Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین خوش‌اقبال روز دوشنبه در نشست کمیته امنیتی، انضباطی و اجتماعی ستاد مبارزه با کرونا کردستان اظهار داشت: در صورت عدم رعایت فاصله‌گذاری و امور بهداشتی تمام زحمات بخش‌های مختلف که تاکنون برای کنترل این ویروس کشیده شده، به هدر می‌رود.

وی با بیان اینکه استان کردستان هنوز شرایط سفید را از لحاظ این بیماری ندارد اما مراقبت‌های شخصی بهترین راه مقابله با شیوع کرونا است، اضافه کرد: کمبودی در رابطه با کالاهای اساسی نداریم و در انبارهای استان به اندازه کافی کالا وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوش اقبال با اشاره به اینکه تجمع در پارک‌ها همچنان ممنوع است و شهرداران باید در این ارتباط نظارت لازم را داشته باشند تا حضور به صورت انفرادی باشد و تجمعی صورت نگیرد،  یادآور شد: با وجود کاستی‌ها و شرایط ویژه تحریمی در کشور با لطف خدا و همراهی ملت،  توانستیم عملکرد مناسبی در خصوص مقابله به این بیماری داشته باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم در این نشست با اشاره به اینکه ظرفیت تخت‌های‌ مراکز درمانی پر نشده است، گفت: در برخی از شهرستان‌ها ۷۰ درصد تخت‌های مراکز درمانی اشغال شده بود که این شرایط را مدیون همکاری دستگاه‌های مختلف هستیم.

دکتر فرزین رضاعی با بیان اینکه برای ۹۰ درصد جمعیت استان غربالگری انجام شده است، افزود: ۱۰ درصد باقی‌مانده به تماس‌های گرفته شده کارشناسان مرکز ۴۰۳۰ پاسخ ندادند.

وی اضافه کرد: ۱۶ هزار قرنطیه خانگی در استان داشتیم که همکاران به صورت روزانه با آنها برای رعایت قرنطینه تماس می‌گرفتند و دستور العمل های لازم را برای اجرا به آنها می‌دادند.

رضاعی یادآور شد: از این تعداد تنها ۱۰۰ نفر نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشتند که آزمایش‌های صورت گرفته در رابطه با ۸۰ نفر شان مثبت بوده است.

وی با اشاره به اینکه افزایش خفیفی در رابطه با کرونا در دو روز اخیر در استان رخ داده است، افزود: موج تاکنون در حد خاصی افزایش یافته و بعد از مدتی روند کاهشی پیدا می‌کند بنابراین تا ۱۰ روز آینده نمی‌توانیم نظری در مورد اثر باز شدن برخی صنوف بر شیوع کرونا بدهیم.

رییس پلیس امنیت فرماندهی انتظامی کردستان نیز با اشاره به اینکه در زمان شیوع کرونا ۱۶ میلیارد و ۴۱۸ میلیون ریال کالای احتکاری کشف شده است، گفت: ۱۷ نفر در رابطه با انعکاس آمار کذب در مورد کرونا شناسایی شده و برخورد قانونی با آنها صورت گرفت.

سرهنگ رسول برزویی اضافه کرد: در حوزه محدودیت‌های ترافیکی ۲۵۹ خودرو با محرز شدن تخلف توقیف و ۲۶۰ فقره اعمال جریمه پنج میلیون ریالی برای خودروهای متخلف انجام شد.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم گفت: یک هزار و ۱۰۰ واحد در مجموع پلمب شد که بازگشایی این واحدها آغاز شده ضمن اینکه ۶ هزار واحد صنفی پرخطر برابر با ۷.۳ درصد در این مدت آسیب دیدند و در شرایط تعطیلی قرار دارد.

بختیار خلیقی با بیان اینکه سه هزار و ۳۸۰ تن کالای اساسی از جمله، برنج، روغن، شکر و خرما در حال توزیع در فروشگاه‌های مرتبط است،  یادآور شد: یک هزار و ۱۵۱ بازرسی نیز انجام شده و ۵۵۳ پرونده تخلف به ارزش ۹ میلیارد ریال به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

معاون حمل و نقل اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان هم گفت:‌ از اسفند تا اواخر فروردین یک میلیون تن کالا حمل شده که از نظر وزنی ۲۷ درصد در مقایسه با مدت مشابه افزایش یافته که اکثرا این محموله ها، کالاهای مورد نیاز و بهداشتی بوده است.

سید عبدالرحمان حسینی افزود: در این مدت ۳۹ هزار سفر برون شهری در استان انجام شده و ۲۱۸ هزار مسافر هم جابجا شده که در مقایسه با مدت مشابه به کمتر از نصف کاهش یافته است.

براساس آخرین آمارهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر دوشنبه هشتم اردیبهشت در مجموع ۹۱ هزار و ۴۷۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به پنج هزار و ۸۰۱ نفر رسید.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا برنج خودرو راهداری و حمل و نقل جاده وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۸۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردو‌های جهادی، گام‌هایی استوار در مسیر محرومیت‌زدایی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان، مهدی رمضانی معاون سیاسی امنیتی استانداری کردستان ضمن قدردانی از زحمات این گروه جهادی مسوولیت پذیری دانشجویان، غنی سازی اوقات فراغت آنان، محرومیت زدایی از مناطق محروم و کمک به سازندگی و عمران کشور را از جمله اهداف این اردو برشمرد.
در ادامه دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا و همچنین غرس هزار نهال از دیگر برنامه‌های معاون سیاسی امنیتی استانداری کردستان در سفر به شهرستان سروآباد بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • وقوع مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان
  • اردو‌های جهادی، گام‌هایی استوار در مسیر محرومیت‌زدایی
  • استغاندار هرمزگان: نگران توسعه صنعتی هرمزگان هستیم
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • فعالیت مجدد اماکن ورزشی شهرداری یزد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • همایش روز «آزادسازی سنندج» برگزار می‌شود
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه در کردستان