Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@22:55:44 GMT

ساماندهی سرستون‌ها و اجرای دیوار محوطه موزه قاجار تبریز

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۷۱۹۱

ساماندهی سرستون‌ها و اجرای دیوار محوطه موزه قاجار تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر ‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از ساماندهی سرستون‌ها و اجرای دیوار محوطه موزه قاجار تبریز خبر داد.

احمد حمزه ‌زاده با اشاره به اینکه خانه امیرنظام گروسی یکی از آثار بی‌بدیل تاریخی تبریز است که کالبد آن از معماری عصر قاجار نقش گرفته است، ادامه داد: موزه قاجار یکی از زیباترین خانه‌های قاجاری تبریز است که طول تاریخ از گزند زلزله‌های تبریز در امان مانده و با مرمت‌های مستمر تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی استان همه‌ساله پذیرای گردشگران بی‌شماری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه به مرمت و سامان‌دهی ستون‌ها، سرستون‌ها و گچ‌بری‌های موزه قاجار اشاره کرد و گفت: قطعاً استواری یک بنای تاریخی بامطالعه و اجرای مرمت‌های تخصصی میسر خواهد بود، لذا در این راستا اداره کل میراث فرهنگی استان مرمت و سامان‌دهی ستون‌ها، سرستون‌ها و گچ‌بری‌های این موزه را با اعتباری بالغ‌بر 30 میلیون تومان در دستور کار قرار داده که طی ماه‌های آینده به اتمام خواهد رساند.

مدیر ‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی در ادامه به اجرای دیوار محوطه موزه قاجار نیز اشاره کرد و گفت: «همچنین در اجرای دیوار محوطه موزه قاجار اقداماتی نظیر تهیه و اجرای نرده‌های فلزی، رنگ‌آمیزی کارهای فلزی، ساماندهی و تکمیل تأسیسات الکتریکی دیوار محوطه و اجرای درپوش سنگی روی دیوار انجام خواهد گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، حمزه‌زاده در خاتمه اظهار کرد: اجرای دیوار محوطه موزه قاجار با اعتباری قریب به ۱۴۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اجرا و تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۷۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی برای معلمان و استادان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، با موافقت سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اماکن فرهنگی‌تاریخی در روز ۱۲ اردیبهشت برای معلمان و استادان دانشگاه، رایگان است.

بر اساس این خبر، روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه، معلمان، آموزگاران و استادان دانشگاه با ارائه کارت شناسایی مرتبط می‌توانند از موزه‌ها، پایگاه‌های میراثی و اماکن فرهنگی‌تاریخی در سراسر کشور، به صورت رایگان بازدید کنند.

ساعت کاری اماکن فرهنگی‌تاریخی در شش‌ماهه نخست سال جاری در طول ایام هفته از ۹ تا ۱۸ است و در روزهای پنجشنبه و جمعه، تا ساعت ۲۰ افزایش می‌یابد.

علاقه‌مندان به بازدید از هر موزه، پایگاه میراثی یا محوطه تاریخی، با مراجعه به تارنما یا صفحه آن در فضای مجازی، از ساعات دقیق فعالیت آن اطلاع حاصل کنند.

کد خبر 6090588 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی برای معلمان و استادان
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • کشف محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه ساماندهی می‌شود
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد