Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@03:45:31 GMT

قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۰۲/۰۹| نفت آمریکا ۱۰ دلار شد

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۵۵۱۳۲

قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۰۲/۰۹| نفت آمریکا ۱۰ دلار شد

به گزارش رویترز، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با یک دلار و ۸۸ سنت معادل ۱۴.۷ درصد کاهش به ۱۰ دلار و ۹۰ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت دیروز هم ۲۵ درصد کاهش یافته بود.

قیمت نفت برنت دریای شمال هم پس از کاهش ۶.۸ درصدی در جلسه قبل امروز با ۸۲ سنت معادل ۴.۱ درصد کاهش بیشتر به ۱۹ دلار و ۱۷ سنت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در حال حاضر اصلی‌ترین نگرانی بازار این است که برای ذخیره سازی نفتی که به دلیل کاهش فعالیت‌های اقتصادی در جهان مصرف نشده، دیگر جایی برای ذخیره سازی باقی نمانده باشد. حتی با وجود کاهش تولید حدودا ۱۰ میلیون بشکه‌ای گروه اوپک پلاس، باز هم میزان عرضه جهانی نفت از میزان تقاضا بیشتر است.

دانیل هاینس تحلیلگر بازار نفت در موسسه‌ای ان زد این باره گفت: «در حالی که شاهد کاهش موارد ابتلا به کووید ۱۹ در کشور‌های جهان هستیم و برخی کشور‌ها محدودیت‌های اجتماعی را کاهش داده اند، اما این اقدامات هنوز چندان قابل توجه نیستند. بازار به این نتیجه رسیده که هیچ ترمیم سریع تقاضایی در کار نخواهد بود.»

به گفته موسسه مشورتی کپلر، در نتیجه کاهش شدید قیمت نفت، برآورد شده که حدود ۸۵ درصد ظرفیت مخازن ذخیره نفت در خشکی تا هفته گذشته پر شده باشد.

منابع کشتیرانی هم گفته اند، تجار نفتی در حال اجاره نفتکش‌های گرانقیمت آمریکایی برای ذخیره سازی بنزین یا انتقال سوخت خریداری شده به کشور‌های دیگر هستند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: قیمت نفت بازار جهانی نفت نفت خام پارسی خبر نفت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۵۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کوین‌دسک، ارزش بیت کوین در روز گذشته تا کمتر از ۶۳ هزار دلار پایین آمد. اطلاعات اقتصادی آمریکا مبنی بر افزایش تورم و رشد آهسته تولید ناخالص داخلی در این کشور در سه ماهه اول سال جاری میلادی ارزهای مجازی را تحت فشار قرار داده است.

گزارش اولیه دولت آمریکا در مورد اقتصاد این کشور در سه ماهه اول نشان می‌دهد رشد تولید ناخالص داخلی تنها ۱.۶ درصد بوده است، یعنی کمتر از ۲.۵ درصدی که تحلیلگران انتظار داشتند و بسیار پایین‌تر از ۳.۴ درصد رشد در سه ماهه پایانی ۲۰۲۳؛ ادامه تورم بالا در آمریکا سرمایه‌گذاران را در مورد به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره نگران کرده است که می‌تواند بر سرمایه‌های مخاطره آمیز در تمام بازارها تأثیر بگذارد.

شاخص‌های بزرگ سهام آمریکا از جمله s&p ۵۰۰ و نزدک روز خود را با ۲ درصد افت آغاز کردند. سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا هم تا ۴.۷۳ درصد افزایش یافته که بالاترین رقم از ماه نوامبر است.

قیمت بیت کوین در روز پنجشنبه برای مدت کوتاهی با یک کاهش ۴ درصدی به ۶۲۸۰۰ دلار رسید و بعد تا ۶۳۷۰۰ بالا آمد. ارزش اتر هم ۴ درصد کاهش یافته و حدود ۳۱۰۰ دلار معامله می‌شود.
اطلاعات اقتصادی آمریکا فدرال رزرو را مستاصل کرده است و سرمایه‌گذاران حالا مطمئن نیستند که نرخ بهره در ۲۰۲۴ کاهش یابد. این اتفاق بازارهای مالی را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.

کد خبر 6088985

دیگر خبرها

  • کاهش قیمت دلار و سکه در بازار تهران/ ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور/ افت قیمت تارا، رانا و پژو ۲۰۷
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷