Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-01@03:33:09 GMT

گاز بیشتر از نفت افت قیمت داشته است

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۵۶۸۰۰

گاز بیشتر از نفت افت قیمت داشته است

به گزارش صدای ایران، قیمت هر یک میلیون واحد حرارتی بریتیش (mmBtu) محموله‌های تک LNG برای تحویل به شمال آسیا در هفته منتهی به ۲۴ آوریل، به ۱.۹۵ دلار نزول کرد و برای نخستین بار پایین دو دلار بسته شد.

این قیمت افت ۷۱.۳ درصدی قیمت LNG از اوجش در اکتبر سال گذشته که ۶.۸۰ دلار بود را نشان می‌دهد و بدتر از کاهش ۷۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ درصدی بهای معاملات نفت برنت است که از اوج ۷۱.۷۵ دلار در هشتم ژانویه امسال به ۲۱.۴۴ دلار در ۲۴ آوریل نزول کرد.

یکی از عجیب‌ترین پیامدهای افت قیمت محموله‌های تک LNG در بازار آسیا این است که آنها اکنون به اندازه بهای معاملات گاز طبیعی آمریکا پایین هستند. این مقایسه شاید مانند مقایسه سیب با پرتقال باشد اما هدف تاکید روی این موضوع است که نخستین قربانیان سقوط قیمت LNG، صادرات آمریکا به آسیا خواهد بود.

گاز طبیعی آمریکا در ۲۴ آوریل در ۱.۷۵ دلار به ازای mmBtu بسته شد که بالاتر از رکورد پایین اخیر ۱.۵۰ دلار بود اما همچنان پایین‌تراز رکورد ۲.۹۱ دلار پیش از فرا رسیدن زمستان نیمکره شمالی در پنجم نوامبر بود.

قیمت آمریکا برای تحویل به خط لوله هاب هنری در ایالت لوییزیانا بوده و با قیمت محموله‌های تک LNG بازار آسیا کاملا متفاوت است.

مشخص‌ترین تفاوت گاز طبیعی آمریکا این است که شامل هزینه حمل به تاسیسات مایع سازی، فرآیند مایع سازی و حمل از خلیج آمریکا به آسیا نیست.

طبق گزارش آژانس قیمت گذاری آرگوس، مایع سازی حدود سه دلار به ازای واحد mmBtu هزینه دارد و هزینه حمل از خلیج آمریکا در حال حاضر بین ۶۰ سنت برای ژاپن و ۸۱ سنت برای چین است. با این نرخ، صادرات LNG آمریکا به چین در پایین حدود ۵.۵۶ دلار به ازای واحد mmBtu ضرر می‌کند.

البته قیمت‌های فعلی محموله‌های تک LNG در بازار آسیا پایین قیمت سودآوری بسیاری از صادرکنندگان از جمله استرالیا و صادرکنندگان آسیایی مانند مالزی و اندونزی است. اما مسئله این جاست که اگرچه محموله‌های استرالیایی در قیمتهای فعلی ضرر می‌کنند اما ضررشان در مقایسه با صادرکنندگان آمریکایی کمتر است.

اکثر پروژه‌های LNG استرالیا به قیمت حدود سه دلار برای سودآوری نیاز دارند با این حال با توجه به هزینه بالای توقف و سپس ازسرگیری واحدهای مایع سازی LNG، احتمالا اپراتورهای استرالیایی با وجود این که زیان‌ده شده‌اند، تمایلی به تعطیلی فعالیتشان ندارند.

با وجود این که تاسیسات LNG آمریکا هم در صورت تعطیلی با زیان روبرو می‌شوند اما در مقایسه با رقیبانی مانند استرالیا و قطر که بزرگترین تولیدکنندگان LNG جهان هستند، انعطاف پذیری بیشتری دارند.

بر اساس گزارش رویترز، برخلاف نفت خام که صادرکنندگانی مانند اوپک و متحدانش موافقت کرده‌اند تولیدشان را کاهش دهند و سایر تولیدکنندگان ناچار شده‌اند در مواجهه با قیمتهای پایین تولیدشان را کاهش دهند اما حجم عرضه LNG احتمالی تغییری نخواهد کرد.

مشکل برای LNG تنها مازاد عرضه پس از راه اندازی پروژه‌های جدید در استرالیا و آمریکا نیست بلکه تقاضا برای LNG تحت تاپیر پاندمی ویروس کرونا و فلج شدن فعالیت اقتصادی در سراسر جهان آسیب دیده است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران گاز نفت مایع سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۶۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج جالب یک پژوهش علمی؛ زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند؟

به گزارش همشهری آنلاین، مدت‌ها تصور می‌شد که زنان بیشتر از مردان سرما را احساس می‌کنند اما یک پژوهش جدید با این ایده مخالفت کرده و نشان داده است که مکانیسم‌های حفظ گرما در بدن خانم‌ها در مقایسه با همسالان مرد آنها در دمای پایین‌تری کار می‌کنند.

به نقل از دیلی‌میل، پژوهشگران «مؤسسه ملی سلامت آمریکا» ۲۸ داوطلب جوان، سالم و لاغر را برای پژوهش خود انتخاب کردند که از این تعداد، ۱۶ نفر زن و ۱۲ نفر مرد بودند.

در حالی که شرکت‌کنندگان در معرض دمای بین ۱۷ تا ۳۱ درجه سلسیوس قرار داشتند، اقدامات گسترده‌ای روی آنها انجام شد. به عنوان بخشی از این پژوهش، دمای بحرانی پایین هر شخص نیز محاسبه شد. دمای بحرانی پایین، حداقل دمایی است که یک شخص پیش از واکنش نشان دادن بدن برای گرم ماندن می‌تواند تحمل کند.

تحلیل‌ها نشان دادند که مردان مصرف انرژی را برای گرم نگه داشتن خود در حدود ۲۳ درجه سلسیوس آغاز کردند اما این واکنش در زنان نزدیک به ۲۲ درجه سلسیوس رخ داد. همچنین، پژوهشگران دریافتند که زنان با خنک‌تر شدن محیط، بهتر می‌توانند دمای بدن خود را حفظ کنند و عایق بهتری در برابر سرما دارند.

پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که زنان ممکن است محافظت بیشتری در برابر سرما داشته باشند زیرا چربی بدن آنها بیشتر از مردان است. آنها گفتند: به طور متعارف احساس می‌شود که زنان سرما را بیشتر از مردان احساس می‌کنند اما مقایسه‌های کنترل‌شده کمیاب هستند. ما متوجه شدیم زنان دمای بحرانی پایین‌تری دارند که عمدتا ناشی از چربی بدن بیشتر در مقایسه با مردان بود.

با وجود این نتایج، تفاوت معنی‌داری بین سردترین دمای قابل تحمل گزارش‌شده برای مردان و زنان این پژوهش وجود نداشت. تفاوت معنی‌داری نیز در میزان لرز یا آسایش گرمایی گزارش‌شده با کاهش دما مشاهده نشد.

این پژوهش در مجله «PNAS» به چاپ رسید.

کد خبر 848545 منبع: ایسنا برچسب‌ها پژوهش مردان خبر مهم زنان

دیگر خبرها

  • زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند
  • نتایج جالب یک پژوهش علمی؛ زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند؟
  • قیمت نفت چند دلار شد؟
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • نقش انتخابات آینده آمریکا بر قیمت مسکن چیست؟
  • نرخ ارز امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ +جزئیات
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ |برنت ۸۸ دلار و ۳۳ سنت شد
  • قیمت پایین تلویزیون ۴K هواوی خبرساز شد/ عکس
  • بازگشت قریب الوقوع بیت کوین به ۳۰ هزار دلار
  • نرخ ارز امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ +جزئیات