Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-06@16:34:40 GMT

تشریح علت بدسوزی یک فلر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۶۷۴۶

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، محمدرضا قانع، رئیس محیط زیست این سازمان به تشریح علت بدسوزی فلر (مشعل) مذکور پرداخت و گفت: روز یکشنبه هفتم اردیبهشت ماه حوالی ساعت 15 یک سیگنال ابزار دقیقی کاذب سبب از سرویس خارج شدن کمپرسور واحد الفین شرکت پتروشیمی امیرکبیر شده و پس از آن، کل واحد الفین از سرویس خارج شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

قانع افزود: این مسئله، پس از بررسی فنی و رفع نقص سیستم، حوالی ساعت ۱۷ همانروز در سرویس قرار گرفت و فرایند نرمال سازی آغاز شد و اداره محیط زیست سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و اداره محیط زیست شهرستان بندر ماهشهر از ابتدا از این موضوع مطلع شده و تا پایان کار پیگیری های لازم صورت گرفته است. 

رئیس محیط زیست سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در تشریح کلی عملکرد فلرها در شرکت‌های پتروشیمی، گفت: به جهت ضرورت رعایت مسائل ایمنی و لزوم جلوگیری از بروز حوادث شدید صنعتی و بروز خسارات جانی، در واحدهای پتروشیمی، طبق طراحی، در صورت بروز قطع برق یا مشکل ابزاردقیقی به صورت خودکار واحد از سرویس خارج شده و گازهای قابل احتراق موجود در سیستم، به منظور جلوگیری از بروز نشتی و خطر انفجار، به مشعل هدایت می‌شوند. 

وی در پایان اظهار کرد: در حال حاضر توقف اضطراری واحدهای پتروشیمی که بعضا سبب بدسوزی فلر می‌گردد، به تعداد بسیار محدود در طول سال ممکن است رخ دهد و این امر برای کلیه صنایع نفت و گاز و پتروشیمی در همه جای دنیا عمومیت دارد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۶۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلاجقه: از برقی کردن وسایل نقلیه در تهران حمایت می‌کنیم

به گزارش همشهری آنلاین، علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در گفتگو با همشهری درباره لزوم برقی کردن خودروها و وسایل نقلیه در تهران و سراسر کشور اظهار داشت: از هر فعالیتی که منجر به کاهش تراز آلایندگی در تهران و سراسر کشور شود، دفاع میکنیم. از سوی دیگر سوخت بی کیفیت عامل اصلی آلودگی تهران و کلان شهرها است.

وی ادامه داد: در رایزنی ها با شهردار تهران خواستار هرچی سریع تر برقی شدن خودروها و وسایل نقلیه بودیم. چرا که درحال حاضر برقی کردن خودروها بهترین راه حل برای کنترل آلودگی هوا است. بنابراین قرار داد شهرداری تهران با چین مبنی بر واردات وسایل نقلیه برقی، اقدامی خوب و موثر خواهد بود.

کد خبر 849128 برچسب‌ها علیرضا زاکانی شهردارى تهران سازمان حفاظت محیط زیست

دیگر خبرها

  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • محمود احمدی نژاد دوباره عازم خارج از کشور شد | علت چیست؟ +تصاویر
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • تالاب گرده‌قیت نقده بعد از ۲۵ سال احیا شد
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده
  • عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش
  • نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج
  • سلاجقه: از برقی کردن وسایل نقلیه در تهران حمایت می‌کنیم