعفونی‌کننده به بیمارستان منتقل شدند.

 

ترامپ برکناری وزیر بهداشت آمریکا را تکذیب کرد

رئیس جمهور آمریکا با انتقاد از رسانه‌ها، خبر برکناری «الکس ایزار» وزیر بهداشت را تکذیب کرد. 

ترامپ افزود: آنها (رسانه ‌ها) حتی هرگز برای پرسیدن تماس نگرفتند. الکس در حال انجام یک کار عالی است! 

سی ‌ان ‌ان پیشتر به نقل از منابع آگاه فاش کرد در پی انتقاد از واکنش اولیه دولت آمریکا به شیوع کرونا، مقام‌ های کاخ سفید برکناری وزیر بهداشت و خدمات انسانی را در نظر قرار داده‌ اند. 

 

کاهش محدودیت ها در اروپا به رغم هشدار سازمان بهداشت جهانی

در اروپا هر روز کشورهای بیشتری به کاهش محدودیت ‌ها روی می‌ آورند. از جمله در اسپانیا برخی تسهیلات از صبح یکشنبه به اجرا گذاشته شد و کودکان پس از 6 هفته اجازه یافتند به بیرون از خانه بروند.

اسپانیا، با بیش از 23 هزار جان ‌باخته، دومین کشور اروپایی از لحاظ تعداد تلفات ناشی از کرونا است و از 14 مارس (حدود شش هفته پیش) مقررات قرنطینه در آن برقرار بوده است.

بنابر مقررات جدید، کودکان زیر 14 سال می ‌توانند یک بار در طول روز همراه یک بزرگسال بیرون از خانه (حداکثر در فاصله یک کیلومتری) بازی کنند.

مقام‌ های بهداشتی اسپانیا از مرگ 288 نفر در شبانه ‌روز اخیر بر اثر کرونا خبر دادند که پائین‌ ترین رقم طی چهار هفته اخیر به شمار می‌ رود.

در ایتالیا نیز که بیشترین تلفات در اروپا را دارد و حدود 26 هزار نفر بر اثر کرونا جان باخته ‌اند، محدودیت ‌ها در حال لغو شدن است.

بخش زیادی از فعالیت‌های اقتصادی در ایتالیا از هفته آینده از سر گرفته می ‌شود و مسئولان این کشور اعلام کردند مدارس نیز در ماه سپتامبر (اواخر شهریورماه) باز خواهد شد.

در انگلیس نیز اعلام شد وضعیت جسمی «بوریس جانسون» نخست‌وزیر این کشور که به کرونا مبتلا شده بود، کاملا مناسب بازگشت به کار است و او شامگاه یکشنبه به دفتر نخست‌ وزیری رفته است.​

فرانسه نیز قرار است فردا سه شنبه جزئیات «لغو قرنطینه» را اعلام کند.

در آلمان هم برخی مغازه‌ ها و فروشگاه‌ ها از چند روز پیش باز شده ‌اند و در برخی کشورهای دیگر، از جمله جمهوری چک و بلژیک، برداشته شدن محدودیت ‌ها جلو افتاده است.

این در حالی است که سازمان جهانی بهداشت هشدار داده است شواهدی در دست نیست که نشان دهد افراد بهبودیافته از کرونا در برابر این بیماری مصون ‌اند و بار دیگر مبتلا نمی ‌شوند.

 

بیشترین فروپاشی اقتصادی در ایتالیا و اسپانیا

طبق پیش بینی بلومبرگ، اقتصاد ایتالیا و اسپانیا که به بزرگترین مراکز گسترش این ویروس در اروپا تبدیل شده اند، بیشترین فروپاشی اقتصادی را متحمل می شوند. تولید ناخالص داخلی این کشورها در سال 2020 به ترتیب 7.3 و 5.7 درصد کاهش می یابد. اقتصاد انگلیس 5 درصد تولید ناخالص داخلی را در طی سال جاری از دست می دهد، آلمان - 4.7 درصد، فرانسه - همچنین 4.7 درصد با کاهش تولید ناخالص داخلی رو به رو خواهند شد.

این خبرگزاری همچنین به داده های صندوق بین المللی پول استناد می کند که براساس آن، تولید ناخالص داخلی کشورهای اروپایی به دلیل انزوا و بسته شدن مرزها، در سال 2020 به میزان 7.5 درصد کاهش می یابد. طبق آمار صندوق بین المللی پول، ایتالیا و اسپانیا نیز بیشترین آسیب را خواهند دید (به ترتیب منفی 9.1 درصد و منفی 8 درصد). پیش بینی می شود تولید ناخالص داخلی فرانسه 7.2 درصد ، آلمان با 7 درصد در طی سال جاری کاهش می یابد.

 

حرکت تدریجی ایتالیا به سوی کم کردن محدودیت های قرنطینه/ هشدار دولت در مورد رعایت فاصله

«جوزپه کنته» شامگاه روز یکشنبه با اعلام کاهش محدودیت ‌های قرنطینه سراسری از مردم ایتالیا خواست که مجددا برای مقابله با کرونا فاصله اجتماعی را رعایت کنند. 

به دنبال شیوع کرونا، ایتالیا از 11 مارس (21 اسفند) تحت قرنطینه کامل قرار گرفته است و خروج از این محدودیت ‌ها به صورت تدریجی خواهد بود. 

در همین رابطه فعالیت‌ های تولیدی و ساختمانی از 4 مه (15اردیبهشت) از سر گرفته می ‌شوند و علاوه براین افراد می‌ توانند در مناطق خود برای بازدید و ملاقات با خانواده با حفظ اقدامات ایمنی از جمله استفاده از ماسک تردد داشته باشند. 

سفر بین مناطق در ایتالیا همچنین فقط به یک دلیل معتبر مانند کار یا اهداف پزشکی مجاز است. موزه‌ ها و کتابخانه ‌ها در 18 مه (29 اردیبهشت) و رستوران‌ ها از 1 ژوئن (12 خرداد) بازگشایی می ‌شوند؛ اگرچه آنها می‌توانند از 4 مه (15 اردیبهشت) خدمات پذیرش را ارائه دهند. 

مدارس در ایتالیا نیز از ماه سپتامبر (11 شهریور) دوباره باز خواهند شد. 

علاوه براین پارک ‌ها و باغ ‌های عمومی در ایتالیا از 4 مه باز می‌ شوند.

 

رئیس سنای روسیه: مردم فکر سفر به خارج را از سر بیرون کنند

رئیس سنا و قوی ترین زن این روزهای روسیه اعلام کرده است که فعلا دستگاه حاکمیتی قصدی برای برداشته شدن محدودیت سفر به خارج ندارد و روس ‌ها حداقل برای سال میلادی جاری، باید فکر رفتن به خارج یا سفرهای توریستی به دیگر کشورها را از سر بیرون کنند.

«ولانتینا ماتوینکو» در گفت وگو با مردم روسیه از شبکه تلویزیونی روسیه 24 افزود: از همه انتظار داریم برای سفر به خارج برای سال 2020 برنامه‌ ریزی نکنند چرا که نخست مساله گسترش کرونا است و دوم اینکه مدت زمانی نیاز است تا روسیه بتواند سیستم ارتباطات و حمل و نقل خود را با خارج برای کاهش یا رفع محدودیت‌ های اعمال شده بازسازی کند.

در 24 ساعته گذشته 6361 نفر دیگر به کرونا مبتلا شدند تا بار دیگر رکوردی جدید در روسیه به ثبت رسیده و تعداد مبتلایان به کرونا به نزدیک 81 هزار نفر برسد،. از این تعداد 747 نفر جان خود را از دست داده ‌اند.

 

ثبت تنها 3 مورد ابتلا در چین

چین امروز دوشنبه از ثبت تنها سه مورد ابتلا خبر داد که دو مورد از انها وارداتی بود. آمار فوتی ها در 24 ساعت اخیر در این کشور صفر گزارش شده است.

 

ژاپن با کمبود تخت های «آی سی یو» روبرو است

خبرگزاری کیودو گزارش داد در صورت استمرار شیوع کرونا در ژاپن این کشور با کمبود تخت های «آی سی یو» روبرو خواهد شد.

ستکم در 21 منطقه از میان 47 منطقه در سراسر کشور که در وضعیت اضطراری هستند، با این شیوع گسترده، شمار مبتلایان دو برابر از تخت های بیمارستانی آی سی یو بیشتر خواهد بود.

در ژاپن به ازای هر 100 هزار نفر 5 تخت آی سی یو وجود دارد این رقم برای آمریکا 35 و برای آلمان 29 و برای ایتالیا 12 تخت است.

 

تمدید مقررات منع رفت و آمد در هندوراس برای یک هفته دیگر

وزارت امنیت هندوراس اعلام کرد این کشور مقررات منع رفت و آمد را یک هفته دیگر تمدید کرده است.

 

افزایش مبتلایان به کرونا در جمهوری آذربایجان

با ابتلای 28 نفردیگر به کرونا در جمهوری آذربایجان ، تعداد مبتلایان به این ویروس در این کشور به 1645 نفر رسید.

با بهبودی 59 نفردیگر مجموع افراد بهبود یافته هم به 1139 نفر رسید.

تعداد جان باختگان بر اثر این ویروس هم تاکنون در این کشور 21 نفر اعلام شده است.

 

عراق

براساس تازه ‌ترین گزارش وزارت بهداشت عراق، مجموع مبتلایان به این بیماری در این کشور به 1820 نفر رسیده است. تاکنون  87 نفر نیز جان خود را در اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌ و 1263 نفر بهبود یافته ‌اند.

 

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در لبنان ۷۰۷ نفر اعلام شد

وزارت بهداشت لبنان شمار مبتلایان به کرونا را 707 نفر اعلام کرد.

در اطلاعیه وزارت بهداشت لبنان آمده است: آزمایش کرونا 3 نفر در شبانه روز گذشته مثبت بود. در این اطلاعیه آمده است: 145 نفر از مبتلایان به این ویروس، بهبود یافتند و 24 نفر هم جان باختند.

 

استعفای وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی به دلیل ناتوانی در مدیریت بحران کرونا

وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی به طور رسمی از سمت خود به عنوان وزیر استعفا داده است.

لیتزمن با تحویل فرم استعفای خود به بنیامین نتانیاهو استعفای خود را پس از گذشت بیش از یک دهه فعالیت در این وزارتخانه اعلام کرد و گفت که قصد دارد وزیر مسکن شود.

لیتزمن، که از سال 2009 تاکنون معاون و وزیر بهداشت بوده، به دلیل عدم توانایی در اداره کردن اوضاع به دلیل بحران کرونا به شدت مورد انتقاد قرار گرفته بود. در اوایل ماه سال جاری میلادی خود لیتزمن به همراه همسرش به کرونا مبتلا شده بودند.

لازم به ذکر است که افزایش روزانه تعداد مبتلایان به کرونا در سرزمین های اشغالی اخیرا محسوس شده  است. 

 

کاهش برخی محدودیت ها در عربستان

در عربستان سعودی که مقررات قرنطینه 24 ساعته از چند هفته پیش برقرار است، به مناسبت ماه رمضان به برخی فروشگاه‌ ها اجازه فروش محدود پس از افطار داده شده است.

با این حال شهر مکه مشمول این کاهش محدودیت ‌ها نمی‌شود و مسجد الحرام همچنان بسته است.

 

مصر برای مقابله با کرونا از صندوق بین‌ المللی وام می‌ گیرد

نخست وزیر مصر اعلام کرد که قاهره گفت وگو با صندوق بین‌المللی پول برای حمایت مالی را آغاز کرده است.

وی همچنین اعلام  کرد که بحث درباره ابعاد اجرایی این درخواست در روزهای آینده با صندوق بین ‌المللی پول آغاز خواهد شد.

براساس تازه ‌ترین گزارش وزارت بهداشت مصر، مجموع مبتلایان به کرونا در این کشور به 4534 نفر رسیده است. تاکنون  317 نفر نفر نیز جان خود را در اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌ و 1502 نفر نیز بهبود یافته ‌اند

 

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در مراکش

وزارت بهداشت مراکش از ثبت 168 مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور و افزایش شمار مبتلایان به 4065 نفر خبر داد.

 

افزایش تلفات کرونا در الجزایر 

وزارت بهداشت الجزایر از ثبت 6 مورد جدید مرگ ناشی از ابتلا به کرونا در این کشور و افزایش تلفات آن به 425 نفر خبر داد.

 شمار مبتلایان به کرونا در این کشور نیز با ثبت 126 مورد جدید به 3382 نفر رسیده است.

 

 

 

 

 

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا آمریکا اسپانیا انگلیس فرانسه کاخ سفید نیویورک دونالد ترامپ ترامپ دولت آمریکا ایتالیا آلمان چک صندوق بین المللی پول کشورهای اروپایی ماسک سنا روسیه ژاپن لبنان رژیم صهیونیستی مدیریت بحران بنیامین نتانیاهو وزارتخانه مسکن سرزمین های اشغالی عربستان سعودی ماه رمضان مسجد الجزایر جماران ویروس کرونا کرونا چیست کرونا واکسن کرونا کرونا ویروس اخبار کرونا مبتلایان به کرونا بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۴۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: اسرائیل مرتکب نسل کشی در غزه نشده است!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید احتمال ارتکاب نسل کشی در غزه از سوی رژیم صهیونیستی را رد کرد.

«جان کربی» سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه مدعی شد: هیچ مدرکی مبنی بر نسل کشی ارتش اسرائیل در غزه وجود ندارد، اما تعداد قربانیان بسیار زیاد است و مردم از گرسنگی می میرند.

سخنگوی شورای امنیت کاخ سفید مدعی شد: آمریکا همچنان به اسرائیل فشار می‌آورد تا برای کاهش درد و رنج مردم فلسطین و تلاش برای دستیابی به آتش‌بس بیشتر تلاش کند.

کربی این را هم به ادعاهایش افزود که دولت بایدن نسبت به نتانیاهو در مورد ضرورت کمک رسانی به غزه بسیار سختگیر بود، در غیر این صورت آمریکا تغییر سیاست خود را بررسی خواهد کرد.

این ادعاها در حالی مطرح شد که وزارت بهداشت نوار غزه امروز از افزایش شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تا کنون به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر و شمار مجروحان به ۷۷ هزار و ۳۶۸ نفر خبر داد.

وزارت بهداشت نوار غزه همچنین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته مرتکب پنج جنایت کشتار جمعی در مناطق مختلف نوار غزه شد که طی آن ۵۱ نفر شهید و ۷۵ نفر زخمی شدند.

کد خبر 6089290

دیگر خبرها

  • آمریکا نسخه‌های حقوق‌بشری را در کشور خودش هم اجرا نمی‌کند
  • افزایش شمار شهدا و بازداشت شدگان در کرانه باختری
  • جهاد اسلامی: نسخه آمریکایی آتش‌بس غزه بدتر و گمراه‌کننده‌تر است
  • آمریکا: اسرائیل مرتکب نسل کشی در غزه نشده است!
  • شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر رسید
  • افزایش شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر
  • افزایش شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر
  • افزایش شمار شهدای نوار غزه به 34 هزار و 356 نفر
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر صهیونیستی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد