Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم از افتتاح حدود نیم میلیون مترمربع فضاهای آموزشی، کمک آموزشی، پژوهشی، رفاهی و خدماتی در دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و پژوهشی تا پایان سال ۹۹ خبرداد. ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱ سیاسی سیاست ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از وزارت علوم، محمدتقی نظرپور از افتتاح حدود نیم میلیون مترمربع فضاهای آموزشی، کمک آموزشی، پژوهشی، رفاهی و خدماتی در دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی، پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری تا پایان سال 1399 خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، پژوهشی و فناوری به‌عنوان کانون‌های اصلی تولید دانش و فناوری جایگاه ویژه‌ای در رشد و بالندگی آموزش عالی کشور دارا هستند. تولید علم با توجه به پیشرفت سریع علم و دانش در جهان نیازمند بازنگری است، بنابراین سوق دادن دانشگاه‌ها به سمت دانشگاه نسل سوم و چهارم همراه با تولید دانش مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان و بسترسازی برای اشتغال جوانان و روزآمد کردن و ارتقای علمی و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی به منظور دستیابی ایران 1404 به جایگاه اول منطقه در اولویت برنامه‌های آموزش عالی قرار دارد.

وزارت علوم فهرست جدید دانشگا‌ه‌های متقاضی اینترنت رایگان را اعلام کردمدیرکل وزارت علوم خبر داد: وضعیت آموزش مجازی در مراکز آموزش عالی غیرانتفاعی

به گفته معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، پژوهشی و فناوری برای دستیابی به اهداف پیش‌بینی شده در اسناد بالادستی نیازمند توسعه متناسب زیرساخت‌ها با اهداف سیاست‌گذاری شده به همراه تامین منابع لازم هستند.

وی افزود: در حال حاضر تعداد 260 طرح عمرانی با زیربنای حدود یک میلیون و ششصدهزار مترمربع با کاربری‌های آموزشی، کمک آموزشی، پژوهشی، رفاهی و خدماتی در دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری در دست احداث است. در حال حاضر، تعداد 76 پروژه از کل 260 طرح با زیربنای حدودی 515، 000 مترمربع از پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد برخوردارند که امیدواریم با تأمین بودجه موردنیاز در سال جاری به بهره‌برداری برسند.

نظرپور خاطرنشان کرد: 53 پروژه در دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی، پژوهشی و فناوری با پیشرفت فیزیکی بین 50 تا 70 درصد و با زیربنای حدودی 268، 000 مترمربع وجود دارند که با مساعدت و همّت مسئولان محترم و در صورت تأمین اعتبار به مبلغ 5,900 میلیارد ریال، امکان افتتاح و بهره‌برداری از آنها در سال جاری و یا حداکثر در شش ماهه اول سال 1400 فراهم خواهد شد.  

انتهای پیام/

R1541/P/S1,1412/CT12 واژه های کاربردی مرتبط دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران وزارت علوم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران وزارت علوم دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران وزارت علوم دانشگاه ها مراکز آموزشی مراکز آموزش وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۰۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات تعطیلی کلاس‌ های دانشجویان امروز یکشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۴

معاونت آموزشی وزارت علوم تاکید کرد دانشگاه‌های دولتی برای برگزاری تجمع حمایتی از اساتید و دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی از ساعت ۱۲ تا ۱۴ امروز تعطیل می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در نامه معاونت آموزشی وزارت علوم خطاب به رؤسای دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری آمده است:

«همانگونه که استحضار دارید دانشگاهیان در سراسر دنیا به ویژه کشورهای آمریکایی و غربی بر اساس دفاع از انسانیت و حقوق بشر جنبش‌های بشر دوستانه را رقم زدند و موجی مستحکم و استوار در حمایت و پشتیبانی از مردم مظلوم غزه به راه انداختند.

در همین راستا با توجه به برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته شده در دانشگاه‌ها، معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن محکوم کردن فجایع رژیم خبیث اسرائیل و در حمایت از مردم بی دفاع غزه روز یکشنبه نهم اردیبهشت جاری از ساعت ۱۲ تا ۱۴ کلیه کلاس‌ها را تعطیل اعلام می‌دارد تا به همین مناسبت دانشگاهیان کشورمان با برپایی تجمعات گسترده پس از اقامه نماز در مساجد و میدان‌های اصلی دانشگاه‌ها حمایت خود را از استادان و دانشجویان معترض به جنایات رژیم کودک کش اسرائیل اعلام دارند».

کد خبر 748622

دیگر خبرها

  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
  • جزییات تعطیلی کلاس‌ های دانشجویان امروز یکشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۴
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • کلنگ دومین مجتمع خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج به زمین زده شد
  • افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در دانشگاه یاسوج 
  • چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد
  • تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز