Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@23:24:22 GMT

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۸ اردیبهشت ایسنا

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۹۰۴۱

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۸ اردیبهشت ایسنا

توضیحی درباره گزارش تفریغ بودجه ۹۷ / انتقاد روسیه از موضع آمریکا درقبال پرتاب ماهواره "نور"/ طرح پمپئو برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران با ادعای عضویت آمریکا در برجام/ ریاست؛ دورنمایی برای آینده یک سیاستمدار و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارشی از دیوان محاسبات حاکی از تردید یا اشتباه در گزارش تفریغ بودجه ۹۷ واصل نشده است

به گزارش ایسنا، توضیحات آیت الله رییسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه درباره گزارش تفریغ بودجه ۹۷  در صدر اخبار پربازدید امروز قرار گرفت.

رییس قوه قضاییه در بخشی از این جلسه تاکید کرد: هیچ گزارشی تا امروز از دیوان محاسبات که حاکی از تردید یا اشتباه در گزارش تفریغ بودجه سال ۹۷ باشد واصل نشده بلکه بر اتقان گزارش تاکید هم شده است.

انتقاد روسیه از موضع آمریکا درقبال پرتاب ماهواره "نور"

توییت نماینده روسیه در وین درباره ادعاهای آمریکا راجع به پرتاب ماهواره نور از سوی ایران هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

میخائیل اولیانوفموضع آمریکا در این رابطه را استاندارد دوگانه و ریاکاری خواند و گفت: آمریکا ادعا می‌کند که پرتاب اخیر ماهواره نظامی توسط ایران، نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل به شمار می‌رود. این تعبیری اشتباه است.

نظرات دیگر در این رابطه را نیز میتوانید در لینک های زیر بخوانید.

پرتاب ماهواره نور⁩ نقض قطعنامه ۲۲۳۱⁩ نیست

پرتاب ماهواره نور جزو حقوق ایران است

***

طرح پمپئو برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران با ادعای عضویت آمریکا در برجام

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی فاش کرد که مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا به دنبال یک استدلال حقوقی است تا نشان دهد که کشورش همچنان عضوی از توافق هسته‌ای است و از این طریق برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران اعمال فشار کند.

این خبر هم از پربازدید های امروز بود.

پمپئو جهان را نا امن‌تر کرده است

همچنین وزارت امورخارجه کشورمان در پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر تاکید کرد که مایک پمپئو در دوران وزارت خود هیچ دستاوردی در دیپلماسی نداشته و در این مدت، حتی جهان به جایی ناامن تر تبدیل شده، آمریکا بیش از پیش مورد تنفر واقع شده، بیشتر تحقیر شده، هیچ صلحی به دست نیامده و هیچ ثباتی به هیچ جای دنیا بازنگشته است.

۲۵ نفر از کارکنان بانک مرکزی تحت تعقیب قرار گرفته‌اند

خبر  پربازدید بعدی گزارش دادستان تهران از نحوه رسیدگی به پرونده تخلفات ارزی بر مبنای گزارش دیوان محاسبات بود.

علی القاصی‌مهر در جلسه شورای عالی قوه قضائیه گفت: درباره تخلفات ارزی علاوه بر دریافت کنندگان متخلف ارزی حدود ۲۵ نفر از کارکنان بانک مرکزی تا سطح مدیرکل و تعدادی از افراد متخلف در بانکهای عامل تحت تعقیب قرار گرفته اند.

پرستاران آمریکایی از کیسه زباله به جای گان استفاده می‌کنند/شرایط داخل آمریکا اسفناک است

اظهارات یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درباره شرایط نابسامان مدیریت کرونا در ایالات متحده آمریکا هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

ابوالفضل ابوترابی در این باره گفت: در داخل آمریکا در وضعیتی اسفناک کشته شدگان روی هم انبار شده اند وامکانات وجود ندارد و پرستاران آمریکایی از کیسه زباله به جای گان استفاده می‌کنند.

وضعیت عادی در زمینه کرونا در کشور نداریم/ هر اقدامی علیه امنیت ملی کشور را پاسخ می‌دهیم

همچنین سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود با بیان اینکه یکی از تصمیمات ستاد ملی کرونا تداوم طرح فاصله گذاری اجتماعی است، گفت: اینکه گفته می‌شود دولت به دنبال عادی سازی شرایط است اصلأ چنین نیست و ما وضعیت عادی در زمینه کرونا نداریم.

علی ربیعی در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به این پرسش که واکنش دولت به دستور ترامپ برای هدف قرار دادن قایق‌های سپاه در خلیج فارس چیست، اظهار کرد: ما به دنبال صلح هستیم نه جنگ. ما هر اقدامی که علیه امنیت ملی ما صورت بگیرد را پاسخ خواهیم داد اما هیچگاه به دنبال پیش‌دستی در این زمینه و ایجاد تقابل نیستیم.

خبرهای دیگر مرتبط با موضوع شیوع ویروس کرونا را نیز میتوانید در لینک های زیر بخوانید.

فضای وحدت و همدلی تا ریشه‌کنی کامل کرونا ادامه یابد

دولت با تست روزانه از شاغلین، ناقلان کرونا را شناسایی کند

کتاب «اقتصاد کرونا» منتشر شد

مردم با اهدای خون به کرونا مبتلا نمی‌شوند

بحران کرونا کارآمدی دولت‌ها را در بوته آزمایش قرار داده است

استفاده از ظرفیت سهام عدالت برای حمایت اقتصادی از خانواده‌ها با شیوع کرونا

***

آمریکا معافیت عراق برای خرید برق از ایران را تمدید کرد

خبر تمدید معافیت عراق برای خرید برق از ایران توسط آمریکا هم از دیگر اخبار پربازدید امروز بود.

در این رابطه خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا گزارش داد، واشنگتن معافیت عراق برای خرید برق از ایران را برای یک بازه زمانی ۳۰ روزه تمدید کرده است و به محض آن که «دولتی معتبر» در عراق تشکیل شود، واشنگتن امکان تمدید مجدد این معافیت را بررسی خواهد کرد.

ریاست؛ دورنمایی برای آینده یک سیاستمدار

گزارش ایسنا با عنوان " ریاست؛ دورنمایی برای آینده یک سیاستمدار " درباره زندگی نامه محمد باقر قالیباف هم از پربازدیدترین های امروز بود.

در ابتدای این گزارش آمده است: روزی که یونیفورم سبز نیروی انتظامی را با کت‌وشلوار سیاست عوض کرد و خلبان بودنش را به رخ رقبا کشاند، مشخص بود که تخریب‌چی سابق طرقبه‌ی خیال‌های بزرگی در سر دارد. محمدباقر قالیباف با عبور از پیچ و خم‌های نظامی‌گری و سیاست‌ورزی، حالا راه قانونگذاری را در پیش گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ماهواره نور تفریغ بودجه 97 گزارش تفریغ بودجه پرتاب ماهواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۹۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخبار سیاسی ۸ اردیبهشت؛ رقابت‌ها برای ریاست مجلس/تحلیل‌ها از خیزش دانشجویان آمریکایی

«توانمندی‌های صادراتی ایران»، «ابلاغ ۲قانون برای اجرا»،‌ « نشست خبری کاندیداهای زن تهران برای انتخابات مرحله دوم مجلس دوازدهم» و «خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی» از موضوعات مهم خبری هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.

به گزارش ایسنا، صبح امروز مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با حضور سید ابراهمی رئیسی برگزار شد.

رئیس‌جمهور در بخشی از اظهارات خود در این مراسم با بیان این‌که «این نمایشگاه فضای رقابتی و یک کنش جمعی ایجاد می‌کند تا برای رفاه اجتماعی از مسیر توسعه تجارت، صادرات و گسترش تعاملات اقتصادی عمل شود»، اظهار کرد: این نمایشگاه موجب ارتقای اقتصادی در کشور، منطقه و برای همه جهان است. این نمایشگاه نشان‌دهنده آن است که جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نخواهد رسید.

رئیس مجلس شورای اسلامی هم  امروز، در نامه‌ای به رئیس‌ دولت سیزدهم ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد که عبارتند از:

۱- قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی

۲- قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت گنت ترکیه به داوری

****

با توجه به اینکه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی جمعه، بیست و یکم اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود،‌ تبلیغات داوطلبان نمایندگی از یک هفته قبل از تاریخ برگزاری انتخابات انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است که بعد از برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس، تکلیف ۲۴۵ کرسی برای ۴ سال آینده مشخص شد و داوطلبان ۴۵ کرسی باقی‌مانده نیز در ۲۱ اردیبهشت برای ۲۲ حوزه انتخاب  می‌شوند. انتخابات در هشت حوزه از این ۲۲ حوزه از جمله در حوزه انتخابیه  تهران انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد.

مدیر کل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری تهران نیز با اشاره به کشیده شدن انتخابات در برخی حوزه ها به دور دوم، یاداوری کرد که ۷۵ هزار نفر از عوامل اجرایی در استان تهران انتخابات ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ را برگزار کردند.

در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم،‌ نشست خبری انتخاباتی تعدادی از کاندیداهای زن دومین دوره انتخابات مجلس دوازدهم در محل خبرگزاری دانشجویان ایران برگزار شد.

زینب قمصری، سمیه رفیعی و سمیه گلپور سه کاندیدی انتخابات دومین دوره مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با حضور در خبرگزاری دانشجویان ایران در نشست خبری به تشریح برنامه‌های خود پرداختند و درباره لزوم مشارکت برای دور دوم انتخابات، آسیب شناسی نوسان مشارکت و اهمیت فضای مجازی سخن گفتند.

از طرف دیگر با مشخص‌شدن نتایج انتخابات مجلس دوازدهم در بیشتر کرسی‌های نمایندگی،‌ رقابت‌ها برای ریاست بر قوه مقننه شدت گرفته است که شنیده‌ها از محافل سیاسی و راهروی مجلس از لابی‌های پشت‌پرده و برگزاری جلسات گوناگون حکایت دارد.

برمبنای آنچه برخی منتخبان مجلس آینده می‎‌گویند، افرادی چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم برای ریاست مجلس اعلام آمادگی کردند که از جمله آنان می توان از «محمدباقر قالیباف»، «منوچهر متکی»، «مجتبی ذوالنوری»، «مرتضی آقاتهرانی»، «حمید رسایی» و «حمیدرضا حاجی‌بابایی» نام برد. شنیده‌ها از راهروی مجلس هم نشان می‌دهد این چهره‌ها برای جلب نظر سایر منتخبان، جلساتی برگزار کرده‌اند؛ روندی که در آن، طرح وعده‌هایی برای گرفتن رای از منتخبان مجلس آینده هم دور از ذهن نیست.

****

در پی کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا در دوی ۴۰۰ متر توسط دونده زن ایرانی،‌ سخنگوی دولت این موفقیت را به نازنین‌فاطمه عیدیان تبریک گفت.

علی بهادری جهرمی نوشت: این دختر قهرمان، نمونهٔ جوان ایرانی موفقی است که با انگیزه و تلاش، توکل و ایمان، و حمایت خانواده، یکی پس از دیگری موانع را پشت‌سر گذاشت و حالا در قلهٔ قهرمانی پرچم پرافتخار ایران اسلامی را به اهتزاز درآورده است.

****

با توجه به شکل گیری موج اعتراض دانشجویان در آمریکا به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در جریان تجاوز مرگبار به نوار غزه که طی روزهای اخیر در «دانشگاه کلمبیا» در شهر نیویورک آغاز شده است، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با انتشار توییت‌هایی در صفحات شخصی خود، این اعتراضات دانشجویی در ⁧آمریکا⁩ بیانگر مظلومیت فلسطینیان دانستند.

محمد رشیدی عضو هیات رئیسه مجلس گفت که اعتراضات دانشجویان آمریکایی نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی و برخورد شدید با آنها نشان داد که دموکراسی در آمریکا پوشالی و دروغین است و همچنین تفکرات پوسیده دولتمردان آمریکایی تاثیری روی مردم به خصوص آزادیخواهان ندارد.

همچنین روح‌الله متفکرآزاد عضو دیگر هیات رئیسه مجلس تاکید کرد که خیزش دانشجویان علیه رژیم صهیونیستی نشان داد که جنایات این رژیم برای دنیا غیر قابل پذیرش است و امیدواریم در نهایت این اتفاق منجر به خیزش جهانی علیه رژیم صهیونیستی شود.

مهدی باقری از دیگر نمایندگان مجلس نیز با اشاره تاثیر عملیات «وعده صادق» بر ایجاد انگیزه در دانشجویان کشورهای دیگر در امید داشتن به مقاومت و ایستادگی در برابر متجاوز، تاکید کرد: هم عملیات «وعده صادق» در ایجاد و افزایش انگیزه دانشجویان دانشگاه‌های مختلف در دنیا در محکومیت رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم غزه اثرگذار بوده و هم این اعتراضات موجب ضریب پیدا کردن این عملیات می‌شود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پخش سریال «حشاشین» در ایران ممنوع شد
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • اخبار سیاسی ۸ اردیبهشت؛ رقابت‌ها برای ریاست مجلس/تحلیل‌ها از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • تحلیلگران سیاسی درباره «وعده صادق» چه گفتند؟
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند
  • دلار در سراشیبی | نزول دلار تا کجا ادامه دارد؟
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه علوم سیاسی (سیانس پو) پاریس را مسدود کردند