Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول رسیدگی به امور مساجد ابوزیدآباد و بخش کویرات آران و بیدگل گفت: برپایی نماز جماعت در منازل یکی از بهترین کارها در ایام تعطیلی مساجد است و پدر خانواده می تواند به عنوان امام جماعت و دیگر اعضای خانواده به عنوان ماموم، این فریضه را به جا آورند.

حجت الاسلام «محمد عرب» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، به فرمایش پیامبر اکرم(ص) و ره آورد این ماه یعنی برکت، رحمت و مغفرت اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و ملاحظات بهداشتی و شرایط ویژه ای که حاکم است، مساجد و اجتماعات مذهبی نیز تعطیل است، اما می توانیم با برنامه ریزی های صحیح از ره آورد و سوغات و معنویات این ماه بهره ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول رسیدگی به امور مساجد ابوزیدآباد و بخش کویرات شهرستان آران و بیدگل به چند راهکار جهت بهره مندی از معنویات این ماه اشاره کرد و افزود: همیشه و در همه حال با وضو باشیم و در شرایطی که در این روزها از نعمت نماز جماعت در مساجد محروم هستیم، خود را از نعمت نماز اول وقت محروم نکنیم چرا که نماز اول وقت همواره مورد تاکید اولیای دین بوده است.

 

حجت الاسلام عرب افزود: در این ماه پربرکت از قرائت روزانه قرآن کریم غافل نشویم و در حد امکان قرآن بخوانیم و می توانیم از برنامه های جزء خوانی که از رسانه ملی پخش می شود هم استفاده کنیم.

 

مسئول رسیدگی به امور مساجد ابوزیدآباد و بخش کویرات شهرستان آران و بیدگل با تاکید بر اینکه باید فضای معنوی مساجد را به خانه ها منتقل کنیم، افزود: برپایی نماز جماعت در منازل یکی از بهترین کارها در ایام تعطیلی مساجد است و پدر خانواده می تواند به عنوان امام جماعت و دیگر اعضای خانواده به عنوان ماموم، این فریضه را به جا آورند  و برای مظلومان عالم و شفای بیماران نیز دعا کنند. همچنین در این ایام باید از برنامه های مذهبی به ویژه سخنرانی اساتید و کارشناسان دینی که از رادیو و تلویزیون پخش می شود نهایت استفاده را ببریم.

 

حجت الاسلام عرب، ماه مبارک رمضان را ماه مواسات و انفاق دانست و اذعان داشت: در این روزها که با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، مردم برای شرکت در رزمایش همدلی و مواسات آماده می شوند، اعضای هیئت امنای مساجد و کانون های فرهنگی مساجد هم می توانند پیشگام این عرصه شوند در این زمینه نقش آفرینی داشته باشند. بانبان خیر هم که در سال های گذشته بانی افطار می شدند، امسال می توانند این مبالغ و کمک های خود را در کار خیر و در قالب بسته های معیشتی هزینه کنند و به یاری نیازمندان بشتابند.

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: ابوزیدآباد آران و بیدگل ابوزیدآباد شهرستان آران و بیدگل رمضان آران و بیدگل کرونا ماه رمضان اصفهان مسجد نماز جماعت آران و بیدگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۷۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار مازندران: به زیرساخت‌های مساجد بین‌راهی رسیدگی شود

استاندار مازندران گفت: بیش از ۲۰ میلیون گردشگر هر سال وارد مازندران می‌شوند، بنابراین توسعه زیرساخت‌های مساجد بین راهی اهمیت دارد و ضروری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، یوسف نوری در نشست با دبیران ستاد اقامه نماز مازندران بر لزوم اقامه نماز جماعت اول وقت در دستگاه‌های اجرایی مازندران تاکید کرد و گفت: افرادی که دچار ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شوند با فرهنگ و اقامه نماز بیگانه هستند و بخش عمده آسیب‌های اجتماعی ناشی از سبک شماری نماز است.

وی به ورود بیش از 20 میلیون گردشگر به مازندران اشاره کرد و یادآور شد: توسعه زیرساخت‌های مساجد بین راهی اهمیت دارد و تقویت در این زمینه ضروری است. 

استاندار مازندران تصریح کرد: نشست شورای اقامه نماز جزو برنامه‌های اولویت‌دار استان است و لازم است این نشست‌ها در شهرستان‌ها به صورت منظم برگزار شود.

همه دستگاه‌ها پای کار بیایند

دبیر شورای اقامه نماز مازندران هم با بیان اینکه باید مصوبات شورای اقامه نماز در دوره‌های گذشته از سوی مسئولان اجرایی شود، تاکید کرد: نیاز داریم تا همه دستگاه و نهاد‌ها در اجرای مصوبات شورای اقامه نماز پای کار باشند.

حجت الاسلام ابراهیمی تاکید کرد: اماکن و مساجد بین‌راهی باید برای اقامه نماز برای جانبازان و معلولان مناسب‌سازی شود.

وی با بیان اینکه هر ساله با جمعیت شناور روبه‌رو هستیم، افزود: مازندران قطب گردشگری بوده، اما متاسفانه بیشتر مساجد بین‌راهی در هنگام نماز صبح بسته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • برپایی ۵ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت
  • گروه های مردمی اقامه نماز جماعت باید تقویت شوند
  • تداوم راه شهیدان با فعالیت جوانان در مساجد
  • استاندار مازندران: به زیرساخت‌های مساجد بین‌راهی رسیدگی شود
  • تعطیلی سینما‌های سراسر کشور در روز شنبه
  • سینماهای سراسر کشور از عصر جمعه تعطیل است
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین