Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@09:48:34 GMT

برگزاری جشنواره + گرافیک با محوریت هنر اجتماعی در چالوس 

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۵۸۸۷

ایسنا/مازندران مدیر انجمن هنرهای تجسمی چالوس از برگزاری جشنواره + گرافیک همزمان با روز جهانی و هفته گرافیک کشور در این شهرستان خبر داد و گفت:  این جشنواره همزمان با پویش گرافیک علیه کرونا و تلاش شایسته هنرمندان برای اطلاع رسانی و آموزش عمومی در بخش‌های پوستر، فتومونتاژ، تایپوگرافی دیجیتال، نشانه، موشن گرافیک و بخش آزاد برای علاقه مندان، هنرآموزان و هنرمندان حوزه گرافیک برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرتضی منصور سمائی در گفت‌وگو با ایسنا مهلت ارسال آثار جهت شرکت در بخش رقابتی را ۲۰ اردیبهشت ماه سال جاری و زمان برپایی اختتامیه جشنواره را خردادماه عنوان کرد و افزود: هدف از برپایی این جشنواره ترسیم کارکرد غیرقابل انکار هنر و گرافیک، و تاثیرات آن بر زندگی بشر و رشد فردی و اجتماعی است.

وی تصریح کرد: بارها شاهد این بوده‌ایم که جامعه در چنین شرایط و روزهایی برای اطلاع رسانی عمومی و آموزش همگانی تعامل قابل توجهی با هنرمندان داشته و هنرمندان نیز به شایستگی با استفاده از ظرفیت‌های اندک موجود بهترین قدم‌ها را برای آگاهی بخشی و آموزش همگانی برداشته و به یاری مجموعه مدیریت شهری شتافته‌اند.

مدیر انجمن هنرهای تجسمی چالوس در پاسخ به پرسشی درباره مهمترین نیاز جامعه طراحان گرافیک در این روزها اظهار کرد: برقراری رابطه دو سویه هنرمند و جامعه حتی با وجود رسانه‌های دیجیتالی و شبکه‌های مجازی و حجم بالای تبادل اطلاعات، هنوز این روزها در وضعیت مورد قبولی قرار ندارد و در شکل گیری آن تنها بخشی از مشکلات نبود زیرساخت‌های کافی ارائه آثار و ابزارهای حمایتی از تولیدات فرهنگی و هنری است و بخش قابل توجهی از مسئله موجود، فاصله گیری بخش قابل توجهی از هنرمندان و هنرجویان از هنر اجتماعی است. 

منصور سمائی ادامه داد: در حالی که جامعه به تولید و آفرینش آثار به مراتب بیشتری در حوزه آموزش عمومی نیازمند است.

وی در پایان با تشکر از هنرمندان و دست اندرکارانی که در بحران مربوط به بیماری کرونا در استان مازندران به تولید و حمایت از آثار هنری پرداختند، خاطرنشان کرد: جشنواره +گرافیک در بخش جنبی و طی یک نشست تخصصی به بررسی تلاش های شایسته و ارائه آثار هنرمندان منطقه در ماه های اخیر خواهد پرداخت.

به گزارش ایسنا، این جشنواره توسط انجمن هنرهای تجسمی و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چالوس، هنرمندان و مراکز فرهنگی، آموزشی و هنری منطقه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۵۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره خواندن و خوش نویسی در جهرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش جهرم گفت: نخستین جشنواره خواندن و اختتامیه سومین جشنواره خوشنویسی دانش آموزان ابتدایی در سالن علامه امینی جهرم برگزار شد.
عبدالصمد یاسمی پور افزود: جشنواره خواندن که شامل گلستان خوانی، شاهنامه خوانی و متون کهن است با هدف تقویت و کسب مهارت دانش آموزان، قدرت بیان، روان خوانی، علاقه به مطالعه و آشنایی با زبان و ادبیات فارسی و ایجاد فرصت برای شناخت استعداد و توانایی دانش آموزان برپا شد.
وی افزود: در نخستین دوره جشنواره خواندن، بیش از ۳۰۰ اثر تولیدی به واحد آموزش ابتدایی ارسال شد که ۴۳ اثر منتخب به مرحله اختتامیه جشنواره و اجرا راه یافت  و از آنان تقدیر شد.
همچنین ۶۰۰ اثر خوشنویسی به جشنواره ارسال و از ۷۶ برگزیده ، تجلیل شد.
شهرستان جهرم در جنوب فارس و در فاصله ۱۹۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • خوشنویسی ایران نیاز به حمایت دارد/ تاثیر بخش خصوصی در چرخه اقتصاد
  • برگزاری سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله در تبریز
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»/ هنوز برای ستاره شدن وقت هست
  • برگزاری جشنواره خواندن و خوش نویسی در جهرم
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»
  • فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون» تمدید شد
  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود
  • آغاز داوری آثار جشنواره قصه‌گویی «نون، قصه و نمک مادربزرگ»
  • آغاز به کار جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی تیتر ۱۳
  • دومین فراخوان جشنواره استانی «راویان غدیر»