Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@21:16:11 GMT

مستندسازی طرح غربالگری بیماران کووید - ۱۹ در زنجان

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۵۲۴۴۶

مستندسازی طرح غربالگری بیماران کووید - ۱۹ در زنجان

ایسنا/زنجان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: طرح پایلوت تست سرپایی غربالگری کرونا در زنجان به صورت مشترک با سازمان جهانی بهداشت مستندسازی خواهد شد.

فتح‌الله حقیقی عصر امروز (۸ اردیبهشت) در جلسه جمع‌بندی نشست مشترک نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران با اعضای ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کروناویروس استان زنجان، ضمن ابراز خرسندی از حضور نمایندگان سازمان جهانی بهداشت و رئیس استیتوپاستور ایران در استان، اظهار کرد: شروع طرح پایلوت کشوری غربالگری کرونا مختص استان زنجان است، زیرا برای ورود به موضوع کروناویروس طبق نقشه راه، عملیات را آغاز کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه که هدف ما قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا است که در این راستا کارهای بسیار خوبی انجام شده و نتیجه آن کاهش ازدحام در بیمارستان‌ها و تبعات بعدی آن بود، افزود: در پی شیوع ویروس کرونا  در استان زنجان، توجه کامل به بحث آموزش در این زمینه بوده که در این راستا استودیوی سلامت طراحی و راه‌اندازی شد که متخصصان امر و کارشناسان به صورت مستقیم با مردم صحبت کردند.

این مسئول با بیان اینکه از ۷ فروردین از مردم استان به صورت سرپایی آزمایش تست کرونا گرفته شده است، تصریح کرد: این اقدام نتایج قابل توجهی داشت که استفاده از نقاهتگاه‌ها برای درمان افراد تست مثبت، یکی از این آثار مثبت بود ، قابل ذکر است تنها ۳.۸ درصد از افرادی که تست کرونا سرپایی گرفته شد، مثبت بوده و نیازمند بستری شدن در بیمارستان‌ها بودند.

نماینده عالی دولت در استان، با اشاره به اینکه طرح پایلوت تست غربالگری کرونا، نقش استراتژیکی در مدیریت بیماری و کاهش زنجیره انتقال بیماری داشته است، ادامه داد: تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های سطح استان به صورت معناداری کاهش پیدا کرده و بهبودی نیز قابل توجه بوده است به طوری که حدود ۸۰ درصد افراد بستری شده در بیمارستان بهبود یافته‌اند.

حقیقی خاطرنشان کرد: طرح غربالگری بیماران سرپایی در پیشگیری از شیوع ویروس بسیار تاثیرگذار بوده است و باید از کادر درمانی که در اجرای این طرح همراهی کردند تقدیر شود و من به وجود آن‌ها به ویژه مردم استان در فراهم کردن زمینه اجرای این طرح افتخار می‌کنم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: از ۲۰ روز قبل از اینکه اولین مورد مثبت آزمایشگاهی در کشور مشاهده شود، در ۱۱ بهمن سال ۹۸ ستاد دانشگاهی کرونا در استان تشکیل و اولین جلسه استانی در ۱۲ بهمن با مدیریت استاندار زنجان برگزار شد و قدمهای بسیار جدی برای مدیریت بیماری کرونا برداشته شد.

پرویز قزلباش با بیان اینکه از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان همه امکانات با راهبردهای استاندار در اختیار ستاد کرونا قرار گرفته است، افزود: در راستای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا، همه ارگان‌ها و دستگاه‌ها برای آموزش، اطلاع‌رسانی و احصاء امکانات و هماهنگی بسیج شدند.

وی با بیان اینکه در حوزه اطلاع‌رسانی کارهای بسیار نو و بدیعی انجام شده است، تصریح کرد: در این راستا استودیوسلامت استان تاسیس شد که تا امروز ادامه دارد و هر روز ۴ الی ۵ ساعت گفت‌وگوی مستقیم مدیران و کارشناسان را با مردم داشته‌ایم.

این مسئول با بیان اینکه نمایندگان سازمان بهداشت جهانی پیشنهاد مستندسازی مشترک طرح غربالگری آزمایشگاهی بیماران سرپایی در حال اجرا در زنجان برای انتشار در سطح بین‌المللی را ارائه کرده‌اند، ادامه داد: صحبت‌هایی نیز برای تکمیل نرم‌افزار طراحی شده برای رصد بیماران بستری و غربالگری شده با استفاده از تجربیات سازمان جهانی بهداشت هم انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان، با بیان اینکه شبکه بهداشت و درمان استان نظرات ظریف و دقیق نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران در رابطه با طرح غربالگری بیماران سرپایی مبتلا به کووید - ۱۹ را مدنظر قرار داده و عمل خواهند کرد، خاطرنشان کرد: بازدید از مراکز ۸ و ۱۴ توسط هیأت سازمان بهداشت جهانی برای قرار گرفتن در جریان فعالیت این مراکز و همچنین یک مرکز جامع انجام شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان کروناویروس سازمان جهانی بهداشت سازمان جهانی بهداشت طرح غربالگری بیماری کرونا استان زنجان انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۲۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مظهری، رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، گفت: نسخه پیچی و فروش دارو همچنان تحت کنترل مسئول فنی داروخانه هاست و فقط حمل دارو با ابلاغ این آیین نامه با استفاده از سکوهای اینترنتی انجام میشود.
وی افزود: این آیین نامه با رعایت اصول حفظ سلامت بیماران، موجب سهولت دسترسی بیماران به داروهای مورد نیاز میشود.
مظهری ادامه داد: توزیع دارو بر بستر اینترنت بزودی به صورت آزمایشی در چند شهر با دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز می شود و بعد از ۶ ماه در سراسر کشور پوشش داده می شود.
رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در پایان گفت: بیماران با استفاده از سکوهای اینترنتی برای انتخاب نزدیکترین داروخانه به محل سکونت میتوانند داروی خود را سریع تر دریافت کنند .

دیگر خبرها

  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • اعلام زمان برگزاری آزمون غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علمی وزارت بهداشت
  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا