Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@01:32:53 GMT

تام کاتن، دانشجویان چینی را متهم به سرقت کرد!

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۶۴۴۹

تام کاتن، دانشجویان چینی را متهم به سرقت کرد!

 

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، نشریه آمریکایی نیوزویک به نقل از این سناتور ایالت آرکانزاس که ماه‌هاست چین را به "دروغگویی" درمورد شمار مبتلایان به ویروس کرونا متهم می کند، نوشت: این یک رسوایی است که دانشگاه‌های آمریکایی پروروش‌دهنده باهوش ترین و با استعدادترین‌های حزب کمونیست هستند.

کاتن روز یکشنبه در مصاحبه با فاکس‌نیوز ضمن اعتراض به تحصیل دانشجویان چینی در آمریکا اظهارداشت: در نهایت آنها به چین باز می گردند و برای مشاغل ما رقابت می کنند و ایده های ابتکاری آمریکایی ها را به سرقت می برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن آنکه شمار واقعی مبتلایان به کووید-۱۹ در چین را دستکم ۴۰ برابر آمار اعلام شده از سوی دولت چین عنوان کرد، افزود: به عنوان مجازات باید مانع تحصیل دانشجویان چینی در کالج ها و دانشگاه ها شویم.

کاتن در ادامه مصاحبه خود اضافه کرد: ما باید به ویزای تحصیلی که به اتباع چینی می دهیم نگاه ویژه ای داشته باشیم، به ویژه در مقطع تحصیلات تکمیلی و در زمینه های پیشرفته علمی و فناوری.

سناتور آرکانزاس به فاکس نیوز گفت: اگر دانشجویان چینی بخواهند برای آموختن در مورد تفکرات شکسپیر و مقالات فدرالیستی به اینجا بیایند ایرادی ندارد، این چیزی است که آمریکا می تواند به آنها بیاموزد. اما آنها نیازی به یادگیری محاسبات کوانتومی ندارند. زیرا اتباع چینی پس از علم آموزی در دانگاه های آمریکایی، برای رقابت بر سر مشاغل ما به چین باز می گردند و آنها را به چنگ آورده و درنهایت هم با طراحی سلاح ها و سایر ابزار آلات علیه مردم آمریکا از آن استفاده می کنند.

کاتن به بینندگان فاکس نیوز یادآوری کرد که چینی ها متهم به سرقت مالکیت معنوی از رقبای خارجی از جمله آمریکا هستند و هدف اصلی آنها تسلط اقتصادی است. کاتن همچنان با تکرار ادعای برخی مقامات آمریکایی، چین را متهم کرد که با گسترش عامدانه ویروس کرونا، سعی در برتری اقتصادی دارد.

دفتر سناتور آرکانزاس پس از این اظهارات به درخواست نشریه نیوزویک برای اظهارنظر در خصوص ادعاهای کاتن پاسخ نداد.

دو روز پیش از مصاحبه کاتن، «مارتا مک کالم» Martha MacCallum از مجریان شبکه خبری فاکس نیوز نیز در اظهاراتی، با استناد به مقاله‌ای از دانشگاه هنگ کنگ گفت: شیوع اولیه کووید-۱۹ که در اواخر سال گذشته در سراسر چین گسترش یافت، احتمالا ۲۳۰ هزار نفر را مبتلا کرده که این میزان ۴ برابر بیشتر از تخمین ۵۵ هزاری دولت چین است.

کاتن از زمان شیوع ویروس کرونا، به طور پیوسته دولت چین را متهم به دورویی و دروغگویی کرده و ضمن تکرار این ادعا که آزمایشگاه ایمنی زیستی ووهان به طور بالقوه مسئول گسترش ویروس کرونا است، خاطرنشان کرده بود که هیچ مدرکی مبنی بر اثبات این مدعا وجود ندارد.

براساس آخرین آمار منتشره، شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۲ میلیون و ۹۹۵ هزار نفر رسیده و تاکنون ۲۰۷ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویروس کرونا زنجیره تأمین غذا ابوالقاسم رحیمی انارکی دعای روز سوم رمضان ماهواره نور تام کاتن آرکانزاس دانشجویان چینی ویروس کرونا ویروس کرونا زنجیره تأمین غذا ابوالقاسم رحیمی انارکی دعای روز سوم رمضان ماهواره نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۶۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار؛ متروسواران تهرانی حتما بخوانند!

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری مردی که به بهانه کمک کردن در خرید بلیت مترو اقدام به دریافت کارت بانکی شهروندان و تعویض آن با کارت دیگر کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار علی ولیپور گودرزی در این‌باره گفت: چندی پیش زن جوانی به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه و با طرح شکایت خود گفت که قصد داشته تا در مترو بلیت بخرد که مرد میانسالی نزد او رفته و با چرب زبانی کارت این زن را را برای کمک کردن در پرداخت از او گرفت، اما ساعتی بعد با پیامک بانکی برداشت پول متوجه شده که این مرد کارت او را گرفته و کارت دیگری را در اختیار او گذاشته است.

وی افزود: کارآگاهان در نخستین‌گام برای تحقیقات میدانی راهی ایستگاه مورد نظر شدند و با بازبینی دوربین‌های مداربسته هویت متهم را شناسایی کردند که در ادامه نیز مشخص شد وی از افراد زیادی با همین شیوه سرقت کرده است. کارآگاهان در گام بعدی با روش‌های علمی و بررسی‌های تخصصی مخفیگاه متهم را شناسایی کرده و پس از انجام هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی و اخذ مجوز عملیات، این فرد را در یک عملیات پلیسی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

ولیپور گودرزی گفت: متهم پس از انتقال به پایگاه هفتم پلیس آگاهی هدف تحقیقات قرار گرفت و در جریان بازجویی‌های انجام شده به جرم سرقت از کارت بانکی مالباخته با شگرد تعویض کارت اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: چنانچه شهروندان با این شگرد هدف سرقت قرار گرفته‌اند می‌توانند به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندر عباس
  • متروسواران بخوانند؛ شگرد عجیب سرقت که تازه کشف شد!
  • بازداشت سارق اماکن دولتی در دشت آزادگان
  • هشدار؛ متروسواران تهرانی حتما بخوانند!
  • شگرد عجیب سرقت در مترو
  • ­سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی
  • کشف ۲۴ فقره سرقت از باغ ویلا‌های جاده مشهد-کلات
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!