Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک ماه دیگر تا آغاز بکار مجلس یازدهم زمان باقی مانده است و گمانه‌زمانی‌های زیادی در مورد چگونگی تصمیم گیری برای پیشبرد اهداف مجلس و همچنین تعیین رئیس، اعضای هیئت رئیسه و تقسیم مسئولیت ها در پارلمان صورت می گیرد؛ موضوعی که خبر از رایزنی‌ها و لابی‌های گسترده در این خصوص می دهد.

به گزارش «تابناک»، پس از اینکه اصولگرایان با لیست «وحدت» توانستند رقیب سنتی خود یعنی اصلاح‌طلبان که با دو لیست «یاران هاشمی» و «آمدیم برای ایران» را 30 بر هیچ شکست داده و وارد مجلس بشوند؛ موضوع مهم چگونگی چینش ترکیب مسئولیت ها از حیث تصدی مسئولیت ها بود که هر روز خبر جدیدی در مورد آن منتشر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اینکه بیش از 75 درصد ترکیب مجلس تغییر یافته و رئیس، خیلی از اعضای هیات رئیسه و بسیاری از روسای کمیسیون های تخصصی مجلس دهم در پارلمان پیش رو حاضر نخواهند بود، جذاب ترین بخش اخبار این حوزه مربوط به جانشین های احتمالی این افراد است.

از همان ابتدا، گمانه زنی ها برای تعیین ریاست مجلس اصلی ترین بخش مربوط به اخبار یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بوده و این موضوع همچنان هم ادامه دارد. «محمدباقر قالیباف»، «سید مصطفی میرسلیم»، «مرتضی آقا تهرانی» و «علی نیکزاد» چهره هایی هستند که بیش از سایرین نام شان برای ریاست احتمالی مجلس یازدهم مطرح است؛ هرچند برخی دیگر از جمله تنی چند از وزیران احمدی نژاد هم خود را به عنوان کاندیدای تصدی ریاست مجلس یازدهم مطرح کرده اند.

حالا که هر روز به شروع مجلس جدید نزدیک می شویم، چهره های جدیدی در قامت کاندیدای ریاست مجلس، هیات رئیسه و کمیسیون های تخصصی مجلس خود را مطرح می کنند، انگار که برخی منتخبان مجلس برآن شده اند که شاخص ها، پارامترها و معیارهایی را برای تصدی مسئولیت ها در مجلس ترسیم کنند تا بر اساس آن تصمیم گیری ها در این خصوص صورت بگیرد.

پیگیری‌های خبرنگار «تابناک» حکایت از این دارد که برخی از منتخبان تهران در مجلس یازدهم برای ریاست مجلس، هیئت رئیسه و روسای فراکسیون‌های تخصصی مجلس به تنظیم و تدوین «شاخص‌» روی آورده‌اند.

آنطور که شنیده شده، قرار است بر اساس شاخص‌هایی که با حضور جمعی از منتخبان مجلس یازدهم که از لیست شورای ائتلاف اصولگرایان راهی مجلس شده اند، تدوین شده؛ افراد مورد ارزیابی قرار گیرند و تاکید هم بر این است که «عنصر شهرت» برای تصدی مسئولیت‌ها کفایت امر نمی‌کند.

در این جلسات که به میزبانی جبهه پایداری برگزار می‌شود، افرادی جمعی از منتخبان تهران در مجلس یازدهم و برخی اعضای راه یافته از لیست شورای ائتلاف اصولگرایان به مجلس از سایر حوزه ها، نظیر «احمد امیرآبادی فراهانی و علیرضا زاکانی» منتخبان مردم قم و «سید محمود نبویان» منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم نیز حضور دارند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویروس کرونا زنجیره تأمین غذا ابوالقاسم رحیمی انارکی دعای روز سوم رمضان ماهواره نور تعیین شاخص تقسیم مسئولیت مجلس یازدهم جبهه پایداری میزبان تصدی مسئولیت ریاست مجلس اعضای هیات رئیسه روسای کمیسیون های تخصصی قالیباف میرسلیم آقاتهرانی ویروس کرونا زنجیره تأمین غذا ابوالقاسم رحیمی انارکی دعای روز سوم رمضان ماهواره نور مجلس یازدهم ریاست مجلس مسئولیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۷۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیئت اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم انتخاب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، عصر امروز، دومین جلسۀ هیئت موسس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم با حضور تعدادی از منتخبان مجلس دوازدهم برگزار شد.

در این جلسه، مدعوین به ارائۀ نقطه نظرات خود دربارۀ موضوعات مرتبط با مجلس دوازدهم پرداختند.

در پایان درباره هیئت اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی رای‌گیری شد و هیئت ۹ نفره‌ای انتخاب شد تا برای تدوین پیش‌نویس اساسنامه و مرام‌نامه و تدارک مقدمات برگزاری مجمع عمومی با حضور تمام منتخبان جریان انقلاب پس از برگزاری مرحلۀ دوم انتخابات مجلس برنامه‌ریزی کنند.

گفتنی است تاکنون نزدیک به ۱۰۰ نفر از منتخبان مجلس دوازدهم، برگۀ تشکیل فراکسیون انقلاب اسلامی را امضا کرده‌اند.

کد خبر 6093583 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • هیئت اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم انتخاب شد
  • نشست منتخبان مجلس توسط شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برگزار شد
  • احساس امنیت، پایداری واحدهای اقتصادی را به‌دنبال دارد
  • نشست همفکری منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می‌شود
  • لیست مشترک جبهه پایداری با شانا برای دور دوم انتخابات+ جزئیات
  • قدم تازه خالص‌سازها؛ قالیباف و صندلی‌اش هدف فعلی است | پشت چه کسی را گرفته‌اند؟
  • پیشنهاد پایداری به شانا برای تکمیل لیست در دور دوم انتخابات
  • چرا قالیباف تصمیم گرفت از دولت انتقاد کند؟
  • خالص سازها به سراغ قالیباف رفتند /حمله همه جانبه برای جلوگیری از ریاست مجدد قالیباف بر مجلس /پایداری ها پشت متکی می ایستند؟
  • اولین گام نبویان برای ناک اوت کردن قالیباف /اعلان جنگ علنی با تشکیل یک فراکسیون