Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد آخوندی روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: با وجود برخی بازتاب‌های منفی نسبت به افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا اما نباید این واقعیت انکار ناپذیر را  نادیده گرفت که بیماریابی یکی از سطح‌های پیشگیری است.

وی اضافه کرد:  تعداد ۳۳۷ نفر به صورت سرپایی با علایم بیماری حاد تنفسی به مراکز خدمات جامع سلامت شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر مراجعه کرده‌اند که مطابق پروتکل‌های بهداشتی با انجام آزمایش‌ها و اسکن از ریه از سوی پزشکان معاینه و ویزیت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخوندی بیان کرد: یکی از راه‌های تشخیص به موقع بیماری‌ها از جمله ویروس کووید ۱۹ توجه به اولین علایم پس از ظهور بیماری است که غربالگری یکی از موثرترین ابزارها دراین بخش است.

وی اضافه کرد: با تلاش شبانه روزی تمام بهورزان و مراقبان سلامت بیش از 98 درصد از مردم شهرستان دیر از لحاظ ویروس کووید 19 در مرحله نخست غربالگری شدند.

آخوندی با اشاره به اجرای مرحله دوم طرح غربالگری کووید ۱۹ گفت: مردم در این مرحله همانند مرحله نخست با مراجعه به سایت اینترنتی سلامت می‌توانند فرم مخصوص خوداظهاری در مورد علائم بیماری را تکمیل کنند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر اضافه کرد: از همه همشهریان تقاضا می‌شود همانند مرحله نخست غربالگری، پاسخگوی تماس‌ با تلفن ۴۰۳۰  همکاران  مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت باشند.

آخوندی با اشاره به راه‌اندازی مرکز بیماریابی و نمونه‌گیری کووید۱۹ در شهرستان دیر گفت: مرکز بیماریابی و نمونه‌گیری کووید۱۹ در شهرهای دیر و بردخون با تجهیزات کامل و کیت آزمایشگاهی از همان ابتدای اعلام وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی در مراکز ۱۶ و ۲۴ ساعته راه‌اندازی شد و آماده ارایه خدمات و نمونه‌گیری از موارد ارجاعی از پزشکان است.

وی با تاکید بر نقش موثر مردم در کنترل ویروس کرونا گفت: تنها عاملی که می‌تواند مانع از شیوع بیشتر ویروس کرونا در سطح جامعه شود رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا تلفن دانشگاه علوم پزشکی شبانه روزی شبکه بهداشت و درمان ویروس بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی شهرستان دیر ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۱۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمعه، آخرین مهلت مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ در قزوین

کریمی معاون اجتماعی، فرهنگی و رفاه اداره کل تعاون گفت: ۹۰ درصد از مردم از سومین مرحله طرح فجرانه کالا برگ استقبال کردند.

وی افزود: از شروع فرآیند اجرای طرح ۲ همت فروش کالا انجام شده است و ۴۰۰ هزار خانوار در این طرح مشارکت کرده اند.

به گفته کریمی، همچنین یک میلیون و ۲۶۰ هزار تراکنش در این طرح ثبت شده است.

معاون اجتماعی، فرهنگی و رفاه اداره کل تعاون گفت: در طرح جدید کالابرگ تغییراتی به نفع مردم صورت می‌گیرد که در حال پایش نقاط ضعف و قوت این طرح برای مراحل بعد هستیم.

اجرای مرحله سوم فجرانه کالابرگ الکترونیک از بیستم فروردین آغاز شد.

در این طرح اعتبار خرید ۱۱ قلم کالای اساسی از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافت.

کالا برگ فجرانه به دهک‌های اول تا هفتم تعلق می‌گیرد.

اولین مرحله طرح ملی کالابرگ الکترونیکی همزمان با چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از ۱۷ بهمن پارسال آغاز شد و سومین مرحله ان جمعه به پایان می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ‍ اجرای برنامه کشوری وارنیش فلورایدتراپی در شهرستان بوکان
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران شیوع کرونا هستیم
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران کرونا هستیم
  • نقش ماماها در ارتقای سلامت مادران/ غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان‌ سینه با محوریت ماماها
  • ضرورت غربالگری قبل ازدواج برای پیشگیری ازابتلای فرزندان به تلاسمی
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • استقرار ادارات در شهرستان فرخشهر در دستور کار قرار گیرد
  • جمعه، آخرین مهلت مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ در قزوین
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل