Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم از افتتاح حدود نیم میلیون مترمربع فضاهای آموزشی، کمک آموزشی، پژوهشی، رفاهی و خدماتی در دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی، پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری تا پایان سال ۱۳۹۹ خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدتقی نظرپور ضمن بیان این مطلب گفت: دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، پژوهشی و فناوری به‌عنوان کانون‌های اصلی تولید دانش و فناوری جایگاه ویژه‌ای در رشد و بالندگی آموزش عالی کشور دارا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولید علم با توجه به پیشرفت سریع علم و دانش در جهان نیازمند بازنگری است، بنابراین سوق دادن دانشگاه‌ها به سمت دانشگاه نسل سوم و چهارم همراه با تولید دانش مبتنی بر اقتصاد دانش‌بنیان و بسترسازی برای اشتغال جوانان و روزآمد کردن و ارتقای علمی و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی به منظور دستیابی ایران ۱۴۰۴ به جایگاه اول منطقه در اولویت برنامه‌های آموزش عالی قرار دارد.

به گفته معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، پژوهشی و فناوری برای دستیابی به اهداف پیش‌بینی شده در اسناد بالادستی نیازمند توسعه متناسب زیرساخت‌ها با اهداف سیاست‌گذاری شده به همراه تامین منابع لازم هستند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، وی افزود: در حال حاضر تعداد ۲۶۰ طرح عمرانی با زیربنای حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار مترمربع با کاربری‌های آموزشی، کمک آموزشی، پژوهشی، رفاهی و خدماتی در دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری در دست احداث است. در حال حاضر، تعداد ۷۶ پروژه از کل ۲۶۰ طرح با زیربنای حدودی ۵۱۵ هزار مترمربع از پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد برخوردارند که امیدواریم با تأمین بودجه موردنیاز در سال جاری به بهره‌برداری برسند.

دکتر نظرپور در ادامه خاطرنشان کرد: ۵۳ پروژه در دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی، پژوهشی و فناوری با پیشرفت فیزیکی بین ۵۰ تا ۷۰ درصد و با زیربنای حدودی ۲۶۸ هزار مترمربع وجود دارند که با مساعدت و همت مسئولان و در صورت تأمین اعتبار به مبلغ ۵,۹۰۰ میلیارد ریال، امکان افتتاح و بهره‌برداری از آنها در سال جاری و یا حداکثر در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ فراهم خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت علوم پروژه های عمرانی دانشگاه ها معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم مراکز آموزشی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۹۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در زاهدان معرفی شدند

 مدیرکل دفتر توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در اختتامیه این همایش اظهار کرد: کاربرد هوش مصنوعی به منظور هوشمندسازی خدمات از اولویت های سالجاری سازمان امور دانشجویان در حوزه مشاوره و سلامت است.

مصطفی صالحی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری با این مضمون که باید به‌گونه‌ای عمل کنیم تا ایران جزو ۱۰ کشور برتر هوش در دنیا قرار گیرد، گفت: همگام با پیشرفت سریع فناوری‌های دیجیتالی، با پیدایش تحول‌های جدید در این زمینه و ظهور هوش مصنوعی در کاربردهای واقعی، انقلابی در فناوری اطلاعات رخ داده است، به طوری که بسیاری از کارها در جهان امروز، با بکارگیری ابزارها و روش‌های هوشمند انجام می‌شود.

وی افزود: طی سالهای گذشته بسیاری از دانشگاه های کشور گام های کوچک یا بزرگی به سمت هوشمندسازی برداشته اند و تلاش می شود با گسترش این اقدامات، بهبود سطح کمی و کیفی ارائه خدمات به دانشجویان احساس شود.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم بیان کرد: در این راستا، پروژه های هدفگذاری شده در سالجاری با تمرکز بر بکارگیری ابزارهای هوش مصنوعی در حوزه مشاوره و سلامت شامل دستیار هوشمند (ربات گفتگو محور) مشاوره، اعتبارسنجی و تحلیل داده‌های کارنامه های جسم و روان به منظور سنجش ریسک روانی، جسمی و تحصیلی دانشجویان و پیش بینی رفتارهای پر خطرشان است.

مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان نیز در این مراسم ضمن قدردانی از تمامی دست اندرکاران برگزاری این همایش سه روزه، اظهار کرد: چالش های فراروی مراکز را با همکاری و همفکری یکدیگر باید برطرف کنیم و همه دانشگاهها مکمل همدیگر باشیم.

 ابراهیم نعیمی تصریح کرد: همه دانشگاه‌ها باید شورای سلامت و سبک زندگی را تشکیل داده و جریان سلامت در حوزه دانشجویی را پویا نگه دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در دانشگاه یاسوج 
  • رشد صد در صدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال
  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»
  • مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در زاهدان معرفی شدند
  • معرفی مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی
  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه
  • پورمختار: مراکز پژوهشی، راهکارهای عملی برای مشارکت مردم در جهش تولید ارائه کنند