Web Analytics Made Easy - Statcounter

"ترکی الفیصل" طی سخنانی در برنامه "اللیوان" شبکه عربی "روتانا "، جزئیات جدیدی درباره ترور پدرش "ملک فیصل بن عبدالعزیز"  را فاش کرد و گفت: بنابر تاکید " ملک خالد بن عبدالعزیز " موظف در انجام تحقیقات برای ترور ملک فیصل شدم و در آن زمان ما با همه منابع موجود در داخل و خارج کشور تماس برقرار کردیم.  

رئیس پیشین اطلاعات عربستان افزود: شاهزاده " نایف بن عبدالعزیز" وزیر وقت کشور و " عمر شمس " مدیر اطلاعات وقت، در این تحقیقات شرکت داشتند و ارتباط با دستگاه‌های خارجی که در همه زمینه‌ها با عربستان رابطه داشتند، برقرار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این شاهزاده سعودی اضافه کرد که پس از ۲ ماه بررسی  و تحقیقات داخلی و خارجی به این نتیجه رسیدند که ترور ملک فیصل یک عمل فردی بوده و هیچ طرف خارجی در این ترور دخالت نداشته است. 

فیصل در پاسخ به سوالی درباره اطلاعات قبلی در خصوص عملیات ترور دفتر ارتباطات خارجی عربستان که در آن زمان در آنجا کار می‌کرد، تاکید کرد که در این مورد هیچ اطلاعاتی ندارد. 

وی به این پرسش که آیا انگیزه‌های فردی برای ترور ملک فیصل مربوط به سیاست‌های وی بوده یا مسائل شخصی، پاسخ داد که جدایی بین این دو بسیار دشوار است، زیرا برخی مربوط به مسائل شخصی و برخی از آن‌ها مربوط به سیاستهای ملک فیصل بود. 

ترکی الفیصل با ذکر خاطراتی از پدرش و زندگی او و تاثیرش بر وی، مشارکت ملک عبدالعزیز در تاسیس دولت و متحد کردن کشور در در زمانی که جوان بود را یاد آور شد و  گفت: اولین نبردی که ملک فیصل با پدرش عبدالعزیز در آن شرکت داشت، او ۱۱ ساله بوده است و بعد از اینکه جنگ پایان یافت، او سر خود را روی صخره‌ای بر زمین گذاشت و خوابید و این شیرین‌ترین خواب زندگی‌اش بود.  

در  ۲۵ مارس ۱۹۷۵ در حالی که ملک فیصل، عبدالمطلب الکاظمی وزیر نفت کویت را در دفتر کارش در دربار به حضور پذیرفته بود، از سوی پسر برادرش شاهزاده " فیصل بن مساعد بن عبدالعزیز آل سعود"  مورد سوء قصد قرار گرفت و با ضرب گلوله که یکی از آن‌ها به قلبش اصابت کرده بود، ترور شد و درگذشت.    

برچسب‌ها آسیای غربی عربستان سعودی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیای غربی عربستان سعودی آسیای غربی عربستان سعودی بن عبدالعزیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۷۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی در سخنانی وضعیت جنگ در نوار غزه را مورد اشاره قرار داد.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی تاکید کرد: هرگونه گسترش عملیات نظامی در غزه پیامدهای وخیمی را در پی خواهد داشت.

بن فرحان در ادامه ضمن اشاره به راه حلی که عربستان از آن در مورد مساله فلسطین حمایت می‌کند بیان کرد: راه حل دو دولتی تنها راه حلی است که عدم بازگشت به وضعیت کنونی پس از چند سال را تضمین می‌کند.

همچنین وزیر امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرد: ما روی توسعه اقتصادی در منطقه و دوری از اختلافات برای رویارویی با چالش‌ها تمرکز داریم.

کد خبر 6091345

دیگر خبرها

  • انتقاد یک مقام سابق از عروسی مجلل دختر شمخانی
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • تمامیت‌خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست است
  • تمامیت خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش کنی صهیونیست است
  • جدایی نیمیر عبدالعزیز و انگاپت از ترکیه