Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی رحمانی‌موحد سفیر ایران در ژاپن در پیامی ویدئویی خطاب به هموطنان ایرانی مقیم ژاپن ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: امیدواریم خداوند در این ماه مبارک به همه ما ایرانیان و مسلمانان توفیق بهره‌مندی از این ماه عزیز و برکاتش را عطا کند.

وی ادامه داد: سال ۱۳۹۹ را با تحولات و موضوعاتی در سطح جهانی و داخل کشور آغاز کردیم، شیوع عالمگیر ویروس کرونا که از اواخر سال ۱۳۹۸ خود را نشان داد به سرزمین ما رسید و بالطبع ایران عزیز را آلوده به این ویروس کرد و مردم را در مقابله جدی با آن قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر کشورمان در توکیو با بیان اینکه جبهه جدیدی از مقاومت و تلاش مدافعان سلامت در کشور باز شد و عزیزان پزشک، پرستار و کادر درمانی و همه عزیزانی که شبانه روز برای مدیریت کار تلاش می‌کردند، وظایفی را آغاز کردند، گفت: سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو هم به عنوان عضوی از خانواده بزرگ ایرانی و به عنوان مکانی که وظیفه نظارت، همراهی، مشورت و مساعدت به هموطنان عزیز مقیم ژاپن دارد، تمهیداتی را برای روان‌تر شدن کارها و همچنین شتاب به حل مشکلات اقشار مختلف ایرانی، دانشجویان، اساتید و کسانی که به نحوی گرفتار شرایط کرونا شده بودند، آغاز کرد.

رحمانی موحد افزود: بخش کنسولی سفارت که قبلا هم وظایف مربوط به حوزه دانشجویی و برخی خدمات را به صورت غیرحضوری و پستی انجام می‌داد، زمان حضور را به لحاظ محدودیت‌هایی که دولت ژاپن به واسطه اعلام شرایط اضطراری درخواست داشت و باید زمان‌ ترددها کاهش می‌یافت، کاهش یافت؛ ولی همکاران من در تمام وقت اداری و بعد از ساعات اداری و حتی ایام تعطیلی هفته، به صورت شبانه‌روز با اعلام تلفن کشیک برای پاسخگویی به جز تلفن خود سفارت، تلاش کردند آنچه برای ارائه خدمات به ایرانیان در توان است را عرضه کنند.

وی با بیان اینکه ما تلاش‌های مثمرثمری برای حمایت از مقابله با ویروس کرونا در ایران داشتیم، عنوان کرد: با شرکت‌های مختلف ژاپنی در تماس بودیم و از آنها امکانات و ظرفیت‌هایی را که قابل ارائه بود را جمع‌آوری کردیم.

سفیر ایران در توکیو با اشاره به اینکه تحریم‌های ظالمانه آمریکا امروز مانع اصلی و جدی روابط عادی و رساندن کمک‌های پزشکی به مردم عزیز ایران است، اضافه کرد: علی‌رغم ادعایی که آمریکایی‌ها می‌کنند، هنوز در ژاپن به هیچ عنوان امکان تراکنش و یا فعالیتی به نفع امور انسان‌دوستانه و کمک برای مقابله با کرونا یا وضعیت مربوط به سلامت مردم ایران وجود ندارد، ولذا ادعاهایی که می‌شود ادعاهای کذب است؛ ولی با این حال در این شرایط توانستیم امکانات و خدماتی را برای کشور فراهم کنیم.

رحمانی‌موحد تصریح کرد: با همراهی و توجه دولت ژاپن مبلغ ۲۳.۵ میلیون دلار برای کمک به مقابله با ویروس کرونا از طریق ۶ سازمان بین‌المللی برای مردم ایران پیش‌بینی شد که جای تشکر و تقدیر دارد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین سازمان‌های مردم نهاد، برخی ایرانیان عزیز و ایران دوستان ژاپنی که سال‌های متوالی است با ایران در تماس هستند و در سفره فرهنگ و سنت‌های ایرانی حضور داشته و نمک‌گیر روابط طولانی این سال‌های بین دو کشور و ملت هستند، احسان و نیکوکاری خود را برای مردم ایران به سفارت ارسال کردند.

سفیر ایران در ژاپن تاکید کرد: دو روز گذشته تعداد حدود ۳۰ بسته از وسایل اهدایی برای ایران ارسال شد و برخی دیگر هم در راه است که امیدواریم در آینده نزدیک مراحل آن کامل و جمع آوری کرده و برای ایران ارسال کنیم.

رحمانی‌موحد افزود: در حال حال این روزهای دشوار و سخت، روزهایی است که ایران و ایرانی به همبستگی، کنار هم بودن و همراه و حامی هم بودن بیش از پیش نیازمند است و ما به عنوان سفارت  جمهوری اسلامی ایران در توکیو همیشه آماده بوده و خواهیم بود که به‌عنوان یار و یاور هموطنان عزیز، حل مسائل و ارائه پیشنهادات و مشورت‌هایی که برای عبور از این بحران کرونا لازم است، در خدمت ایرانیان عزیز باشیم.

وی در پایان تندرستی، سلامتی و موفقیت ایرانیان را از خداوند متعال آرزو کرد و اظهار داشت: امیدوارم در این ماه بزرگ و الهی رمضان، همه ما برای انجام تلاش خیر و نیکو برای کشور عزیزمان ایران موفق باشیم.

کد خبر 4910917 محسن احدی

منبع: مهر

کلیدواژه: رحمانی موحد ماه مبارك رمضان مرتضی رحمانی موحد ایالات متحده آمریکا جمهوری اسلامی ایران ژاپن ویروس کرونا ویروس کرونا مجلس شورای اسلامی حجت الاسلام حسن روحانی ایالات متحده آمریکا ارتش جمهوری اسلامی ایران محمدجواد ظریف هیئت دولت حسن روحانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ماه مبارك رمضان جمهوری اسلامی ایران اسحاق جهانگیری رحمانی موحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۶۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در فقدان خاموشی یک صدای ناب از موسیقی شریف خراسان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار متنی ضایعه درگذشت عیسی قلی پور از هنرمندان پیشکسوت موسیقی بخشی کرمانج منطقه خراسان را تسلیت گفت.

در متن منتشر شده از سوی امیرحسین سمیعی آمده است:

«هوالباقی

موسیقی خراسان یکی از گنجینه های کم نظیر و ناب در میان گونه های ارزشمند موسیقی اقوام ایران است که هنرمندان بی مثالش طی ادوار مختلف آثار بسیار گران سنگی را پیش روی دوستداران و عاشقان آواها و نواهای ایران زمین قرار داده اند. نغمه هایی آسمانی و برآمده از دل های پاک و پر از ایمان و اعتقاد هنرمندانی که همواره خالق بهترین و پرمعنا ترین آثاری بودند که همچنان در آسمان پرستاره موسیقی ایران عزیز به درخشش خود ادامه می دهند.

ملودی هایی سرشار از معانی و اندیشه های الهی و عرفانی که در قالب های مختلف با قابلیت های ویژه و ممتاز موسیقایی نقش بسیار مهمی در ارایه مفاهیم انسانی و همچنین ماندگاری و تکامل موسیقی ایران زمین ایفا کردند.

مرحوم استاد عیسی قلی پور معروف به «عیسی بخشی» یکی از همین دردانه های ناب موسیقی بود که در تجلی گاه موسیقی شریف خراسان به عنوان یکی از مهم ترین ها و موثرترین هنرمندان و استادان این عرصه چه در حوزه «موسیقی آوازی» و چه در حوزه «موسیقی سازی» آثار مهم و جاودانه ای را با نوای آسمانی و زخمه های منحصر به فرد نوازندگی دوتارش پیش روی شنوندگان قرار داد.

مرحوم بخشی که بی تردید در ردیف ممتازترین و مهم خنیاگران نغمه های مختلف خراسان به ویژه منطقه خراسان شمالی محسوب می شود، از جمله هنرمندانی است که به دلیل زیست متفاوت و عارفانه اش، نغمات و ملودی هایی را خلق کرد که به دلیل برخوداری از صداقت، ایمان و اعتقاد راستینی که در نوا و آوای این هنرمند نهادینه شده بود، تبدیل به جاودانه هایی شدند که معرف راستین فرهنگ و هنر و اعتقاد مردم ایران عزیز است.

اینجانب به سهم خود ضایعه درگذشت مرحوم استاد عیسی قلی پور را به خانواده این هنرمند فرهیخته و جامعه عزیز و ارزشمند هنرمندان موسیقی نواحی ایران تسلیت گفته و آرزومند رفیع ترین درجات الهی برای مرحوم قلی پور هستم.»

کد خبر 6096186 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • شهادت«جلال اعتماد»نشانه کینه‌توزی عناصروابسته به صهیونیستی است
  • در فقدان خاموشی یک صدای ناب از موسیقی شریف خراسان
  • تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با رژیم صهیونیستی
  • تعلیق تبادل تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با رژیم صهیونیستی
  • مردم خوزستان از تردد غیر ضروری و حضور در مناطق پرخطر پرهیز کنند
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • پیام علی خطیر پس از برکناری از مدیرعاملی استقلال
  • دشمن در برنامه‌ریزی خود به مردم توجه نداشت
  • پلیس جمهوری اسلامی ایران مفتخر به حمایت مردم عزیز است
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد