Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی شریعتی فیض آبادی، سرپرست اداره کل دانشکده تربیت بدنی دانشگاه فنی حرفه‌ای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: از روزی که وارد فعالیت در این حوزه شدیم به دنبال آن بودیم که وضعیت کلی دانشکده تربیت بدنی را بررسی کنیم تا از این طریق در طی برنامه راهبردی ۵ ساله به وضعیت مطلوب برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال اختصاص بودجه به تمام دانشکده ها هستیم 

او افزود: اولین فعالیت ما در این حوزه آمایش سرزمینی ورزش دانشگاه است و برنامه بعدی اختصاص بودجه به ورزش تمام دانشکده ها در سراسر کشور است.

شریعتی تصریح کرد: بحث بعدی درمورد سامانه ثبت فضا‌ها و تشکیلات ورزشی است و علاوه بر این، تشکیل شورای تحقیقات ورزش دانشگاه با حضور اعضای هیئت علمی منتخب به منظور تصویرسازی و تولید محتوای علمی در حوزه ورزش از دیگر برنامه های موردنظر ما خواهد بود.

او افزود: در ادامه فعالیت ها به دنبال تقویت ارتباطات برون سازمانی با کمیسیون ملی المپیک، وزارت ورزش جوانان، فدراسیون‌های مختلف و بحث رسانه خواهیم بود تا بتوانیم با معاونت دانشگاه صدا و سیما در ارتباط باشیم. 

سرپرست اداره کل دانشکده تربیت بدنی دانشگاه فنی حرفه‌ای کشور ادامه داد: بحث ورزش دانشجویان به ۲ بعد ورزش قهرمانی و ورزش دانشجویی تقسیم بندی کرده ایم که در بحث ورزش قهرمانی به دنبال تشکیل انجمن‌های ورزشی دانشگاه خواهیم بود تا بتوانیم از دانشجویان ملی پوش برای حضور در لیگ‌های استانی و المپیاد قهرمانی وزارت علوم دست پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید: جزئیات آخرین دستاورد‌های دانشگاه شهید بهشتی برای مقابله با کرونا

شریعتی گفت: رشته‌های ورزشی را به رشته‌های انفرادی سطح یک، انفرادی سطح دو، تیمی سطح یک و تیمی سطح دو تقسیم بندی کرده ایم.

او اظهار کرد: رشته‌های انفرادی سطح یک در حوزه المپیک و آسیایی مدال آور هستند که شامل تکواندو، کاراته، وزنه برداری، کشتی، دو و میدانی و تیراندازی است و رشته‌های انفرادی سطح دو در دانشگاه رایج هستند و مدال آوری کم تری دارند و رشته‌های تنیس روی میز، قایق رانی، ژیمناستیک و شطرنج را شامل می‌شود.

سرپرست اداره کل دانشکده تربیت بدنی دانشگاه فنی حرفه‌ای کشور افزود: رشته‌های تیمی سطح یک مانند رشته‌های کبدی و والیبال هستند که در بازی‌های آسیایی مدال آور بودند و طلا گرفتند و تیمی سطح دو نیز شامل بسکتبال و هندبال است که در درجه دوم رشته‌های تیمی قرار می‌گیرند.

لزوم عملیاتی شدن فعالیت های ورزشی در واحد‌های استانی 

شریعتی ادامه داد: تقویت عملیاتی فعالیت های ورزشی واحد‌های استانی دانشگاه از دیگر برنامه‌های ماست که شامل معرفی دانشجویان ورزشکار برتر استان در ۲ بخش دختران و پسران، حضور دانشجویان در دوره‌های مربیگری، داوری و معرفی دانشجویان مستعد به سازمان امور دانشجویان به منظور حضور در مسابقات ورزشی دانشجویان جهانی است.

او افزود: اداره کل ورزش همگانی اداره ورزش به دنبال جذب دانشجویان در رشته‌های آمادگی جسمانی، طناب زنی، طناب کشی، روبیسک و ... است.

شریعتی اظهار کرد: تلاش بعدی ما این است که در حوزه مسابقات کارکنان و اعضای هیئت علمی با فدراسیون‌های مختلف مانند فدراسیون ورزش کارگری ارتباط بگیریم تا در صورتی که کارکنان این مراکز دفترچه‌های تامین اجتماعی داشتند، مسابقات آن‌ها را در رشته‌های مختلف و در ۵ استان خراسان رضوی، مازندران، اصفهان، فارس و آذربایجان شرقی بعد از مهار کرونا برگزار کنیم.

تشکیل بانک اطلاعاتی ورزشکاران 

او افزود: در بخش منابع انسانی کارگروه خیرین ورزشی دانشگاه را خواهیم داشت و بانک اطلاعاتی ورزشکاران را تشکیل خوهیم داد که شامل دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی است.

شریعتی اظهار کرد: از تمام دانشجویان ملی پوش تالار مشاهیر مجازی قهرمانان در دانشگاه رونمایی خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم تفاهم نامه همکاری با سازمان صدا و سیما و شبکه ورزش داشته باشیم تا عملکردمان انعکاس پیدا کند.

او افزود: تولید محتوای آموزشی در قالب پادکست در پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی از دیگر برنامه‌های ما هستند و در بحث تعاملات بین المللی نیز  تلاش می‌کنیم تا با دانشگاه‌های حرفه‌ای دنیا ارتباط داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: ثبت‌نام وام دانشجویی دانشگاه گیلان تا ۱۵ اردیبهشت ماه تمدید شد

سرپرست اداره کل دانشکده تربیت بدنی دانشگاه فنی حرفه‌ای کشور اظهار کرد: نشریه تخصصی اقتصاد سیاسی ورزش در دانشگاه فنی حرفه‌ای برای اولین بار راه اندازی خواهیم کرد و در بحث آموزش نیز یک بازنگری کلی از سر فصل‌های تربیت بدنی در دوره‌های کاردانی و کارشناسی خواهیم داشت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه فنی حرفه ای آموزش عالی انفرادی سطح فعالیت ها تیمی سطح سطح یک سطح دو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۷۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم استفاده مسئولان از ظرفیت دانشگاهیان/ نمایشگاه حمل‌ونقل حاصل اجرای فرامین رهبری است

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: برگزاری نمایشگاه ملی حمل‌ونقل دانش‌بنیان حاصل اجرای فرامین مقام معظم رهبری است و مشارکت‌های مردمی را در بحث تولید، به‌ویژه تولید فناورانه به‌دنبال دارد.

سیدعلی‌محمد میرمحمدی میبدی با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن تشکر از برگزارکنندگان این رویداد مهم جهت انتخاب دانشگاه صنعتی برای محل استقرار این نمایشگاه اظهار کرد: دانشکده حمل‌ونقل، عمران و صنایع از دانشکده‌های دانشگاه صنعتی اصفهان است که برنامه‌های متعدد مدیریت شهری در ارتباط با پروژه‌های حمل‌ونقلی و ترافیکی را دنبال می‌کند، همچنین در این زمینه مقاله‌های بسیار خوبی را در داخل کشور و خارج از آن ارائه کرده است.

وی با تاکید بر اینکه به‌طور معمول حداقل سالانه حدود ۵۰ مقالات متعدد توسط اساتید دانشکده حمل‌ونقل تولید می‌شود، افزود: پژوهشکده حمل‌ونقل نیز کنار این دانشکده فعال است، همچنین برگزاری نمایشگاه ملی حمل‌ونقل دانش‌بنیان حاصل اجرای فرامین مقام معظم رهبری است و مشارکت‌های مردمی را در بحث تولید، به‌ویژه تولید فناورانه به‌دنبال دارد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه یکی از نقاط‌ضعف ما این است که نتوانسته‌ایم یافته‌ها و محصولات خود را به‌خوبی با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی به دید عموم برسانیم، افزود: شاید مسئولان امر و متولیان باید راهکاری بیندیشند تا توده‌های مختلف مردم و جامعه دانش‌آموزی و دانشگاهی به چنین فضاهایی بیشتر راه پیدا کنند.

میرمحمدی میبدی با اشاره به ظرفیت بالای اصفهان در حوزه دانشگاه‌ها تاکید کرد: مسئولان باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنند تا بتوانیم فعالیت نخبگان این مرز و بوم که به تولید و محصول رسیده است را به مردم نشان دهیم.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با تاکید بر اینکه ۱۱ هزار دانشجو در دانشگاه صنعتی اصفهان مشغول تحصیل هستند، گفت: دانشجوی نخبه خلاق از محصولات این دانشگاه بوده و مدیران موفق بسیاری در این دانشگاه پرورش یافته‌اند.

میرمحمدی میبدی اضافه کرد: در تمام حوزه‌ها اقدامات مهمی را انجام می‌دهیم که امکان اطلاع‌رسانی آن به‌دلیل مسائل امنیتی وجود ندارد، اما می‌توان گفت که این اقدامات بسیار ارزنده است.

کد خبر 750010

دیگر خبرها

  • خلیلی: طرح گذرگاه‌های ورزش با جدیت در کشور دنبال می‌شود
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال است
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمام رشته‌های کارشناسی از مهر آینده
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمامی رشته‌های کارشناسی از مهر ماه
  • سند آمایش سرزمینی ورزش استان ایلام تدوین شده است
  • لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها
  • تجلیل از دختران مدال‌آور ‌رشته‌های‌ ووشو و کاراته در مشهد
  • لزوم استفاده مسئولان از ظرفیت دانشگاهیان/ نمایشگاه حمل‌ونقل حاصل اجرای فرامین رهبری است
  • برگزاری نخستین المپیاد ورزش‌های فناورانه ویژه دانشجویان سراسر کشور