Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه به هیچ وجه شرایط از لحاظ کرونا عادی نشده، گفت: دسته بندی شهرها به سفید، زرد و قرمز صرفا برای بازگشایی مساجد و اماکن مذهبی است

قدس آنلاین: علی ربیعی سخنگوی دولت در نشستی خبری با تاکید بر اینکه تاب آوری اقتصاد و اشتغال در شرایط کرونا مورد توجه ویژه دولت بوده و برنامه ریزی برای جبران آسیب‌های کرونا در روزهای پساکرونایی از جمله موضوعاتی است که در دستور کار جلسه کمیته های اقتصادی کرونا و جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی و هیئت وزیران قرار گرفته است، اظهار داشت: بدین منظور اقتصاد بین الملل و تجارت خارجی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دولت با بیان اینکه ما ناگزیر بودیم شرایط مختلفی را پیش بینی کنیم، گفت:  حتی احتمال دارد پس از کرونا نظم جدیدی در دنیا بوجود آید. باید بنیه خود را به نحوی تقویت کنیم که حتی بازارهای جدیدی بدست آوریم و تولید داخلی را به نحوی بالا ببریم که صادرات ما افزایش یابد.

وی افزود: سازمان  برنامه بودجه هم برای جهش تولید و هم تحقق اقتصاد مقاومتی با تمام دستگاه‌هایی که در رشد اقتصادی تاثیر دارند تفاهم نامه‌های جداگانه امضا کرده که اواخر اردیبهشت رونمایی خواهد شد و سهم هر بخش مثل صنعت، کشاورزی خدمات مولد و حتی بخش گردشگری که خسارت زیادی دید در این موافقتنامه‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس جمهور در جلسه قبلی هیئت دولت دستور دادند همه وزارتخانه ها که در بخش تولید کالا و خدمات فعالیت می کنند و دستگاه های حمایت گری که تصمیماتشان در اقتصاد تاثیر دارد حتی نهاد های عمومی یک برنامه مشخص برای افزایش اشتغال و برنامه جایگزین اشتغالهای آسیب دیده تدوین کنند.

ربیعی خاطرنشان کرد: حتی شهرداری‌ها موظف شدند در بخش مسکن برای اینکه به سمت رونق تولید برویم ارائه کنند که شهردار تهران برنامه خود را به شورای شهر ارائه داده که یک الگو خواهد بود و وزارت راه و شهرسازی هم برنامه خود را ارائه خواهد داد.

بخشی از مشاغل احیا نمی‌شود؛ باید به سمت اشتغال جدید برویم

وی تصریح کرد: در بخش ایجاد اشتغال استفاده از ظرفیت و منابع بانکهای کوچک و متوسط نیز مورد توجه قرار گرفت.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور گفت: ما برنامه ریزی می‌کنیم تا که در ماه های آتی بخشی از شغل‌های از دست رفته‌ای که گمان می‌کنیم بزودی احیا نمی‌شوند به سمت مشاغل جدید بروند.

نهاده‌های کافی برای تولید چند ماه گوشت مورد نیاز کشور وجود دارد

سخنگوی دولت از  استقبال قابل بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا از  تسهیلات حمایتی دولت خبر داد و گفت: این استقبال به حدی بوده که شاید دچار کمبود منابع هم بشویم.

وی بات یادآوری اینکه شرط اصلی این وام ها حفظ اشتغال و نگه داشتن کارگران بر اساس لیست بیمه سه ماه آخر است، اظهار داشت: در دولت تاکید شد وام ها فقط به سمت پرداخت دستمزد کارگران بنگاه‌ها نرود و پولی برای صاحبان بنگاه ها برای تامین سرمایه در گردش هم باقی بماند.

ربیعی بررسی و اطمینان از موجودی انبارها و تامین کالا برای ماه رمضان را دیگر موضوع مورد توجه در دولت عنوان کرد و گفت: برخی اقلام در گمرکات مانده بود و تاکید شد دکتر همتی رئیس کل بانک مرکزی با همه افرادی که در این مدت نهاده‌های دام و طیور و کالاهای اساسی وارد کرده‌اند مذاکره کند و بر اساس ارزی که گرفته اند کالای آنها باید ترخیص شود. اگر هم تخلفی صورت گرفته باشد برخورد می شود.

وی تاکید کرد: نهاده‌های کافی برای تولید چند ماه گوشت کشور وجود دارد.

ادامه دارد...

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: علی ربیعی سخنگوی دولت تقسیم بندی کشور بازگشایی مساجد اشتغال جهش تولید سخنگوی دولت مورد توجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۹۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی

به گزارش خبرگزاری مهر، ارسلان مالکی مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه این اراضی در ۱۰ استان کشور واقع شدند، گفت: مساحت کل زمین‌هایی که برای طرح صنعت شهرها در نظر گرفته شده نزدیک به پنج‌هزار هکتار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی، صنعت‌شهرها را یکی از سیاست‌های موفق دولت سیزدهم برای استفاده از همه ظرفیت‌های کشور دانست و افزود: اجرای این طرح در حقیقت نوعی مشارکت میان دولت و بخش صنعت برای تولید مسکن است.

وی، استفاده از ظرفیت مدیریتی واحدهای صنعتی در ساخت پروژه‌ها و کنترل کیفی این پروژه‌ها توسط بخش صنعت را از مزایای این مشارکت برشمرد و ادامه‌داد: در این راستا دولت نیز همه امکانات موجود برای تسهیل در اخذ مجوزها و امکان ایجاد تسهیلات را به کار می‌گیرد.

مالکی همچنین برای تأمین مسکن کارگران و کارکنان بخش صنعت در دیگر استان‌ها نیز اعلام آمادگی کرد.

کد خبر 6097492 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • شرایط فروش قسطی جک J ۴ و کی ام سی T ۸
  • شرایط فروش قسطی جک J۴ و کی ام سی T۸ اعلام شد
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • زمین ساخت ۱۴۰ هزار مسکن کارگران تامین شد
  • برگزاری خیمه‌های عزاداری صادق آل محمد در ۴۰۰ مسجد منتخب تهران
  • برپایی دسته‌های عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در یزد
  • رنگ پلاک خودروها نشانه چیست؟
  • برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در گیلان
  • برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در گیلان
  • برپایی مراسم عزاداری و دسته روی در کربلای معلی