Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله محسن حیدری در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: پیرو اعتراض جوانان جویای کار در شهر حر شهرستان شوش با فرماندار و مسئولان ناظر در شهرستان شوش صحبت کردم و چند نکته را به وی گفتم.

وی افزود: نکته اول اینکه بستن مسیر تردد، کاری غیرقانونی و بی‌نظمی است و نباید این اتفاق می‌افتاد و مسئولان ذی‌ربط حق برخورد را با مسببان این بی‌نظمی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد: نکته دوم اینکه شعاری را که جوانان جویای کار مطرح می‌کنند قابل دفاع است و بومی بودن مراتبی دارد؛ یک مرتبه‌اش این است که «بومی» به کسی می‌گویند که ایرانی باشد، یک مرتبه دیگر خوزستانی باشد یا خوزستانی نباشد. اما در نهایت حق تقدم با افرادی است که آبا و اجدادشان در آنجا کار و کشت و زرع می‌کردند و انتظار دارند مورد توجه قرار بگیرند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: بومی بودن مراتبی دارد و اولویت را باید به اهالی شوش و جوانانِ همان منطقه داد. در نهایت اگر متخصص مورد نیاز شرکت از بین بومی‌ها پیدا نشد، سپس از غیربومی‌ها استفاده کنند. این حق نیز قابل دفاع است.

وی همچنین تأکید کرد: در مورد بازداشتی‌ها، آنها را نمی‌شناسم اما از نام خانوادگی آنها می دانم این خانواده‌ها متدین و انقلابی هستند و هیچ گونه انحرافی ندارند و خودم از مسئولان شوشی خواهش کردم که قضیه زودتر جمع شود و گسترش پیدا نکند.

به گزارش خبرنگار مهر خوزستان، جوانان جویای کار در شهر حر طی روزهای اخیر نسبت به استخدام افراد غیربومی در شرکت‌های صنعتی که در نزدیکی این شهر هستند، اعتراض داشتند. جوانان این شهر معتقدند تعداد چشم‌گیری از نیروهای پنج شرکت صنعتی در حاشیه این شهر از افراد غیربومی تشکیل شده است و جوانان شهر حر مجبور هستند برای اشتغال به استان‌های دیگر از جمله قم مهاجرت کنند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: جوانان جویای کار شهر حر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۲۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پارک فناوری پردیس، حمزه کازرونی مدیرعامل شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا در خصوص فعالیت‌های این شرکت گفت: حوزه فعالیت این شرکت در تولید کاتالیست ها و مواد نانوساختار است که از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده است. مأموریت شرکت، ورود در فناوری‌های سطح بالا در نانوفناوری است.

وی افزود: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا در اختیار چند شرکت محدود در جهان بوده که توسط متخصصان این شرکت بومی سازی شده است. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست ها، این شرکت بر روی کاتالیست های ریفرمینگ نفتا فعالیت داشته است که در تولید بنزین کاربرد دارد.

کازرونی ادامه داد: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت می‌باشد و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در پایان از تولید لیسانس بر اساس فناوری ODH خبر داد که برای اولین بار در جهان توسط این شرکت ایجاد شده است و برنامه ریزی جهت توسعه فناوری آن در مقیاس صنعتی در جریان است.

بر اساس این گزارش، شرکت دانش‌بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا از سال ۱۳۸۹ در پارک فناوری پردیس مستقر است و درزمینه تولید مواد نانو ساختار فعالیت دارد. این شرکت در بیست و یکمین اجلاس سالانه پارک فناوری پردیس توانست به عنوان شرکت برتر در حوزه توسعه فناوری و خلق نوآوری معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت.

کد خبر 6091160 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • آغاز مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری از اوایل خرداد
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری اوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری دراوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • پایان کار دونده های ایران با دو مدال و کسب نخستین طلای جوانان
  • بازداشت اعضای ۲۰ باند غیربومی سرقت در مازندران
  • معرفی نیروی مستعد جویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران‌هلث‌
  • کرسی جامعه اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری افزایش پیدا کرد
  • واکنش انصارالله به سرکوب معترضان حامی غزه در آمریکا
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟