Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل موسسه خیریه کهریزک با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کروناویروس در این آسایشگاه، روش‌های جمع آوری کمک‌های مردمی همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان را تشریح کرد. 

محمدعلی احمدی تنکابنی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در ۱۶ اسفند ماه سال گذشته اولین مورد ابتلا به کرونا ویروس در آسایشگاه کهریزک شناسایی شد گفت: در مراحل اولیه شروع این بیماری از آنجایی که محیط آسایشگاه کهریزک همانند یک بیمارستان نیست، آمادگی مقابله با این ویروس را نداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل برای رویارویی با آن نیازمند همت و عزمی عمومی بودیم تا آن را کنترل کنیم.

وی ادامه داد: در ابتدای امر این کار بسیار دشوار بود، اما با کمک خیرین، مردم و نهادهایی مانند شهرداری که برای ضدعفونی معابر، آسایشگاه و نصب تونل ضدعفونی کننده در ورودی‌های آن به کمک ما آمدند، توانستیم ویروس را در این محل مهار کنیم.

وی با بیان اینکه تا هفته اول فروردین ماه شرایط در آسایشگاه کهریزک بحرانی و تعداد مبتلایان رو به افزایش بود افزود: اما تقریباً از هفته دوم فروردین ماه توانستیم این بیماری را مهار کنیم و این بیماری هم اکنون در آسایشگاه کهریزک کنترل شده است.

قرنطینه کهریزک بدنبال ورود کرونا به ایران؛ از کارکنان تا مددجویان

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل موسسه خیریه کهریزک با بیان اینکه از روز دوم اسفندماه که به طور رسمی ورود کرونا ویروس به ایران اعلام شد، کمیته پیشگیری از شروع کرونا را تشکیل دادیم اظهار کرد: به دنبال مصوبات این جلسه آسایشگاه کهریزک را قرنطینه کرده و ورود مواد غذایی پخته شده را ممنوع کردیم. مرخصی و پذیرش مددجویان جدید نیز به دنبال این مصوبات ممنوع اعلام شد.

احمدی تنکابنی با بیان اینکه تدابیر شدیدی برای جلوگیری از ورود این ویروس به آسایشگاه کهریزک قائل شدیم، اما در نهایت این ویروس به آسایشگاه کهریزک راه پیدا کرد تصریح کرد: با این وجود از ابتدای فروردین ماه شیفت‌های دو هفته‌ای برای پرسنل این مرکز در نظر گرفتیم. در طی این دو هفته نیز بدون خروج پرسنل، شیفت آنها در داخل مرکز تعویض می‌شد. بعد از سپری شدن این دو هفته نیز پرسنل بعد از انجام تست به منزل می‌رفتند.

وی با اشاره به اینکه غلبه بر این بیماری در شرایطی امکان پذیر است که به اقلامی نظیر وسایل بهداشتی، درمانی و محافظتی که به مبارزه با ویروس کمک می‌کند دسترسی داشته باشیم ادامه داد: آسایشگاه کهریزک بیش از ١٧۵٠ مددجو دارد که به شکل شبانه‌روزی در آنجا ساکن هستند و بیشتر آنها نیز در معرض ابتلا به انواع بیماری‌ها قرار دارند، چرا که سالمندان، معلولان و افراد مبتلا به ام اس بیش از گروه‌های دیگر در معرض خطرند.


 نیاز آسایشگاه به ماسک و دستکش و اقلام بهداشتی 

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل موسسه خیریه کهریزک با اشاره به اینکه حدود ۹۰۰ نفر نیز به عنوان کادر اداری و درمانی در آسایشگاه کهریزک مشغول به کار هستند توضیح داد: مسلماً بیش از ۲۶۰۰ نفر که در آسایشگاه هستند نیاز به دستکش، ماسک و مواد  ضدعفونی کننده دارند که باید تامین شود. بخشی از این موارد توسط خیران تامین و بخشی از آنها نیز به شکل مواد اولیه به آسایشگاه داده می‌شود.

احمدی تنکابنی افزود: برای مثال پارچه های نانو و شمعی که آسایشگاه از خیران می گیرد در کارگاه خیاطی توسط همکاران ما تبدیل به ماسک و لباس‌های مناسب برای همکارانی که در بخش کرونا مشغول به کار هستند مصرف می‌شود. با این حال ما برای تهیه این اقلام دچار مشکل هستیم، برای مثال اگر هر فرد در روز نیاز به دو ماسک داشته باشد، تقریبا روزانه بیش از ۵ هزار ماسک نیاز داریم این موضوع در مورد دستکش و سایر اقلام نیز صدق می کند. به این ترتیب حجم زیادی از اقلام نیاز داریم.

 
ممنوعیت حضور نیکوکاران و تجمع در کهریزک در ماه رمضان 

وی در ادامه افزود: هر سال در ماه مبارک رمضان مراسم شب‌های قدر و اطعام و برگزاری سفره های افطاری در آسایشگاه کهریزک انجام می‌شد اما امسال حضور نیکوکاران و خیران و هر گونه تجمعی ممنوع است. خیران و مردم نیکوکار امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا می تواند نذورات خود را به صورت نقدی و غیر نقدی جهت تهیه اقلام بهداشتی، مواد ضد عفونی کننده و گندزدایی به آسایشگاه اهدا کنند.

 روش‌های کمک خیرین به کهریزک 

تنکابنی در ادامه به روش‌های کمک خیرین به این آسایشگاه اشاره کرد و گفت: افرادی که قصد شرکت در طرح متفاوت رمضان آسایشگاه خیریه کهریزک را دارند می توانند به صورت آنلاین از طریق وب سایت این موسسه به آدرس www.kahrizakcharity.com و یا مراجعه به بیش از ٣۴ دفتر موسسه خیریه کهریزک در سطح شهر، کمک‌های نقدی یا غیر نقدی خود را اهدا کنند. همچنین کد دستوری # ۴٢١١۴ ٧٨٠نیز در اخیار خیران برای کمک‌های نقدی آنان قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس كهريزك ماه رمضان آسایشگاه کهریزک موسسه خیریه کهریزک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۶۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»

در جلسه‌ای که با حضور اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر این شورا درباره گیرایی داستان «رستگاری» و استفاده از تکنیک‌های جدید جلوه‌های ویژه برای سریال‌های مناسبتی در ماه رمضان توضیحاتی ارائه داد و گفت: این سریال توانسته مردم را با سلایق مختلف پای تلویزیون بنشاند.

آیت‌الله علی‌اکبر رشاد، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز با تمجید از محتوای سریال «رستگاری» عنوان کرد: صداوسیما ویترین متفاوتی را برای ماه رمضان تدارک دیده بود.

در این جلسه با هدایایی از  کارگردان، بازیگران و عوامل سریال «رستگاری» تقدیر شد.

«رستگاری» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مسعود ده‌نمکی ماه مبارک رمضان از شبکه دو سیما پخش شد.

در این اثر هنرمندانی همچون محمود پاک نیت، رضا استادی، پویا امینی، مهدی سلوکی، کاوه سماک باشی، حمید رضا هدایتی، رامین راستاد، نیما شاهرخ شاهی، رضا توکلی، حسن اسدی، محمدرضا رهبری، مالک سراج، افشین سنگ چاپ، رامبد شکر آبی، اکبر رحمتی، محمود مقامی، مختار سائقی، نفیسه روشن، سولماز حصاری، پوراندخت مهیمن، شیوا خسرومهر، پرنیا کربلایی، ساقی زینتی، المیرا ربیعی، عاطفه رحمان‌پور، حسنی قبادی، فریبا ترکاشوند، پریا انوری، ژاله درستکار، مونا افخمی، مهرسا فلاحیان، فرخنده فرمانی زاده و افسر ناصری ایفای نقش کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • چالش‌های قانونی جدید شهردار قم برای ادامه حضور در مدیریت شهری
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • نحوه مقابله با چک‌های برگشتی: راهنمای جامع
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • مسابقات جام رمضان تنیس روی میز بانوان در سمنان پایان یافت
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»