Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلالی گفت: نمایندگان در مجلس پیش رو پرهیز از اشرافیت و تجمل گرایی را سرلوحه کار خود قرار دهند و سیاست خارجی در این مجلس باید مبتنی بر مقاومت انجام شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین حسین جلالی در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص اولویت های مجلس یازدهم گفت: هر مسئله ای که در اولویت مجلس قرار می گیرد دارای دو جنبه شخصی و اجتماعی است و یکی از مسائلی که نمایندگان باید در اولویت قرار دهند ساده زیستی و مردمی بودن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده منتخب رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مردمی بودن نماینده فقط به این معنا نیست که در بین مردم باشد بلکه باید فاصله طبقاتی بین دهک های پائین و بالا جامعه مرتفع شود و اگر ما نمی توانیم گره ای از مردم بگشائیم حداقل نباید سربار آنان باشیم.

وی با بیان اینکه نمایندگان در مجلس پیش رو پرهیز از اشرافیت و تجمل گرایی را سرلوحه کار خود قرار دهند و مواظب منش و رفتارها باشند، اظهار کرد: متأسفانه از سال 92 به بعد تعداد افراد در خط فقر به صورت فزایندهای افزایش یافته است و باید تلاش کرد که وضعیت معیشت مردم اصلاح شود؛ بنابراین پرهیز از اشرافیت یکی از اولویت های مجلس یازدهم است.

حجت الاسلام و المسلمین جلالی افزود: مسئله دیگر این است که ما انقلاب کردیم و نمی توانیم نگاهی به مبدا نداشته باشیم؛ بنابراین در عین حالی که هدف و مقصد خود را معین می کنیم باید حتما به ارزش ها و باورهای اسلامی که انقلابی گری و مبدأ است، توجه داشته باشیم و مجلس جهادی، انقلابی، ولایی و پرکار اینگونه است.

نماینده منتخب رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: خاستگاه مجلس باید بستر انقلاب باشد و افکار نگاه به بیرون از کشور و آمریکا نباید در این مجلس مشاهده شود.

وی با اشاره به تبیین شعار سال به عنوان«جهش تولید» از سوی رهبر فرزانه انقلاب عنوان کرد: شاهد هستیم که نزدیک به یک دهه مقام معظم رهبری شعار سال را بر اساس مسائل اقتصادی انتخاب می کنند و این مسئله نشان می دهد که ما در یک بحران رکود، تورم، ارز هستیم و در این زمینه، مسائل بانک، مالیات، گمرکات، ارزش افزود و ... باید حل شود.

حجت الاسلام و المسلمین جلالی افزود: بسته های اقتصادی در جهت رفع موانع جهش تولید باید اتخاذ شود تا کشور جان بگیرد و اقتصاد از حالت اهتزار در آید؛ بنابراین یکی دیگر از اولویت های مجلس یازدهم باید حل مسائل اقتصادی کشور باشد همچنین رفع مشکل اشتغال و بیکاری که مقوله بسیار جدی در کشور است باید مرتفع شود.

نماینده منتخب رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توجه به سیاست خارجی از اولویت های دیگر مجلس پیش رو است، گفت: سیاست خارجی باید مبتنی بر مقاومت انجام شود و دیگر اینگونه نخواهد بود که آمریکا، سازمان یونسکو، سازمان ملل و ... برای ما نسخه بپیچند.

وی با تأکید بر اینکه ما باید متناسب با اقلیم و جغرافیای کشورمان توافق نامه و تعهد نامه ایی را تنظیم کنیم، خاطر نشان کرد: آمریکا و اسرائیل خط قرمز ما هستند و در خصوص مذاکره با کشورهای اروپایی مذاکرات باید بر اساس مصلحت، حکمت و منفعت کشور مجلس ساز و کاری اتخاذ کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مجلس یازدهم سیاست خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۴۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش جام جم آنلاین، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در حاشیه نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض اعلام کرد که چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می (ماه آتی میلادی) دولت فلسطینی را به رسمیت می شناسند.

خبرگزاری رویترز به نقل از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این ارتباط اعلام کرد: انتظار می رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به گزارش العربیه، در ماه مارس، اسپانیا، ایرلند، مالت و اسلوونی اعلام کردند که به طور مشترک برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین تلاش خواهند کرد. این در حالیست که اشغالگران قدس مخالفت صریح خود را با با این اقدام اعلام کردند.

از سوی دیگر، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا پیشتر گفته بود که انتظار دارد مادرید تا ماه جولای به رسمیت شناختن فلسطینیان را اعمال کرده و معتقد است به زودی یک «توده بحرانی» در اتحادیه اروپا وجود خواهد داشت که چندین عضو را برای اتخاذ موضع مشابه تحت فشار نیز قرار دهد.

دیگر خبرها

  • مجلس مقتدر با پشتوانه مردمی شکل می‌گیرد
  • نسخه برزیلی برای خودروسازی ایران
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران
  • شرایط مشابه گرایی با رقیب برادرش؛ در ۸۲ کیلو کشتی نمی‌گیرد
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • امیرعبداللهیان: توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • قالیباف: اندیشه شهید مطهری همچنان راهگشاست
  • تحریم سپاه توسط غربیان گویای سلامت کار پاسداران است
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • عنایتی: سیاست باشگاه پیکان جوان‌گرایی است