Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@16:52:48 GMT

امام جمعه شاهرود:کمک های مومنانه در پسا کرونا ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۹۳۴۸

امام جمعه شاهرود:کمک های مومنانه در پسا کرونا ادامه دارد

حجت الاسلام و المسلمین عباس امینی روز دوشنبه در نشست مشترک شورای فرهنگ عمومی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شاهرود، افزود: بدلیل شیوع ویروس کرونا آیین های عزاداری لغو شده و هزینه‌های مربوطه صرف امور خیر شد ، این کار باید در آینده هم حفظ شده و بخش هایی از این قبیل هزینه‌ها صرف امور خیریه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر می تواند در شناسایی برخی از مسایل فرهنگی یاور شورای فرهنگ عمومی باشد، تصریح کرد: یکی از عملکردهای  ستاد امر به معروف و نهی از منکر در سال گذشته نظارت و پیگیری فعالیت سفره خانه ها از طریق نیروی انتظامی، اداره صنعت معدن و تجارت ، بهداشت و اتاق اصناف در جلوگیری از رفتارهای منکراتی بود.

امینی از دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه صنعتی در اجرای طرح حجاب و عفاف تقدیر کرد و افزود: یکی دیگر از عملکردهای این ستاد جلوگیری از برگزاری برخی از کنسرت هایی که آسیب های جدی به مسایل اجتماعی شهر می گذاشت، بود.

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شاهرود، ادامه داد: رسیدگی به وضعیت نمازخانه های دستگاه های اجرایی و غیر دولتی و آماده سازی آنها، پیگیری کمبود و گرانی اجناس و همچنین مشکلات بودجه و تهیه مکان برای ستاد امر به معروف از دیگر فعالیت های این ستاد در سال گذشته بود.

امسال ستاد امر به معروف و نهی از منکر با شورای فرهنگ عمومی چهار نشست مشترک خواهند داشت

به گفته وی نشست مشترک شورای فرهنگ عمومی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر در ماه های اردیبهشت، مرداد، آبان و بهمن ماه امسال پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه در شهرستان شاهرود قرارگاه مرکزی رزمایش کمک مومنانه دفتر امام جمعه است، افزود: قرارگاه های محله ای در شهرستان با محوریت مساجد، هیات امنا و پایگاه بسیج است و قرار گاه های محله ای وظیفه دارند افشار آسیب پذیر از کرونا را شناسایی کرده و با حفظ حرمت و آبرو آنان را حمایت کنند.

۷۵۶ مورد طلاق در شاهرود ثبت شده است

 روح الله اسماعیلیان رییس دادگستری شاهرود هم در این نشست با بیان اینکه طلاق یکی از معضلات اساسی اختلافات خانوادگی در این شهرستان است، افزود: سال گذشته ۷۵۶ مورد طلاق به ثبت رسیده که از این تعداد ۶۵ درصد طلاق توافقی بوده است.

وی تعداد طلاق ثبتی در سال ۹۷ را ۵۷۶ مورد برشمرد و تصریح کرد: در سال ۹۸ ثبت طلاق با رشدی ۳۰ درصدی روبرو بوده که باید کمیته ای تشکیل شود تا با تحقیق و پژوهش توسط کارشناسان و دانشگاهیان علل ریشه یابی شده و راهکارهای مناسب ارایه گردد.

اسماعیلیان با اشاره به اینکه در این شهرستان روزانه بیش از ۲ طلاق به ثبت رسیده است، ابراز داشت: بسیاری از آمار طلاق های ثبت شده افرادی بودند که از بیرون این شهرستان رجوع کردند.

به گفته وی یکی از مهمترین راهگارهای پیشگیرانه از طلاق، مشاوره قبل از ازدواج است.

شاهرود رتبه اول در برگزاری نشست شورای فرهنگ عمومی در استان را دارد

رضا مهدیان رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود گفت: تعداد ۱۱ نشست شورای فرهنگی عمومی در سال ۹۸ برگزار شد که ۳۱ دستور نشست و ۴۴ مصوبه داشت.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد از مصوبات این شورا در سال گذشته اجرایی شد، افزود: شهرستان شاهرود از لحاظ بیشترین و منظم ترین تعداد نشست ها  در استان سمنان برگزار کرده است.

شهرستان شاهرود از لحاظ شیوع ویروس کرونا در شرایط قرمز است

نادر فخری فرماندار شهرستان شاهرود هم در این نشست گفت: ستاد مبارزه با کرونا شهرستان های کشور را به شرایط قرمز، زرد و سفید تفکیک کرده است که شهرستان شاهرود بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی  در شرایط قرمز قرار دارد.

فخری با بیان اینکه برای هر سطح تصمیم گیری های خاصی برای محدودیت و فاصله گذاری ها در نظر گرفته شده ، افزود: با تلاش کادر درمان و شهروندان امیدواریم در شرایط زرد و سفید قرار گیریم.

وی با اشاره به اینکه فعالیت های کسبی که ریسک پایین و متوسطی داشتند، آغاز شده است، تصریح کرد: تصمیم گیری درباره برخی از فعالیت ها از جمله شروع به کار دانشگاه ها و مدارس و مساجد با ستاد مبارزه با کرونا کشور است.

فرماندار شاهرود موفقیت در رزمایش کمک مومنانه در شهرستان شاهرود را نتیجه همدلی و هم افزایی مردم و مسوولان خواند و افزود: این رزمایش برای جبران بخشی از نیازمندی های اقشار آسیب دیده از کرونا انجام شد.

گردشگری شاهرود ۱۰۰ میلیارد ریال خسارت دیده است

حمید رضا حسنی رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود هم گفت: در شهرستان شاهرود ۱۱۶ واحد گردشگری شامل هتل، مهمانپذیر، خانه مسافر، بومگردی، رستوران و سفره خانه ها فعال هستند.

وی افزود:  با تعطیلی این واحد ها برای جلو گیری از شیوع ویروس کرونا خسارات زیادی به مجموعه گردشگری شهرستان وارد شده است.

حسنی خسارت وارد شده را ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد کرد و تصریح نمود: این اداره در این مدت با معرفی مناطق نمونه گردشگری، موزه ها و جاذبه های تاریخی شهرستان در شبکه های اجتماعی سعی داشت سهمی در مقابله با ویروس کرونا داشته باشد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود ادامه داد: بر اساس تصمیمات گرفته شده در وزارت میراث فرهنگی، واحدهای صنایع دستی کم درآمد امسال از مالیات معاف شده و تسهیلات ۱۲ درصدی به آنان داده می شود.

در این نشست تعیین تقویم کاری ۲ نهاد در سال ۹۹ با مشورت اعضا، بررسی مسایل فرهنگی و معروف ها و منکرهای دوران مبارزه با کرونا و پسا کرونا، بررسی مسایل مربوط به گرانی کالاهای مصرفی، بررسی برخی از ناهنجاری های اجتماعی مطرح و اعضای هر ۲ نهاد تصمیماتی در خصوص مسایل گرفتند.

همچنین در این نشست مهمترین مسایل مبارزه با کرونا و همچنین مسایل پسا کرونا از جمله مسایل فرهنگی و سلامت معنوی، مسایل مالی و معیشتی مطالبی مطرح شد و تصمیماتی گرفته شد که ادارات مربوطه باید پیگیری و نتیجه را گزارش دهند.

شورای فرهنگ عمومی به منظور سیاست‌گذاری، هدایت و نظارت فرهنگ عمومی کشور زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده و پیگیری منویات مقام معظم رهبری در حوزه مسائل فرهنگ عمومی کشور برای یافتن زمینه­ های تحقق و اجرایی شدن آنها ، بررسی و تجزیه و تحلیل شرایط و جریانات فرهنگی کشور و سنجش نظام فرهنگی جامعه به منظور تعیین نقاط قوت و ضعف آن و ارائه راه حل­ های مناسب و بررسی و تجزیه و تحلیل و رصد جریانات فرهنگی جهان و تبیین تاثیر کانون­ها و ابزارهای مهم در این زمینه و تعیین میزان تاثیر آن بر فرهنگ عمومی کشور و ارایه پیشنهادهای لازم و گزارش تحلیلی جامع به شورای عالی انقلاب فرهنگی برخی از وظایف آنست.

همچنین برنامه‌ریزی و هدایت فرهنگ عمومی به منظور تحقق اهداف و اجرای سیاست‌های فرهنگی کشور مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی ، برنامه ریزی برای هماهنگ سازی کوشش‌های فرهنگی و هنری و تبلیغی در سازمان‌ها و مراکز رسمی، فرهنگی و هنری درجهت اعتلای فرهنگ و هنر و بهبود کیفیت آنها ازدیگر وظایف این شوراست .

برچسب‌ها شورای فرهنگ عمومی امر به معروف و نهی از منکر شاهرود

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای فرهنگ عمومی امر به معروف و نهی از منکر شاهرود شورای فرهنگ عمومی امر به معروف و نهی از منکر شاهرود ستاد امر به معروف و نهی از منکر شورای فرهنگ عمومی مبارزه با کرونا شهرستان شاهرود ویروس کرونا سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۹۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: نقشه مهندسی فرهنگی استان که براساس اسناد بالادستی تهیه شده، آماده رونمایی است.

جواد قناعت امروز پنجشنبه (۶ اردیبهشت) در اولین شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: سیاست دولت در مباحث فرهنگی پیاده‌سازی گفتمان انقلاب در راستای هویت اسلامی - ایرانی است که در همین راستا دولت در کنار اقدامات زیر ساختی به موضوع فرهنگ هم توجه کرده است.

استاندار با بیان اینکه فعال سازی جلسات شورای فرهنگ عمومی در شهرستان ها یکی از این موارد در دولت سیزدهم است، افزود: این شورا قرارگاه سیاست گذاری در سطح استان است.

قناعت گفت: در سال ۱۴۰۲ ما فعال شدن شورای پاسداشت زبان فارسی را داشتیم، این مهم قانون است و مصوبه شورای فرهنگ عمومی را دارد.

وی خواستار جدی گرفتن مصوبات شورای فرهنگ عمومی توسط دستگاه ها شد و افزود: شورای فرهنگ عمومی قرارگاه سیاست گذاری است لذا اولویت ها باید مشخص و دستگاه ها در این جلسات حضور منظمی داشته باشند.

استاندار افزود: برخی موضوعات و تصمیم ها همانند پاسداشت زبان فارسی گرچه شاید برای داخل موضوع کوچکی باشد اما رسانه های دنیا برای آن واکنش نشان می دهند لذا در شورای فرهنگ عمومی باید با مطالعه وارد شد.

قناعت گفت: بزرگداشت مفاخر و نقشه مهندسی استان، پیوست گردشگری و پیوست فرهنگی از موضوعات مطرح شده در این شورا بود، بخش عمده سند جنبه ایجابی و بخشی سلبی است و اگر افراد در قالب گردشگری بخواهند فضای استان را خدشه دار کنند باید ورود کرد.

به گفته وی، آمریکا با قدرت عظیم نظامی در صحرای طبس بدون اینکه ما گامی برداریم درگیر طوفان شن شد و بزرگترین هواپیماهای آمریکا زمین گیر شدند. باید معجزه پنجم اردیبهشت در عرصه‌های ملی جدی دیده شود.

قناعت با بیان اینکه برای اجرای برخی پروژه ها اعتبارات ملی داریم، گفت: نیاز است دستگاه های متولی، مطالبات خود را از مرکز پیگیری کنند تا شاهد پیشرفت فیزیکی بیشتری در پروژه ها باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی
  • همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است
  • نگاه قرارگاهی در حوزه فرهنگ استان کرمانشاه
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است
  • قانون عفاف و حجاب قانونی و شرعی است که باید همه به آن پایبند باشند