Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرویز تقوی روز دوشنبه در مصاحبه با ایرنا گفت: اغلب این مسافران تبعه جمهوری آذربایجان بوده و تعداد کمی از آنها نیز تبعه  روسیه و گرجستان بودند که با گذر از مرز بیله‌سوار به استان اردبیل و سایر نقاط کشور سفر کردند.

وی با بیان این که اغلب این مسافران با هدف تجارت مرزی و چمدانی و نیز با اهداف درمانی به استان اردبیل سفر می‌کنند، اظهار کرد: سفر این تعداد مسافر خارجی به کشورمان موجب رونق اقتصادی و اشتغال در مناطق مرزی استان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل گمرکات استان اردبیل همچنین با اشاره به کاهش ۲ درصدی میزان مسافران ورودی به استان اردبیل در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ماقبل، علت این کاهش جزیی را بسته شدن مرزهای استان در ماه آخر سال گذشته به علت شیوع کرونا ذکر کرد.

وی در ادامه مزیت استان اردبیل در ترانزیت داخلی و خارجی را کم نظیر خواند و گفت: سال گذشته ترانزیت خارجی ورودی از مبادی گمرکی استان از نظر وزنی چهار درصد و از نظر ارزش ۴۲ درصد رشد داشته است.

تقوی همچنین از افزایش ۱۹۸ درصدی درآمد گمرکات استان اردبیل در سال گذشته خبر داد و افزود: اداره کل گمرکات استان اردبیل در این زمینه در بین گمرکات کشور در رتبه نخست قرار گرفته است.

وی همچنین با اشاره به آغاز اجرای تدابیر و بسته حمایتی ۱۸ ماده‌ای در راستای جهش تولید در کشور توسط اداره کل گمرکات استان اردبیل بیان کرد: در این زمینه توقف اخذ تضمین حقوق ورودی، ترخیص سریع کالاها، ایجاد انبار اختصاصی، ارزیابی در محل و اعطای مشوق های حمایتی آغاز شده است.

مدیرکل گمرکات استان اردبیل همچنین گفت: سال گذشته اداره گمرک شهرستان بیله‌سوار در شمال استان به اداره کل گمرک مستقل ارتقا یافته و زیرساخت‌های آن به همراه کارکنان مورد نیاز تامین شده و بستر مناسبی برای توسعه تجارت در این استان فراهم شده است.

وی با تاکید بر ضرورت تامین یک دستگاه "ایکس ری" کامیونی در مرز بیله‌سوار اظهار کرد: این دروازه گمرکی هم اکنون به صورت ۲۴ ساعته فعالیت دارد و با تخصیص دستگاه ایکس ری، سرعت تردد و حمل و نقل بار آن افزایش خواهد یافت.

تقوی استفاده از اسناد مشترک برای تسهیل تجارت را از جمله اقدامات مثبت انجام شده در گمرک بیله‌سوار ذکر کرد و افزود: همکاری با جمهوری آذربایجان در این زمینه با هدف کاهش ایستایی بار در مرز و تسهیل تجارت با زبان واحد و مشترک آغاز شده است.

وی همچنین از آمادگی اداره کل گمرکات استان اردبیل برای ایجاد گمرک تخصصی برای صادر و وارد کنندگان با درخواست صاحبان کالا و تجار خبر داد و گفت: با ایجاد گمرکات تخصصی، صادرات و واردات کالاهای خاص و تخصصی بدون انتقال به دروازه‌های مرزی دیگر کشور، از همین استان انجام خواهد شد.

مدیرکل گمرکات استان اردبیل همچنین با اشاره به تکمیل شدن منطقه ویژه اقتصادی اردبیل در آینده نزدیک اضافه کرد: برای تسهیل صادرات و واردات کالا از این منطقه ویژه، به زودی اداره مستقل گمرک در این مجموعه دایر شده و به فعالیت می پردازد.

استان اردبیل دارای چهار واحد گمرکی اداره کل اردبیل، اداره کل گمرک مرزی بیله‌سوار، اداره گمرک فرودگاه اردبیل و گمرک امانات پستی استان است.

۱۹۰۵

برچسب‌ها استان اردبیل گمرک جمهوری اسلامی ایران بیله سوار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان اردبیل گمرک جمهوری اسلامی ایران بیله سوار استان اردبیل گمرک جمهوری اسلامی ایران بیله سوار استان اردبیل اداره کل گمرک بیله سوار سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۶۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند سارقان احشام در بیله سوار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل سرهنگ آقا محمدی - فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بیله سوار گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت احشام در شهرستان بیله سوار موضوع در دستور کار پلیس اگاهی شهرستان قرار گرفت .
وی افزود: ماموران پلیس اگاهی با بررسی های تخصصی و تحقیقات میدانی رد پای 5 سارق حرفه ای را شناسایی و پس از هماهنگی قضایی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بیله سوار بیان کرد: سارقان در بازجویی های فنی و تخصصی پلیس به ارتکاب 9فقره سرقت احشام اعتراف کردند و با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی انهدام باند سارقان احشام در بیله سوار

دیگر خبرها

  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • ممنوعیت عقد قرارداد مسکن با اتباع غیر مجاز
  • توزیع دفترچه های سپرده گذارای اتباع در یزد
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۷۹ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • کشف کالای خارجی قاچاق در یک منزل مسکونی در امیدیه
  • پلمب مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد
  • پلمب مرکز غیرمحاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد
  • طرح جمع آوری اتباع غیر مجاز در استان یزد
  • مهرو موم محل غیرمجاز مامایی در اردبیل
  • انهدام باند سارقان احشام در بیله سوار