Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه، از بهبود یافتگان کرونا خواست با اهدای پلاسما به بیماران دیگر در این استان کمک کنند.

پژمان صالحی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اهدای خون را به نوعی اهدای عضو دانست و اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبع آن در استان و با توجه به بار روانی ناشی از آن در جامعه و مشکلات آن و بحث رعایت قرنطینه برای کنترل این بیماری آمار اهدای کنندگان خون بطور چشمگیری کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با یک بحران ذخایر خونی مواجهه شدیم، افزود: ملت در یک مقطعی همت کردند و این بحران تا حدودی رفع شد هر چند به سطح ایده‌آل خود نرسید.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به ماه رمضان و تاثیر آن بر اهدای خون، گفت: هر ساله با شروع ماه مبارک رمضان مقداری کاهش آمار داشتیم اما فرق کاهش سال‌های گذشته با امسال در این است که شرایط قبل  از آن عادی بود و ما با یک ذخیره مناسبی وارد ماه مبارک می‌شدیم و ذخیره قبلی ما تا حدی کاهش آمار ماه رمضان را پوشش می‌داد.

وی تصریح کرد: امسال به خاطر شیوع بیماری کرونا ذخیره خاصی وجود ندارد و حالا کاهش آمار ماه رمضان هم به این مسئله اضافه شده است.

این مسؤول یادآور شد: بیمارستان‌های استان، به خاطر شرایط کرونا عمل‌های جراحی که خیلی ضرورت نداشت را به تعویق انداختند که این تاخیرها را نمی‌توان خیلی طولانی کرد، الان که اکثر عمل‌های جراحی شروع شده مصادف شده با آغاز ماه رمضان بطوریکه مصرف خون بالا رفته در حالی که آمار خیلی کاهش یافته است.

وی گفت: نیاز به همه گروه‌های خونی داریم، اما کمبود گروه‌های خونی منفی به خاطر نرخ پایین‌تری بیشتر به چشم می‌آید.

صالحی‌فر اضافه کرد: نیاز به فرآورده‌های پلاکتی که عمر بالایی ندارد بیشتر است چون سه روز بیشتر نمی‌توان این فرآورده‌ها را نگهداری کرد و امکان ذخیره سازی وجود ندارد.

وی با اشاره به افزایش ساعات کار مرکز خون‌گیری کرمانشاه در ماه رمضان، گفت: در راستای رفاه حال روزه‌داران در ماه مبارک رمضان همکاران مرکز انتقال خون علاوه بر شیفت صبح که از 7:30 دقیقه صبح تا 14 ظهر است در شیفت بعدازظهر نیز از ساعت 16:30 تا 23:30 دقیقه شب آماده پذیرش مراجعه کنندگان هستند.

صالحی‌فر از شهروندان خواست بعد از افطار حتما برای اهدای خون مراجعه کنند و افزود: مطمئنا مردم در این ماه نذرهایی را دارند که به خاطر شرایط کرونایی نمی‌تواند آن را ادا کنند بهتر است امسال با نذر خون که کاری خیر و عام‌المنفعه است، ادا کنند.

وی با اشاره به راه‌اندازی پویش «شکرانه سلامت» گفت: کسانی که در این ایام به کوید 19 مبتلا شده و بهبود یافته و یک ماه از بهبودی گذشته باشد می‌توانند به مرکز انتقال خون مراجعه کنند و در صورت تمایل پلاسمای خون خود را اهدا کنند این پلاسما به عنوان دارو برای کسانی که بستری هستند استفاده شود.

صالحی‌فر گفت: این افراد بهبود یافته نیز می‌توانند با شماره تلفن 38239594 تماس بگیرند تا با هماهنگی قبلی در صورت تمایل ما بتوانیم پلاسما آن‌ها را بگیریم و با استفاده از آن بیماری را به جمع بهبودیافتگان اضافه کنیم.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: صالحی کرمانشاه اهدای خون ماه رمضان کرونا مدیرکل انتقال خون استان صالحی فر پلاسما انتقال خون ماه رمضان صالحی فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۶۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان با رییس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان

 فریبا  کوشا رییس بیمارستان خاتم در ابتدا ضمن خوش آمد گویی به معاون فرهنگی اجتماعی استان و همکاران شان آرزوی توفیق برای امنیت سازان استان نمود

 در ادامه سرهنگ علی رحیمی ضمن تبریک هفته سلامت و برشمردن نقاط مشترک پلیس و کادر درمان در جهت امنیت روانی و اجتماعی جامعه افزود: کارشناسان بهداشت و آموزش همگانی انتظامی پلیس آمادگی ارائه راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی برای جامعه هدف در کنار کارکنان دانشگاه علوم پزشکی دارند.

 در ادامه با اهدا لوح یادبود و هدیه‌ای از زحمات سرکارخانم دکتر کوشا رییس بیمارستان خاتم الانبیا زاهدان تقدیر و در پایان نیز معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان با حضور در بخش کلینیک از کادر درمان نیز به مناسبت هفته سلامت با اهدا شاخه گل تجلیل به عمل آورد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • دیدار معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان با رییس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای اعضای بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو بیمار پس از ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی برای نخستین بار در ایران
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • هزینه ۱۳ میلیارد ریالی درمان بیمه شدگان کرمانشاهی طی سال گذشته
  • بازگشت بازار خودرو به ساحل آرامش