Web Analytics Made Easy - Statcounter

پناهجویان آفریقایی که خطر غرق شدن را به جان می‌ خریدند تا به اروپا برسند، حالا به خاطر کرونا از اروپا به آفریقا برمی‌گردند؛ آنها برای رسیدن به سواحل آفریقا بیش از ۵ هزار یورو به قاچاقچیان پول می‌دهند.

به گزارش قدس آنلاین، رسانه‌های اسپانیا و مراکش گزارش داده‌اند که شماری از مراکشی‌هایی که به طور غیرقانونی به اسپانیا مهاجرت کرده‌اند، به خاطر ترس از مبتلا شدن به ویروس کرونا دوباره به کشورشان بازمی‌گردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود 100 تن از پناهجویان در اواخر ماه مارس با دو قایق لاستیکی به مراکش گریختند. هریک از پناهجویان پنج هزار و ۴۰۰ یورو برای فرار از اروپا به سواحل آفریقا به قاچاقچیان پول پرداخت کردند. قبلا هزینه رفتن از این مسیر به اروپا ۴۰۰ تا هزار یورو بوده است.

پدیده عجیب فرار پناهجویان آفریقایی از اروپا به آفریقا را نهادهای اتحادیه اروپا هم تأیید کرده و گفته‌اند که پناهجویان آفریقایی از مناطقی از اروپا که بحران کرونا شدت یافته، فرار می ‌کنند.

اسپانیا با ۲۲۶ هزار مبتلا به کووید ۱۹ و ایتالیا با ۱۹۷ هزار نفر آلوده به ویروس کرونا در رأس کشورهای کرونازده اروپایی قرار گرفته‌اند.

بحران کرونا هر دو کشور را عملا به تعطیلی و قرنطینه کشانده و بیکاری را دامن‌گیر مردمش کرده است. این وضعیت سبب شده گروهی از پناهجویان دوباره به کشورشان برگردند.

در یک گزارش که رسانه‌های مراکش منتشر کردند، آمده است که قایق گروهی از پناهجویان وقتی به ساحل رسیده با امواج عظیمی مواجه شد؛ به گونه‌ای که قایق‌نشینان نمی‌توانستند در ساحل پیاده شوند. پناهجویان مجبور شدند برای پیاده شدن از قایق و رسیدن به ساحل هر یک ۳۰۰ یورو بپردازند.

بر اساس گزارش دویچه‌وله، بازگشت پناهجویان از ایتالیا هم ادامه دارد و پلیس این کشور از فعالیت مافیا برای بازگرداندن پناهجویان به آفریقا گزارش داده است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آفریقا پناهجویان فراری اروپا پناهجویان آفریقایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۴۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روش ویژه سرباز روس برای فرار از پهپاد قاتلی که به سراغش آمد | فیلم

یک سرباز روسی برای نجات جان خود، یک گونی سیب زمینی به سمت یک پهپاد تهاجمی پرتاب کرد.

به گزارش فرارو، فیلم حیرت انگیز نشان می‌دهد که چگونه سرباز ارتش روسیه پهپاد اوکراینی را دید که برای کشتن او به میدان جنگ آمده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

این سرباز نزدیک‌ترین چیزی را که به دستش می‌رسید پرتاب کرد - گونی سیب‌زمینی، بخشی از جیره‌بندی غذایی در خط مقدم - که باعث شد پهپاد در نزدیکی او منفجر شود. بر اثر این ضربه انفجار‌های آبشاری رخ داد، اما سرباز آسیبی ندید. جنگجوی یونیفرم پوش پس از انفجار در میان دود غلیظ سفید در حال فرار دیده می‌شود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این مرد - که سرباز خماتوف نام دارد - دچار جراحات جزئی شده است. گفته شده او اهل ازبکستان است که برای مبارزه در صفوف ارتش روسیه با اوکراین ثبت نام کرده است. یک رسانه روسیه عدم ترس او را ستایش کرد، زیرا پهپاد مملو از مواد منفجر بود.

ویدئوی اقدام سریع سرباز خماتوف و سرنگونی پهپاد اوکراینی با گونی سیب زمینی یادآور اقدامات غیرمتعارف و اغلب ناامیدانه‌ای است که سربازان در گرماگرم نبرد به آن‌ها متوسل می‌شوند. 

دیگر خبرها

  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو
  • تراژدی جدید برای پناهندگان در نزدیکی جزایر قناری اسپانیا
  • ایران به دنبال رابطه برد-برد با آفریقا است/ نگاه برابر داریم
  • آمادگی ایران برای همکاری صنعتی با آفریقا/ رابطه برد_برد می‌خواهیم
  • کمیته همکاری‌های کشاورزی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟
  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا
  • روش ویژه سرباز روس برای فرار از پهپاد قاتلی که به سراغش آمد | فیلم
  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان