Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد اخلاق گفت: دعاهای اهل‌بیت دریای معارف است؛ نباید با آنها برخورد عوامانه داشت. دعای ابوحمزه ثمالی از جمله ادعیه‌ای است که بزرگان عرفای ما هنوز در معانی آن سرگردان‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بر کسی پوشیده نیست که دعا یکی از ابزارهای مواجهه با مسائل مختلف زندگی است؛ چه آن کس که طالب رشد و پیشرفت معنویت است و چه آن کس که طالب رفع سایر نیازمندی‌های خود؛ چرا که دعا و نیایش از بهترین ابزارهای ارتباط روح انسان با خداوند متعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این عمل به قدری اهمیت دارد که خداوند در آیاتی از قرآن به صورت مستقیم و غیر مستقیم انسان‌ها را دعوت به انجام آن کرده است؛ به عنوان نمونه در بخشی از آیه 60 سوره غافر می‌فرماید: «وَ قَالَ رَبُّکُمُ ادْعُونِی أَسْتَجِبْ لَکُمْ؛ پروردگار شما می‌گوید بخوانید مرا تا برای شما استجابت کنم.» 

  آیت‌الله سید عبدالله فاطمی‌نیا استاد اخلاق در صفحه مجازی خود به بیان نکاتی درباره دعاهای وارد شده در این ایام پرداخت و گفت: متأسفانه در جامعه اینطور رایج شده که دعاهایی که از اهل‌بیت علیهم‌السلام روایت شده، فقط برای ثواب خوانده می‌شود و در مضامین عرشی آنها تأمل نمی‌شود!   وی خاطرنشان کرد: عزیزان! دعاهای اهل‌بیت علیهم‌السلام دریای معارف است؛ نباید با آنها برخورد عوامانه داشت؛ به طور مثال، دعای ابوحمزه ثمالی از جمله ادعیه‌ای است که بزرگان عرفای ما هنوز در معانی آن سرگردان‌اند! این دعاها کلماتی عرشی در باب خداشناسی‌اند و باید در آنها تأمل کرد.   آیت‌الله فاطمی‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به معنای ماه مبارک رمضان گفت: عدّه‌ای از لغویون درباره لغت "رمضان" گفته‌اند در هر کلمه‌ای که حروف «ر م ض» به کار رفته باشد، معنای «حرارت» از آن استفاده می‌شود. باید بررسی شود که ارتباط ماه مبارک رمضان و معنای حرارت در چیست؟   این استاد اخلاق افزود: یکی از احادیث شریف این معنا را بیان می‌کند و می‌فرماید: «سُمّی رَمضان رمضان لِاَنّه یحرُق الذُنوبَ؛ ماه رمضان، رمضان نامیده شد چراکه گناهان را می‌سوزاند و آن را از بین می‌برد.» بنابراین باید از تمام لحظات این ماه مبارک استفاده کرد.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۲۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، مشاور استاندار بوشهر در ترویج امور قرآنی و مدیران عامل صنعت آب و برق، ظهر یکشنبه در آئین تجلیل از قرآن آموزان و روزه اولی‌های فرزند همکاران شرکت‌های تابعه صنعت آب و برق استان بوشهر اظهار کرد: شرکت‌های آب و برق استان بوشهر علیرغم ترافیک کاری بالا، اهتمام ویژه ای به مسائل فرهنگی و قرآنی دارند.

علیرضا یزاف خاطرنشان کرد: وزارت نیرو همواره یکی از دستگاه‌های شاخص در حوزه ترویج فعالیت‌های قرآنی بوده است و حمایت مدیران عامل شرکت‌های تابعه این وزارتخانه در استان بوشهر از امور فرهنگی قابل تقدیر است.

وی افزود: همه اتفاقات فرهنگی و دینی که در شب‌های ماه مبارک رمضان و دیگر ایام سال رقم می‌خورد باعث می‌شود تا ارزش خدمت رسانی تخصصی دستگاه‌ها به مردم دوچندان شود.

امام جماعت شرکت آب منطقه‌ای بوشهر نیز با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در نمازخانه کوی آبشیرین کن در طول ایام ماه مبارک رمضان عنوان کرد: با برنامه ریزی مناسب و تشکیل جلسات پیش از ماه مبارک رمضان، اقدامات متنوعی جهت همکاران صنعت آب و برق و خانواده‌های ایشان در نمازخانه کوی آبشیرینکن انجام شد.

حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مطلق گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآن ویژه فرزندان همکاران، بیان احکام و مسائل دینی، اقامه نماز جماعت و برگزاری جلسات قرائت قرآن از جمله این فعالیت‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: همچنین احیا شب‌های قدر و استفاده از ظرفیت ائمه جماعت صنعت آب و برق در راستای مشاوره امور دینی و فرهنگی از دیگر اقدامات این حوزه است.

در ادامه این برنامه گروه نمایشی «عمو سید و خرگوش ناقلا» به اجرای تئاتر با هدف انتقال آمیزه‌های دینی پرداختند و از روزه اولی‌ها و فعالین مراسم قرآنی و نماز تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6091044

دیگر خبرها

  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان در هیرمند
  • این ۶ جمله را تنها از افراد با شخصیت واقعی و صادق می شنوید
  • آیت‌الله جاودان: با مراقبه و محاسبه اعمال به رحمت الهی می‌رسیم
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • مورایس: با افتخار یک مسلمان هستم
  • مورایس: با افتخار یک مسلمان هستم + فیلم
  • مسابقات جام رمضان تنیس روی میز بانوان در سمنان پایان یافت
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • «هامون» داریوش مهرجویی به تئاتر می‌آید/ زنده نگه‌داشتن یاد بزرگان