Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-02@12:49:53 GMT

کاهش قیمت اونس جهانی طلا

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۵۶۲۹۷

کاهش قیمت اونس جهانی طلا

به گزارش رویترز، در حالی که به دنبال اعلام برنامه های برخی کشورهای برای کاهش محدودیت های اجتماعی اشتها برای پذیرش ریسک بالا رفته است، قیمت طلا امروز سه شنبه شاهد کاهش بود اما با توجه به احتمال ارائه بسته های محرک اقتصادی بیشتر از سوی کشورهای جهان قیمت فلز زرد همچنان در بالای 1700 دلار باقی ماند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7 درصد کاهش به 1702 دلار و 9 سنت رسید. قیمت طلا برای تحویل در ماه ژوئن در بازار آمریکا هم با 0.3 درصد افت به 1719 دلار و 20 سنت رسید.

پس از آنکه شاخص ها در بورس وال استریت در روز گذشته تقویت شد، انتظار می رود شاخص های بورس های آسیایی امروز روندی افزایشی را در پیش بگیرد. برخی کشورها از جمله آمریکا در حال آغاز مجدد فعالیت های اجتماعی هستند و این مسئله موجب افزایش امیدواری ها در بازارهای مالی شده است.

کشورهای مختلف از نیوزیلند و تا ایتالیا اعلام کرده اند که مقررات قرنطینه را کاهش می دهند اما بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس که خود به تازگی از بیماری کرونا رهایی یافته گفته که هنوز برای کاهش محدودیت های اجتماعی خیلی زود است.

ایالت های بیشتری در آمریکا که تعداد موارد ابتلای کمتری دارند اقدام به کاهش محدودیت ها کرده اند. شیوع ویروس کرونا تاکنون موجب بیکار شدن 26.5 میلیون آمریکایی شده است. نرخ بیکاری ژاپن نیز در ماه مارس به بالاترین رقم در طی یک سال گذشته رسید.

در حالی که سرمایه گذاران منتظر اقدام بعدی بانک مرکزی اروپا هستند، بانک مرکزی ژاپن روز دوشنبه بسته محرک اقتصادی دیگری را ارائه کرد و معده داد که مقادیر نامحدودی اوراق قرضه را برای پایین نگه داشتن هزینه استقراض خریداری خواهد نمود.

خالص واردات طلای چین از طریق هنگ کنگ در ماه مارس نسبت به ماه قبل از آن تقریبا 3 برابر شده و این کشور در حال کاهش تدریجی محدودیت های کرونایی است. اما میزان واردات طلای چین همچنان 63 درصد نسبت به سال گذشته کاهش نشان می دهد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: طلا قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۶۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا افزایش یافت

آفتاب‌‌نیوز :

بهای هر اونس طلا ۰.۳ درصد افزایش یافت و پس از افزایش بیش از یک درصدی جلسه قبل به ۲۳۲۳ دلار و ۶۶ سنت رسید. هر اونس طلای آمریکا با یک درصد افزایش به ۲۳۳۳ دلار و ۳۰ سنت رسید.

سرمایه‌گذاران منتظر گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌متحده هستند که در روز جمعه منتشر می‌شود. گزارش اشتغال روز چهارشنبه نشان داد که حقوق و دستمزد خصوصی ایالات‌متحده در آوریل بیش از حد انتظار افزایش یافته است. گزارشی از وزارت کار ایالات متحده نشان داد که فرصت‌های شغلی ایالات‌متحده در ماه مارس به کمترین میزان در سه سال گذشته رسیده است، در حالی که تعداد افرادی که شغل خود را ترک می‌کنند کاهش یافته است.

طبق گزارش شورای جهانی طلا، تقاضای جهانی طلا انعطاف‌پذیری را نشان داد و سالانه سه درصد رشد کرد و به ۱۲۳۸ تن در سه ماهه اول رسید که قوی‌ترین شروع یک سال از سال ۲۰۱۶ را نشان می‌دهد. بر اساس گزارش شورای جهانی طلا علیرغم افزایش هشت درصدی تقاضای طلا در هند در سه ماهه مارس، افزایش قیمت‌های اخیر چالشی را ایجاد می‌کند که به طور بالقوه منجر به پایین‌ترین مصرف سالانه در چهار سال گذشته می‌شود.

طبق گزارش رویترز، نقره با ۰.۶ درصد افزایش به ۲۶.۷۹ دلار در هر اونس رسید، پلاتین با حدود یک درصد افزایش به ۹۵۸.۹۵ دلار و پالادیوم ۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۹۵۶.۳۱ دلار رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • قیمت طلا افزایش یافت
  • طلا دوباره اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • طلای جهانی سقوط کرد
  • قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد
  • قیمت جهانی طلا به ۲۲۸۳ دلار و ۲۳ سنت رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ |برنت ۸۸ دلار و ۳۳ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱