Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@22:15:13 GMT

صدور ۶۳۷ تائیدیه ایمنی و کیفیت آسانسور در کرمان

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۵۷۱۶۱

صدور ۶۳۷ تائیدیه ایمنی و کیفیت آسانسور در کرمان

مدیرکل استاندارد استان کرمان گفت: در بازرسی‌های پارسال، ۶۳۷ مورد تائیدیه ایمنی و کیفیت آسانسور در کرمان صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ اسماعیل عاقلی، در این خصوص اظهار داشت: به منظور اجرای آزمون‌های اولیه و ادواری آسانسور‌های منصوبه در ساختمان‌های دارای آسانسور و استاندارد سازی آن ها، ۷۸۹ درخواست استاندارد سازی برای آسانسور‌های کششی و هیدرولیکی منصوبه در ساختمان‌ها در سامانه آسانسور سازمان ملی استاندارد ثبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با بازرسی‌های انجام شده به همت شرکت‌های بازرسی تائید صلاحیت شده در استان، پارسال ۶۳۷ مورد تائیدیه ایمنی و کیفیت آسانسور صادر شده است.

عاقلی بیان داشت: از این تعداد ۵۳۹ تائیدیه مربوط به آسانسور‌های جدید و آزمون‌های اولیه انجام شده و برای ۹۸ آسانسور هم، آزمون‌های دوره‌ای و سنواتی انجام و تائیدیه‌های ادواری صادر شده است.

او افزود: تائیدیه‌های صادره دارای اعتبار یکساله بوده و آسانسور‌ها با درخواست مالکان باید مورد بازرسی ادواری قرار گیرند.

مدیرکل استاندارد استان کرمان بیان کرد: چک لیست بازرسی ادواری، شامل بازرسی از تجهیزات ایمنی آسانسور، مانند: قفل درب ها، ترمز ایمنی، کنترل کننده سرعت( گاورنر)، وسایل هشدار دهنده و آزمون‌های عملکردی است.

او با بیان اینکه متقاضیان می‌توانند درخواست بازرسی خود را از طریق سامانه مدیریت بازرسی آسانسور به نشانی www.lift.isiri.gov.ir ثبت کنند، گفت: در صورت انجام ندادن سرویس، نگهداری مستمر، بازرسی ادواری سالیانه و اخذ تائیدیه‌های مذکور، مسئولیت مستقیم حوادث و سوانح، احتمالی بر عهده بالاترین مقام مسئول در دستگاه‌های اجرایی، مالکان و مدیران ساختمان‌های دارای آسانسور است.

عاقلی گفت: پارسال ۱۴۷ مورد مراجعه و بازرسی از سوی کارشناسان اداره کل از مراکز و مکان‌های عمومی و مجتمع‌های تجاری دارای آسانسور صورت گرفت که تعداد ۶۵ مورد تذکر و ۵۷ مورد اخطار به مدیران مجتمع‌ها به دلیل نداشتن تائیدیه‌های لازم ارائه و تعداد ۲۵ مورد آسانسور هم به دلیل انطباق نداشتن  با استاندارد‌های ملی مربوطه و اقدام نکردن برای اخذ تائیدیه‌های لازم پلمب شدند.

به منظور ارتقای سطح ایمنی و عملکرد آسانسور‌ها و به تبع آن، ارتقای ایمنی و سلامت جامعه و شهروندان محترم، باید مدیر مجتمع، مالک، مدیران دستگاه‌های اجرایی و یا شرکت‌های سرویس و نگهداری نسبت به درخواست بازرسی ادواری و اخذ تائیدیه ایمنی و کیفیت آسانسور‌هایی که از تاییدیه ایمنی و کیفیت اولیه آن‌ها یک سال گذشته است، اقدام کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بازرسی ادواری آسانسور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۷۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) بازرسی بدنی شرکت کنندگان در کنکور، قبل از ورود به جلسه آزمون

(تصاویر) بازرسی بدنی شرکت کنندگان در کنکور، قبل از ورود به جلسه آزمون

دیگر خبرها

  • این خودروی لاکچری رسما رونمایی شد
  • درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود
  • (تصاویر) بازرسی بدنی شرکت کنندگان در کنکور، قبل از ورود به جلسه آزمون
  • بازرسی بدنی یک داوطلب دختر کنکور خبرساز شد/ عکس
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه خودرو پکن
  • قدرتنمایی بزرگترین عضو خانواده تیگو در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴ /عکس
  • نجات کودک بازیگوش در سازه آسانسور در شیراز
  • قیمت آپارتمان در چیتگر چقدر است؟
  • ◄ آزمایش بوژی SF400 واگن های دوطبقه بر اساس استاندارد UIC 518
  • ضرورت پرداخت حق تأهل به کارگران چهارمحال و بختیاری