Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@08:32:19 GMT

برای بیرون رفتن از خانه دچارخود فریبی نشویم!

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۵۶۳۰۴

برای بیرون رفتن از خانه دچارخود فریبی نشویم!

ایسنا/کردستان رئیس شورای استانی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره استان کردستان گفت: در صورت نیاز به بیرون رفتن از خانه به دلیل کار ضروری داشتن، دچار خودفریبی نشویم و واقعا کار ضروری را این‌گونه برای خودمان تعریف کنیم که اگر آن را انجام ندهیم دچار ضرر و خسران مادی و ..‌. جدی می‌شویم.

فریبا طیری امروز سه‌شنبه(۹ اردیبهشت) در آستانه روز روان‌شناس و مشاور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره ایران از زمان تاسیس آن در نهم اردیبهشت‌ماه سال ۸۲ تاکنون، طی ۱۷ سال گذشته در فرآیند شکل‌گیری و تحول، موفق شده است و به حرفه روان‌شناسی و مشاوره هویت ببخشد، به‌گونه‌ای که امروز روان‌شناسان و مشاوران، مرجع حل مسائل و مشکلات مردم قرارگرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حرفه روان‌شناسی و مشاوره توانسته است به‌عنوان یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های اجتماعی محل رجوع مشکلات فردی مردم و نهادهای اجتماعی قرار گیرد، ازاین‌رو می‌توان باافتخار اعلام کرد که سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره یکی از سازمان‌های صنفی مهم با سرمایه اجتماعی بالای کشور آمادگی ورود به عرصه‌های مهم ملی را دارد.

رئیس شورای استانی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره استان کردستان بیان کرد: سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره تلاش کرده تا سطح فعالیت‌های حرفه‌ای خود را از سطح فردی و کلینیکی به سطح اجتماعی و ملی ارتقاء دهد و سهم مهمی در سیاست‌گذاری‌های کلان، چاره‌اندیشی‌ها و مشارکت‌های اساسی در حل معضلات کشور داشته باشد.

وی بیان کرد: هم‌زمان ۲۷۰ نفر از روانشناسان و مشاوران استان کردستان با محوریت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره شورای استانی اقدامات و فعالیت‌هایی ازجمله تشکیل کمیته مقابله با استرس و اضطراب بحران کرونا شورای استانی، ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره Online و Offline به مردم، همکاری داوطلبانه روانشناسان و مشاوران با سامانه "4030" جهت پاسخگویی به سؤالات مردم و معرفی روانشناس و مشاور به شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی استان جهت مصاحبه و آرام‌سازی جامعه و شیوه‌ها و راهکارهای مقابله با استرس و اضطراب کرونا را انجام دادند.

طیری با اشاره به ترس و نگرانی ویروس کرونا در این شرایط، ذکر کرد: ترس از ویروس کرونا باید منطقی باشد؛ ترس منطقی یعنی اینکه ما فوراً با شرایط جدید زندگی (سبک زندگی کرونایی) خود را تطبیق دهیم، سازگار شویم که این امر باعث می‌شود از بسیاری عوارض روانی ناشی از استرس حاد ویروس کرونا جلوگیری شود.

طیری همچنین حضور مؤثر در بعضی رسانه‌های تصویری، نوشتاری و مجازی و ارائه کنترل استرس و زندگی کرونایی را از برنامه‌های روانشناسان در این شرایط عنوان کرد و گفت: فعال کردن مراکز خدمات روان‌شناسی و مشاوره جهت مشاوره تلفنی مداخله در بحران رایگان، اعلام‌ همکاری مجدانه با استانداری و مسئولان استانی، معرفی مراکز خدمات روان‌شناسی و مشاوره اورژانس در سطح استان و ارائه خدمات غیرحضوری و مدیریت سامانه‌های مجازی گروه‌های واتس‌آپ، مشاوره تلفنی مجازی، اپلیکیشن‌ها و غیره از فعالیت‌های انجام‌شده روانشناسان است.

وی تولید محتوای نشر تراکت‌ها و پیام‌های تصویری و شنیداری در جهت اطلاع‌رسانی و پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و کاهش اضطراب و استرس عنوان کرد و افزود: تدوین و مدیریت بسته‌های آموزشی در راستای سبک زندگی کرونایی، خود مراقبتی و دیگر مراقبتی، کاهش استرس و اضطراب، وسواس، گذراندن اوقات فراغت در خانواده، تقویت رابطه زوجین، آموزش والدین، مهارت‌های ماندن در خانه، ارتقاء سلامت روان خانواده، مدیریت هیجانات منفی، مدیریت رفتارهای اجتنابی و سلامت معنوی ازجمله موارد و خدمات روانشناسان بوده است.

رئیس شورای استانی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره استان کردستان، عنوان کرد: سبک زندگی کرونایی نتیجه‌اش این شد که مردم در خانه بمانند و سبک زندگی جدیدی برای خودشان انتخاب کنند، البته سبک زندگی جدید برای اقشار مختلف متفاوت است؛ با توجه به سن، جنس، امکانات، منطقه جغرافیایی و نوع شغل سبک زندگی تفاوت‌هایی دارد.

وی افزود: باید هر فرد یا خانواده برای خود یک سبک زندگی تدوین و آن را اجرا کنند. در این سبک باید مسأله اقدامات بهداشتی، استفاده از تکنولوژی‌های جدید و شیوه‌های آرام بخشی در خانواده مدنظر قرار گیرد.

طیری دستآورد مهم سبک زندگی کرونایی را افزایش سواد سلامت جسمی، سواد سلامت روان و سواد رسانه‌ای و تکنولوژی‌های جدید دانست و گفت: در آینده اثرات بسیار ارزنده‌ای در ارتقاء سلامت، پیشگیری، پیشرفت و تسهیل زندگی انسان‌ها خواهد داشت که شاید سال‌ها ما نمی‌توانستیم به این مهم دست‌یابیم.

وی به شهروندان استان کردستان، ضمن تشکر از پیاده کردن و رعایت کردن سبک جدید زندگی که بر پایه اصول خود مراقبتی و دیگر مراقبتی بوده و جزء ویژگی‌های انسان‌های رشد یافته است، توصیه کرد در صورت نیاز به بیرون رفتن از خانه به دلیل کار ضروری داشتن، دچار خودفریبی نشویم و واقعا کار ضروری را این‌گونه برای خودمان تعریف کنیم که اگر آن را انجام ندهیم دچار ضرر و خسران مادی و ..‌. جدی می‌شویم.

رئیس شورای استانی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره استان کردستان، در ادامه همچنین به افراد توصیه کرد مجهز و محتاط از خانه بیرون ‌بروند و ذکر کرد: ماسک و دستکش و همراه داشتن مایع ضدعفونی‌کننده فراموش نشود. تصور کنید آیا کسی بدون سلاح و سپر مقابل شمشیر دشمن می‌رود؟ و تا جایی که ممکن است بیرون از خانه، از یکدیگر فاصله بگیرید.

در ایام مبارزه با ویروس کرونا، جامعه بزرگ روانشناسان و مشاوران ایران با محوریت "سازمان نظام روانشناسی و مشاوره" با داشتن ۳۰ هزار عضو رسمی و ۲۵۰ هزار دانشجوی مقاطع مختلف تحصیلی از اولین روز اعلام ورود ویروس کرونا در ایران با تشکیل دبیرخانه کمیته مداخله در استرس و اضطراب ناشی از این ویروس در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره و نامه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمادگی سازمان و کل جامعه روانشناسان و مشاوران جهت آرام‌سازی جامعه، مشاوره به مردم در کاهش استرس و اضطراب آن اعلام و در همان روز ابتدایی بحث سبک زندگی جدید، خود مراقبتی و دیگر مراقبتی را سازمان از رسانه‌ها اعلام کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روانشناس استانی اجتماعی روانشناسان و مشاوران روانشناسی و مشاوره سبک زندگی کرونایی استرس و اضطراب ویروس کرونا خدمات روان کار ضروری برای خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۶۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مسطورا موجب دشمن شناسی و تربیت کنشگر عرصه جهاد تبیین می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد میرزایی ظهر چهارشنبه در مراسم تجلیل از فعالان و خادمان قرآن کریم برای اجرای طرح زندگی با آیه‌ها که در تکیه معاون الملک کرمانشاه با حضور جمعی از بزرگان و خادمان قرآنی این استان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از طرح‌های فاخر و تأثیرگذار در برنامه‌های ماه مبارک رمضان اجرای طرح زندگی با آیه‌ها بود که در همه استان‌ها برگزار شد.

وی با اشاره به چگونگی اجرای طرح زندگی با آیه‌ها طی ماه مبارک رمضان، افزود: برای اجرای این طرح ۱۵۰ آیه منتخب از پر تکرارترین آیات قرآنی در لسانین امامین انقلاب انتخاب شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه دلیل انتخاب این آیات را موضوعات مرتبط با جهاد تبیین مورد تاکید مقام معظم رهبری دانست و تاکید کرد: این جهاد به عنوان یک فریضه قطعی و فوری نباید روی زمین بماند.

حجت الاسلام میرزایی خاطرنشان کرد: جهاد تبیین نیازمند شناخت و معرفت نسبت به مبانی انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی دارد.

وی ادامه داد: همچنین لازمه جهاد تبیین، دشمن شناسی و تدبیر در برابر نقشه‌های مختلف او است، بنابراین مهم‌ترین خاستگاه‌های کسب این شناخت و معرفت و حل مسائل مربوط به آن قطعاً قرآن کریم است.

حجت الاسلام میرزایی مدت زمان اجرای طرح زندگی با آیه‌ها را سه سال اعلام کرد و گفت: هدف از اجرای این طرح موضوعاتی از قبیل گفتمان سازی مفاهیم، کسب شناخت و معرفت، حفظ آیات منتخب، تدبیر در این آیات و در نهایت تربیت فعالان، کنشگران و مجاهدان عرصه جهاد تبیین است.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح طی ماه مبارک رمضان سال جاری روزانه سوالاتی مطرح و شرکت کنندگان به صورت پیامک جواب آن را پاسخ می‌دادند، بیان کرد: در استان کرمانشاه نزدیک به ۱۰۰ هزار پیامک ارسال شد که از بین این شرکت کنندگان ۳۰۰ نفر به عنوان برنده معرفی و امروز نیز در این مراسم تجلیل شد.

کد خبر 6087677

دیگر خبرها

  • عجیب‌ترین رشته‌های دانشگاهی / از زامبی شناسی تا مدیریت دوشیدن شیرگاو
  • بررسی علل مهاجرت و پیامدهای آن در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • همکاری های دوجانبه کانونهای خدمت رضوی استان و سازمان جهادکشاورزی استان یزد
  • استقلال، خودشکوفایی و تعالی در گرو اوقات فراغت
  • لحظه دوست داشتن و دوست داشته شدن، لحظه واقعی زندگی است
  • زاهدان میزبان گردهمایی کشوری مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • طرح مسطورا موجب دشمن شناسی و تربیت کنشگر عرصه جهاد تبیین می‌شود
  • پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس
  • آیا رفع بی‌نظمی‌های زندگی در بهبود سلامت روان موثر است؟
  • بارسلونا در خطر از دست دادن یک جام دیگر