Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@15:27:18 GMT

درخواست دولت اندونزی از مسلمانان در ماه رمضان

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۵۷۳۷

درخواست دولت اندونزی از مسلمانان در ماه رمضان

مسئولان اندونزی به دلیل شیوع ویروس کرونا از مردم این کشور خواستند تا مراسم های خود را در طول ماه مبارک رمضان در خانه هایشان انجام بدهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العربی الجدید، ویروس کرونا(کووید 19) کشورهای جهان به ویژه اندونزی را محاصره کرده است، به همین دلیل مردم اندونزی از انجام مراسم های ماه مبارک رمضان که هرساله آن را انجام می دادند، محروم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

افطاری های جمعی رایج ترین برنامه مردم اندونزی در ماه مبارک رمضان است. اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا از برپایی سفره های افطاری در خیابان ها جلوگیری می شود.

 

به طور معمول در اندونزی مدت دو هفته قبل و بعد از عید سعید فطر با تصمیم رئیس جمهوری این کشور هرساله تعطیل رسمی اعلام می شد؛ این درحالی است که اداره های رسمی در جاکارتا کار خود را انجام می دادند و دولت حقوق اضافی را در پایان ماه به کارمندان می داد.

 

اما امسال، مردم اندونزی نخستین روز از ماه مبارک رمضان را در خانه هایشان افطار کردند و سفره های جمعی را در مکان های عمومی برپا نکردند. همچنین میدان ها، مساجد، خیابان های اندونزی خلوت بود، زیرا مردم این کشور به ماندن در خانه پاییبند هستند.

 

برهمین اساس، مکان های عمومی در جاکارتا به دلیل افطاری کردن مردم در خانه هایشان، آرام و خلوت بود.

 

«انيس باسويدان» استاندار جاکارتا، ممنوعیت برپایی سفره های افطاری در ماه مبارک رمضان در مکان های عمومی و خیابان ها و همه مساجد را اعلام کرد و از همه مردم خواست تا شعایر دینی خود را در طول این ماه در خانه هایشان انجام دهند.

 

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: ویروس کرونا رمضان اندونزی ماه مبارک رمضان خانه هایشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۵۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورامین مرکز استان تهران شرقی می‌شود

نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا گفت: استان شدن ورامین از موافقت با طرح تا اجرا در دولت سیزدهم کلید خورد و با توجه به پیشینه تمدنی ورامین نسبت به سایر مناطق، به عنوان مرکز استان تهران شرقی معرفی شده و دولت نیز در حال نهایی کردن آن است. - اخبار استانها -

حسین نوش‌آبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در ورامین، با اشاره به موضوع تشکیل استان تهران شرقی گفت: حوزه انتخابیه ورامین، قرچک و پیشوا یکی از حوزه‌های پرجمعیت و از لحاظ جغرافیایی وسیع است که از نظر فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و صنعتی نیازمند ساختار جدید و تقسیمات جدید کشوری است.

وی افزود: به دلیل وجود جمعیتی بیش از 900 هزار نفر در شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا و نیز جمعیت شهرستان پاکدشت، بیش از 1 میلیون نفر جمعیت در جنوب شرقی استان تهران سکونت دارند که تأسیس استانداری را ضروری کرده است.

نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا گفت: در سفر رئیس‌جمهور به دیار 15 خرداد، بحث استان شدن ورامین قطعی شده، البته استان شدن ورامین از پیش مطرح شده بود و پیگیری این موضوع در این دوره از دولت انجام شده است.

نوش‌آبادی تصریح کرد: استان شدن ورامین و موافقت با طرح، اجرا و در دستور کار قرار گرفتن این پروژه در دولت سیزدهم انجام خورده است.

واکنش نماینده دماوند و فیروزکوه به تشکیل استان تهران شرقی

 وی ادامه داد: بر اساس پیگیری‌ها و رایزنی‌های فراوانی که با رئیس‌جمهور انجام شده، استان تهران به 3 استان تهران مرکزی، تهران غربی به مرکزیت شهریار و استان تهران شرقی به مرکزیت ورامین تقسیم می‌شود.

نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های ورامین و نیز پیشینه تمدنی و تاریخی، این منطقه نسبت به سایر مناطق، ارجحیت دارد و به عنوان مرکز استان تهران شرقی معرفی شده و دولت نیز در حال نهایی کردن آن است که در نهایت به عنوان لایحه به مجلس آینده ارائه شده و استان شدن ورامین در دستور کار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • پیگیری استقرار اداره ثبت اسناد و املاک در بشاگرد
  • ورامین مرکز استان تهران شرقی می‌شود
  • فشار دولت اوکراین به مسلمانان برای سکوت در نسل‌کشی غزه + سند
  • هشدار وضعیت اضطراری در پی فوران آتشفشانی در اندونزی
  • دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • حمایت کامل یک مرجع تقلید از «طرح نور»: امری مبارک است | درباره حجاب به شدت حساسیم
  • تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت برخورد آمریکا با دانشجویان