Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهارمین قسمت از برنامه تلویزیونی «سوره» امشب ساعت ۲۲:۴۵ دقیقه از شبکه چهار سیما پخش می شود.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، در چهارمین قسمت از برنامه تلویزیونی «سوره» یوسفعلی میرشکاک بخشی از تفسیر «روض الجنان و روح الجنان» را می‌خواند و اصغر طاهرزاده به بیان دیدگاه‌های خود پیرامون «قرآن و دنیای معاصر» می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از دیگر بخش‌های این قسمت از برنامه «سوره» بررسی کارنامه قرآن‌پژوهی بهاءالدین خرمشاهی است و همچنین در بخشی دیگر از برنامه، مسعود دیانی با محمد ناصرزاده و محمدجعفر یاحقی درخصوص «قرآن و نثر فارسی» به گفتگو خواهد نشست.

**طاهرزاده: اسرار حیات در قرآن است

همچنین سومین قسمت از برنامه تلویزیونی «سوره» شب گذشته 7 اردیبهشت از شبکه چهار سیما پخش شد.

اصغر طاهرزاده در این قسمت از برنامه «سوره» در ادامه سخنان روز گذشته خود گفت: سلمان و ابوذر به دنبال چیز برتری نسبت به آنچه داشتند بودند. آیا خداوند در هر عصری پاسخ مسائل انسان‌ها را می‌دهد یا آن‌ها را معطل می‌گذارد؟ ما تا نشسته باشیم نمی‌دانیم چه باید بکنیم. تو پای به راه در نه و هیچ مپرس/ خود راه بگویدت که چون باید کرد. برای دیدن نور آیا از کسی می‌پرسیم که چگونه باید ببینیم و یا اراده می‌کنیم و می‌بینیم؟ قرآن نور است. کافی است به قرآن رجوع کنیم آنگاه خواهیم دید که با ما سخن می‌گوید.

این نویسنده و پژوهشگر افزود: تدبر یعنی با یک عمقی که از قرآن انتظار داریم به سراغ قرآن برویم. پیشنهاد من به نسل جدید این است که مسائل‌تان در جهت داشتن یک زندگی متعالی را داشته باشید و سراغ قرآن بروید. آنگاه خواهید دید که انگار دارد درباره زندگی شما صحبت می‌کند. عروس امام می‌گفت امام روزی 7 بار قرآن می‌خواند. وقتی اولین بار این را شنیدم زار زار گریه کردم. باید به قرآن رجوع کنیم تا با ما سخن بگوید.

استاد فلسفه و عرفان اسلامی ادامه داد: رهبری نیز 3 روز یک‌بار قرآن را ختم می‌کنند. بحث من رویکرد خواندن قرآن است. اگر قرآن را با تدبر بخوانیم به این نتیجه می‌رسیم که قرآن را بیشتر بخوانیم. ما جهان گم‌شده‌ای که در آن با قرآن زندگی می‌کردیم را از دست‌ داده‌ایم. جهان‌مان را از دست‌ داده‌ایم، قرآن را که از دست نداده‌ایم، پس می‌توانیم آن جهان را برگردانیم. وقتی قرآن را می‌خوانیم ترجمه را با آیه تطبیق دهیم تا آیه با ما حرف بزند. چون این صوت ملکوت است. آن‌قدر ترجمه قرآن با مفاهیم آن فاصله دارد که عده‌ای مدت‌ها با ترجمه قرآن مخالف بودند. مثلاً پرهیزکاری فاصله زیادی با مفهوم دقیق تقوا دارد و باید مفهوم تقوا را بفهمیم. ترجمه نمی‌تواند این کار را بکند.

اصغر طاهرزاده اضافه کرد: هر سوره یک انسجام توحیدی دارد. به همین دلیل قرآن می‌گوید اگر راست می‌گویید سوره‌ای مانند من بیاورید. معتقدم مردم ما ظرفیت فهم قرآن را دارند. خدا می‌داند رهبری هر چه دارد از قرآن دارد. نحوه رجوع ایشان به قرآن موجب استحکام شخصیت ایشان شده که در جهان کنونی می‌تواند این‌گونه عمل کند. زمانی که در زندان بودند توانستند یک خط باریک نور پیدا کنند تا بتوانند قرآن بخوانند و ایشان می‌گوید بعدازآن دیگر هیچ غصه‌ای نداشتم. قرآن می‌خواهد نهفته‌ها را به ما نشان دهد. تدبر به همین معناست. اسرار حیات در قرآن است. بشر هر چه بیشتر به خود بیاید بیشتر می‌فهمد که به قرآن نیاز دارد.

در این برنامه همچنین یوسفعلی میرشکاک به خوانش بخشی از تفسیر «روض الجنان و روح الجنان» با موضوع «داستان حضرت ابراهیم (ع) و هاجر در قرآن» پرداخت.

بررسی کارنامه قرآن‌پژوهی محمد ارکون بخش دیگری از سومین قسمت برنامه تلویزیونی «سوره» بود و در ادامه گفتگوی مسعود دیانی با محمد ناصرزاده و مهدی قزلی با موضوع «قرآن و ادبیات داستانی» صورت گرفت.

برنامه تلویزیونی «سوره» که به موضوع قرآن اختصاص دارد، در شب‌های ماه مبارک رمضان هر شب ساعت 22:45 دقیقه از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: برنامه تلویزیونی قرآن تفسیر نثر فارسی برنامه تلویزیونی قسمت از برنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۰۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش «چهل تیکه» و «استودیو هشت» به یاد مسعود اسکویی + تیزر

در پی درگذشت مسعود اسکویی، پیشکسوت و صدای ماندگار رادیو و تلویزیون برنامه «چهل تیکه» و «مستند استودیو هشت» امشب به یاد صدای ماندگار رادیو از شبکه نسیم به روی آنتن می رود.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، برنامه «چهل تیکه» با حضور زنده یاد مسعود اسکویی از گزارشگران پیشکسوت رادیو با بیش از نیم قرن تجربه در شبکه رادیویی ورزش امشب چهارشنبه،  ۱۲ اردیبهشت ماه ساعت ۲۰ از شبکه نسیم به روی آنتن می رود. تکرار این برنامه نیز روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت در ساعات ۱۰ صبح و ۱۶ بعدازظهر خواهد بود.

همچنین برنامه مستند «استودیو هشت» با معرفی ویژگی‌های شخصیتی پیشکسوتان نام‌آشنای رادیو از جمله مسعود اسکویی امشب ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه از شبکه نسیم به روی آنتن می رود.

در این مستند علاوه بر گفت و گو با این پیشکسوت عرصه گویندگی با دوستان، همکاران و خانواده این مرحوم نیز صحبت شده و روایتی کوتاه از سال‌ها تلاش و فعالیت این مرحوم اسکویی در عرصه رسانه رادیو است. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «هفت» از امشب روی آنتن می رود /موضوع سینمای‌ جنایی
  • سری جدید برنامه «هفت» از امشب در قاب تلویزیون
  • «هفت» از امشب راهی آنتن تلویزیون می‌شود + ساعت پخش
  • «هفت» از امشب راهی آنتن می‌شود/ بررسی موضوع جنایی
  • سری جدید برنامه‌های «مهمانی» و «برمودا» ساخته می‌شود
  • آنتن شبکه تهران از امشب انتخاباتی می‌شود
  • آثار شهید مطهری عقل را تسلیم و دل را راضی می‌کند
  • پخش «چهل تیکه» و «استودیو هشت» به یاد مسعود اسکویی + تیزر
  • یادبود مسعود اسکویی در شبکه نسیم
  • تفسیر یک ضرب‌المثل در برنامه تلویزیونی | این ضرب‌المثل درباره افراد متظاهر است | ویدئو