Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@20:26:57 GMT

طرح غربالگری بیماران کووید 19 در زنجان مستندسازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۵۰۳۳۷

طرح غربالگری بیماران کووید 19 در زنجان مستندسازی می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه نمایندگان سازمان بهداشت جهانی پیشنهاد مستند سازی مشترک طرح غربالگری آزمایشگاهی بیماران سرپایی در حال اجرا در زنجان برای انتشار در سطح بین‌المللی را ارائه کرده‌اند، گفت: همچنین صحبت‌های برای تکمیل نرم‌افزار طراحی شده برای رصد بیماران بستری و غربالگری با استفاده از تجربیات سازمان جهانی بهداشت هم انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، پرویز قزلباش ظهر امروز در نشستی با که با حضور استاندار و نماینده سازمان بهداشت جهانی برگزار شد، با اشاره به برگزاری جلسات و بازدیدهای متعدد با حضور هیأتی از سازمان بهداشت جهانی از صبح امروز، اظهار کرد: در این جلساتی گزارشی از طرح پایلوت غربالگری آزمایشگاهی سرپایی در زنجان ارائه و به سوالات این تیم پاسخ داده شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه نمایندگان سازمان بهداشت جهانی پیشنهاد مستند سازی مشترک طرح غربالگری آزمایشگاهی بیماران سرپایی در حال اجرا در زنجان برای انتشار در سطح بین‌المللی را ارائه کرده‌اند، افزود: همچنین صحبت‌های برای تکمیل نرم‌افزار طراحی شده برای رصد بیماران بستری و غربالگری با استفاده از تجربیات سازمان جهانی بهداشت هم انجام شد.

وی با تاکید بر ارائه نظرات ظریف و دقیق هملمن نماینده سازمان جهانی بهداشت در مورد طرح غربالگری بیماران سرپایی مبتلا به کووید 19 در جریان پاسخگویی به سوالات  گفت: شبکه بهداشت و درمان عمل به این فرمایشات را به طور حتم مد نظر قرار خواهد داد.

قزلباش با اشاره به بازدید از دو مراکز 18 و 14 توسط هیأت سازمان بهداشت جهانی افزود: این بازدید برای قرار گرفتن در جریان فعالیت این مراکز و همچنین یک مرکز جامع انجام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه 11 بهمن ستاد مبارزه با کرونا در زنجان تشکیل شده و در واقع دو هفته قبل از مثبت شدن نتیجه آزمایشگاهی در ایران، افزود: نتایج این اقدامات هم برای نمایندگان سازمان بهداشت جهانی تشریح شده است.

وی ادامه داد: همه امکانات استان در راستای اطلاع‌رسانی و آموزش به کار گرفته شد که در همین راستا یک استودیوی سلامت در خود دانشگاه راه‌اندازی و زمینه ارتباط بین کارشناسان و مردم فراهم کرد.

همچنین استاندار زنجان در این نشست با ابراز خرسندی از میزبانی نمایندگان سازمان بهداشت و همچنین رئیس استیتوپاستور ایران گفت: جرقه اجرای این طرح با نیت خوب و خیرخواهانه مسؤولان دانشگاه و همچنین بیگلری بود و این طرح فقط از آن زنجان است.

فتح‌الله حقیقی با بیان اینکه زنجان به موضوع کرونا با نقشه راه کاملا عملیاتی ورود کرده است، افزود: در این نقشه راه، قطع زنجیره انتقال ویروس هدف اصلی بود که نتیجه آن کاهش ازدحام در بیمارستان‌ها و تبعات بعدی آن بود.

وی با تاکید بر توجه کامل به بحث آموزش در استان زنجان در پی شیوع ویروس کرونا گفت: در این راستا استودیوی سلامت طراحی و راه‌اندازی شد که متخصصان امر به صورت مستقیم با مردم صحبت کردند.

استاندار زنجان با تاکید بر فعال شدن خیران و همچنین پویش‌های مردمی به صورت واقعی افزود: از روز هفتم فروردین‌ماه تست آزمایشگاهی از بیماران سرپایی انجام شد که نتایج قابل توجهی داشت که استفاده از نقاهتگاه‌ها برای درمان افراد تست مثبت یکی از این آثار مثبت بود.

وی با بیان اینکه 3.8 درصد از افراد تست مثبت آزمایشگاهی نیازمند بستری شدن در بیمارستان‌ها بودند، تصریح کرد: بقیه افراد، یا مداوا شدند و یا اینکه در مراکزی خارج از بیمارستان تحت درمان قرار دارند و بستری شدگان به صورت معنادار نسبت به قبل از هفتم فروردین ماه کاهش یافت و آمار بهبود یافتگان هم افزایش یافت که حدود 80 درصد بود.

حقیقی نقش غربالگری بیماران سرپایی را مهم دانست و تاکید کرد: این طرح در پیشگیری از شیوع ویروس بسیار تاثیرگذار بوده است و باید از کادر درمانی که در اجرای این طرح همراهی کردند تقدیر شود و من به وجود آن‌ها به ویژه مردم استان در فراهم کردن زمینه اجرای این طرح افتخار می‌کنم.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران هم در این نشست با اشاره به اجرای طرح بسیج غربالگری اظهار کرد: این طرح با شفافیت اجرا می‌شود و من از دخیل کردن سازمان بهداشت جهانی در اجرای این طرح تقدیر می‌کنم.

هملمن قطع زنجیره انتقال بیماری کووید 19 را از نتایج اجرای طرح غربالگری دانست و گفت: خوشبختانه زنجان به عنوان نخستین استان این طرح را اجرا داد و نتیجه این اقدام به عنوان یک اقدام قابل تقدیر برای استان خواهد ماند و درخواست دارم اجازه مستندسازی از اجرای این طرح به سازمان جهانی داده شود که بتوان نتیجه آن را در اختیار دیگر کشورها قرار داد.

انتهای پیام/73004/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان سازمان بهداشت جهانی سلامت بهداشت نمایندگان سازمان بهداشت سازمان جهانی بهداشت سازمان بهداشت جهانی بیماران سرپایی اجرای این طرح طرح غربالگری استان زنجان انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۰۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نتایج یک پژوهش‌ جدید در بریتانیا نشان می‌دهد که ۲ میلیون نفر در سراسر این کشور همچنان از علایم کووید طولانی رنج می‌برند که ۳۸۱ هزار نفر از این افراد، فعالیت‌های روزانه خود را محدود کرده‌اند.

اداره ملی آمار بریتانیا اعلام کرد که ۳.۳ درصد از افرادی که داده‌هایشان در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است، بین ۶ فوریه تا ۷ مارس اعلام کردند که پس از ۴ هفته همچنان دارای علایم کووید هستند.

نتایج این پژوهش که روز پنج‌شنبه ۲۵ آوریل منتشر شده، نشان می‌دهد که ۰.۴ درصد به تعداد افرادی که در ماه مارس ۲۰۲۳ از علایم کووید طولانی رنج می‌بردند افزوده شده است.

کووید طولانی یکی از عوامل افزایش جمعیت غیرفعال در بریتانیا بوده که از زمان همه‌گیری کرونا حدود ۷۰۰ هزار نفر به آن افزوده شده است.

داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد ۹.۱ درصد افرادی که بیکار بودند یا به دنبال شغل هم نمی‌گشتند، علائم کووید طولانی را گزارش کرده‌اند که تقریباً سه برابر نرخ آن نسبت به کل جمعیت بریتانیا است.

بر اساس نتایج این پژوهش، پنج درصد از افرادی که در گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، از علایم کووید طولانی رنج برده‌اند که بیشترین رقم در بین گروه‌های سنی است.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که نرخ زنانی که علایم بیماری کرونا را گزارش کرده‌اند ۲۰ درصد بیشتر از مردان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • اعلام زمان برگزاری آزمون غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علمی وزارت بهداشت
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور