Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@09:19:09 GMT

۱۲۰ موسسه خیریه دارای مجوز رسمی هستند

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۵۴۱۵

۱۲۰ موسسه خیریه دارای مجوز رسمی هستند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،مرتضی حیدری فرماندار قم در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران در سالن کرامت استانداری گفت: در حوزه کمک‌های مالی و پشتیبانی از اقشار ضعیف، موازی‌کاری دیده می‌شود و تقسیم‌بندی درستی برای ارزیابی و پیگیری وجود ندارد.

فرماندار قم عنوان کرد: در استانداری سه واحد مشغول به ارزیابی فعالیت‌ها در حوزه حمایت‌های مالی و معنوی خیرین هستند و از طرفی این مسئولیت بر عهده فرمانداری نیز قرار دارد و این تنوع فعالیت، تا حدی سبب موازی‌کاری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدری با بیان اینکه در جلساتی که در استانداری برگزار شده کار به دو قسمت اقدامات مالی و معنوی و مشاوره و روانشناسی تقسیم‌شده است تصریح کرد: برخی از دستگاه‌ها از جمله هلال‌احمر، کمیته امداد و بهزیستی در اجرای کار، اپلیکیشن‌هایی را در این زمینه معرفی کردند.

فرماندار قم عنوان کرد: در جهت تعیین تکلیف وظایف، سه جلسه در فرمانداری تشکیل شد و در جلسه نخست تقسیم‌کار به دو بخش پشتیبانی و کمک‌های مادی و دیگری مشاوره و کمک‌های معنوی به‌ویژه در پساکرونا صورت گرفت، البته در این جلسات، تاکنون قرارگاه مردمی حضور نیافته و آماری از اقدامات آن‌ها در دست نیست.

حیدری با تأکید بر اینکه هر یک از این دستگاه‌ها به دنبال جمع‌آوری اطلاعات هستند، اما باید بانک اطلاعاتی دقیقی شکل‌گرفته تا از موازی‌کاری بپرهیزیم  یادآورشد: در حال حاضر فقدان بانک اطلاعات از کمک‌های مالی در دستگاه‌های دولتی، بخش خصوصی، مؤسسات خیریه و قرارگاه‌های مردمی، سبب بی‌نظمی و موازی‌کاری شده است.

او با اشاره به اهمیت ایجاد بانک اطلاعاتی کامل برای واگذاری کمک‌ها به مردم آسیب‌پذیر گفت: در جهت طراحی بانک اطلاعات، پیشنهاد مشخص ایجاد بانک اطلاعاتی در سطح ملی از طرف وزارت کشور است و تجربه در انتخابات، وجود بانک اطلاعات برای استعلام از رأی‌دهندگان را نشان می‌دهد.

حیدری اضافه کرد: در قم یک بانک اطلاعاتی در مرکزیت وجود ندارد و به همین دلیل، گاهی افراد در بخش مادی بار‌ها کمک می‌گیرند و عده‌ای از اقشار ضعیف، بی‌نصیب می‌مانند و این بی‌نظمی و موازی‌کاری باید ساماندهی شود.

او تصریح کرد: در جهت مشاوره و روانشناسی که در پساکرونا بسیار مهم بوده نیز با موازی‌کاری مواجه هستیم و بهزیستی در حال برگزاری مشاوره برای ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر است و مشاوره‌هایی از طرف آموزش و پرورش، حوزه علمیه، مؤسسات خصوصی و جامعه روانشناسان نیز در حال برگزاری است، همچنین نیروی انتظامی اقدام به برگزاری مشاوره به‌طور مستقیم در ۱۷ کلانتری کرده است.

حیدری گفت: بر مبنای اطلاعات جمع‌آوری‌شده، باید پیشنهادات در جهت ساماندهی فعالیت‌ها تدوین شود و در نهایت اقدام به برنامه‌ریزی کنیم، ایده کلی این است هر دستگاه و نهادی متناسب با برنامه و روش می‌تواند به فعالیت بپردازد، اما یک فعالیت توسط ده دستگاه و بخش خصوصی تکرار نشود.

فرماندار قم با بیان اینکه این فعالیت‌ها، گسترده و دارای تنوع بسیار بالاست و مانند حوزه مالی نیز از بانک اطلاعات منسجمی برخوردار نیست افزود: در جهت ساماندهی کمک‌های مالی نیز باید اطلاعات دستگاه‌ها و نهاد‌های مردمی و خصوصی و مؤسسات خیریه کسب شود، از ۴۰۰ موسسه خیریه در قم، ۱۲۰ موسسه دارای مجوز است که این مجوز‌ها از فرمانداری، استانداری، نیروی انتظامی و کمیته امداد و بهزیستی صادرشده است.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرماندار قم کمک های مالی بانک اطلاعاتی بانک اطلاعات فرماندار قم موازی کاری دستگاه ها کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۵۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید

سلطانی‌پور گفت: مجوز فعالیت یک فروشگاه صنایع‌ دستی در بازار سرپوشیده شهر شاهرود صادر شد. 

وی  ادامه داد: براساس ابلاغ دستورالعمل صدور مجوز فروشگاه‌های صنایع‌ دستی، متقاضیان می‌توانند با ثبت درخواست در درگاه ملی مجوزها و پس از بررسی درخواست توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، مجوز خود را بگیرند.

وی افزود: اکنون شش فروشگاه صنایع‌ دستی در سمنان، ۹ فروشگاه صنایع‌ دستی در شاهرود، دو فروشگاه صنایع‌ دستی در دامغان و دو فروشگاه صنایع‌ دستی نیز در مهدیشهر تحت مجوز اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان سمنان فعالیت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • کمک میلیاردی یک موسسه خیریه به نیازمندان قزوینی
  • کاری که ورزش کردن با سرطان می‌کند
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!
  • رشد ۴۱ درصدی صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته
  • اقدام پسندیده شاگردان حسینی پس از پرسپولیس(عکس)
  • بانک دی استخدام می کند (+جزئیات)
  • زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید
  • جزییات آیین نامه حمل و نقل دارو از طریق سکوهای آنلاین منتشر شد